RASITTAVA Marja Hintikka
Taaaaaaaaaas se märisee lastensa isovanhemmista julkisuudessa.
Ja olen niin eri mieltä tuosta herkuilla rakastamisesta. Meillä rakastettiin lapsuudenkodissani aina herkuilla. Kaikki tunteet linkitettiin ruokaan. Seurauksena se, että kaikilla kolmellä tyttärellä täysin vääristynyt suhde ruokaan ja syömishäiriö.
Myös isovanhempien pitää osata rakastaa terveesti, oikeilla tunteilla, eikä enää kohkata jostain liki sadan vuoden takaisiesta sota-ajasta.
Kommentit (79)
Melko neutraali itse tuo lehtiartikkeli. Täällä sitten sen varjolla sivutolkulla haukkumista enimmäkseen ihan muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkaan äitien ei koskaan kannattaisi tulla ulos äitiyden asiantuntioina. Muut äidit nuijivat maanrakoon. Miksi pitäisi tullakkaan? Vanhemmuus on vaikea asia. Jokainen vanhempi ja jokainen lapsi on erilainen.
En uskalla sanoa äitiydestä mitään senkään takia, koska vaikka lapsi olisi kiltti ala-koulussa ja kaikki menee hyvin. Voi tulla paha murrosikä ja kaikki menee perseelleen. Pidän suun supussa ja annan toisten kasvattaa lapsiaan miten tykkää.
(Joku lapsi tarvii sen pullan, jotta rauhoittuu, toinen pärjää ilman).Näinhän se ikävä kyllä usein on. Kuitenkin jakamalla omia kokemuksia voi muut saada vertaistukea ja jopa vinkkejä omaan kasvatushaasteeseen. Surullista, jos kaikki muiden kokemukset koetaan aina hyökkäyksinä omaan äitiyteen. Kuulostaa siltä, että äidit ovat epävar
Aikanaan, kun lapsemme olivat kasvatusiässä, minulla oli kaksi äitikaveria, jotka olivat aina ihan paineessa minun seurassa. En koskaan heitä neuvonut tai opastanut. Olen kasvatuksen ammattilainen ja siksi luin kaiken kasvatuksesta. Olisin halunnut heidän kanssaan jutella siitä kaikesta, mistä luin. Saadakseni reflektoida niitä ajatuksia, mitä lukemani herätti. Nopeasti opin, et paree pitää suuni kiinni. Kokivat ne höpinät arvosteluna. Toisen kanssa ystävyys jatkuu edelleen. Herkkiä juttuja nää.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä toimittaja/kirjailija Röngän kanssa, että Haaviston homoudesta täytyy tulla julki ja myös muuta. Haavisto on miellyttävä ihmisenä, mutta ei päällikkönä. Ole sinä Hintikka vain ihan hiljaa sun mielipiteistäsi, koska kukaan ei ota sun juttujasi todesta. Pyörittele vaan rauhassa tekoripsisilmiäsi, niin näytät mitä olet. Olet ihan ok toimittaja, mutta älä sekoita asioita. Älä tuo esille sun näkökulmasta, koska kukaan ei välitä. Minäkään en mene juoruilemaan mitä mieltä olen asioista, niin älä sinäkään.
Onko jollekin Haaviston homous uutinen? Ei mulla ole tarve erityisesti keskustella kenenkään ystävänkään homoudesta. On sit mies tai nainen kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintikka ei ole ollut taas hetkeen esillä niin pitäähän jollain tavalla päästä parrasvaloihin. Tuo nainen on varmaan narsisti.
Niin, narsisti täytyy olla, kun ammattiaan harjoittaa. Hyi helvata...
Miten nuo jatkuvat ulostulot työtehtävien ulkopuolella kuuluvat sen ammattiin? Jakaa neuvoja ja kertoo mielipiteensä tämän tästä. On juontaja, ei missään asiantuntijatehtävissä.
Esim. Kirsi Alm-Siira on myös todella hyvä työssään, mutta miksi ihmeessä täytyy tunkea johonkin myötähäpeälliseen ohjelmaan ja "pudota tuolilta" tai "pyörtyä tanssilattialle"? Pekka Pouta alkanut myös tunkea uutisyleisön elämään. Kertoisi sen säätilan vain, se riittää. Koomikot erikseen.
Nyt näyttää vain siltä että Marjakin on juopunut julkisuudesta.
&nb
Ketkä saisivat olla julkisuudessa? Sellaset, jotka ei sinne mitenkään halua? Paperipussit päässä?
Lapsiperhearki voi olla joskus haastavaa ja vaatia järjestelyitä, onko sen sumplimisen esilletuomisessa sitten jotain niin järkyttävää ettei saisi puhua. Eikös siihen voi samaistua aika monikin.
Menee aikamoisen halvaksi siinä kohtaa kun aletaan sillä perusteella pilkkaamaan toisten lastensaantia.
Vierailija kirjoitti:
Lehdessähän siis oli mm. että
"Parikan vieraana on juontaja Mirja Hintikka, jonka mukaan olisi hyvä muistaa, ettei se kaada maailmaa, jos mummi antaa lapsenlapselle kolme tai kolmekymmentä kupillista kaakaota. Sen sijaan vanhempien pitäisi muistaa olla kiitollisia siitä, että joku pitää huolta heidän lapsista ja antaa heille kaakaota.
Musta se välillä unohtuu, Hintikka sanoo.
Hintikan oma mummo antoi hänen maistaa pullataikinaa niin paljon, että vatsa tuli kipeäksi. Hintikan pappa puolestaan vei lapset kauppa-autolle karkkiostoksille. Sodan käynyt pappa oli iloinen siitä, miten Suomi oli noussut takaisin jaloilleen ja juhlisti sitä ostamalla lapsenlapsilleen kilokaupalla karkkia.
Hän osti meille aina niin paljon karkkia kuin me ikinä haluttiin. Me olimme sellaisten muovikassien kanssa siellä kauppa-autolla ja kaikki hyllyt tyhjäksi. Muistan, kun kaikki vanhemmat sai sellaisen slaagin, että mitä täällä
Veljeni vaimo sai aikanaan mansikkakuumeen, kun lapset lähetettiin torille ostaa mansikoita. Söivät sit matkalla kotiin niin paljon, kuin maha veti. Ei ollut kivaa silloin, mut muisto jäi. Eivät menneet piloille tuostakaan.
Ihan asiaa puhuu. Ei ole kaikilla mummoja ja pappoja ympärillä ollut ikinä. Tosin olin lukenut jo tämän aijemmin.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi jutussa oli mm. että
"- Meillä on sellainen tilanne, että isovanhemmat ovat jo tosi iäkkäitä ja siellä on jo sellaista sairautta, ja meillä on myös sellainen omaishoitajuudellinen rooli. Se on aika heviä välillä, että on pieniä lapsilla itsellään ja sitten on muuta hoivattavaa.
Hintikan onneksi perheellä on ympärillään muita tärkeitä henkilöitä, jotka auttavat heitä tarvittaessa. Muun muassa Hintikan kummitäti hoitaa välillä parin lapsia.
- Hän on semmoinen superihminen. Hän on aina miettinyt askarteluja, mitä voi tehdä lasten kanssa. Hän oli tehnyt haisteluvisan, missä on eri purkissa eri hajuja. Mulla meni ihan kylmät väreet.
Turvalliset aikuiset ovat Hintikan mukaan tärkeitä, sillä heidän seurassaan lapset voivat tehdä erilaisia asioita kuin vanhempiensa.
- Moni on surullinen siitä, jos heitä ei ole. Se on mieletön voimavara lapsille mitä enemmän on sellaisia mummeja, vaa
No jos nyt jotain, niin tuosta kummitädistä oon vähän kateellinen. Mut omat lapset saivat aikaa isoäitien kanssa. Toinen leipoi ja leikki, toinen keskusteli. Molemmat äärimmäisen tärkeitä ja rakkaat muistot. Joo herkkuja myös muistelevat. Kaikki sekoittuu ihanaan rakkaussoppaan. Todella surullista, ettei kaikilla lapsilla ole vastaavaa.
Mun mummo opetti lapsia antamaan toisillekin. Kerran iskä toi kaupasta jäätelötikun ja mummo pyysi, että antaisin hänelle palasen. Ei siinä muu auttanut, vaikka silloin harmitti etten saanut syödä koko jäätelöä yksin.
Se oli pitkälle kantava opetus ja vieläkin esim. jos ostan kahvilassa pullan jaan sen mielellään kavereiden tai kaverin kanssa.
Ohis, mutta mitä vttua tällä palstalla oikein tapahtuu?! Tulin tähän ketjuun nyt ensimmäistä kertaa, mutta mulla näkyi painettuja nuolia melkein kaikissa viesteissä alusta lähtien! Painoin ne pois ja ne oikeasti lähti pois ja muuttuivat takaisin harmaiksi. Tarkistin vielä kaikki historia- ym. tiedot enkä todellakaan ole käynyt tässä ketjussa! Mitä helvettiä Sanoma?! Ihan oikeasti lähden kohta kyttikselle selvittämään tätä ja muutamaa muutakin juttua. Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa? Tosin kaikilla ei ole hulluja elämän pilaamista yrittäviä stalkkereita perässä. Ja ei, harhoista ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!!! Niin itseään täynnä olevia juontajia luulevat että maailma pyörii heidän pillin mukaan. Ja iltasanomat kanssa yks persläpi otsikoi Marja Hintikka sanoo suorat sanat, hohoijaa sanokoon ja olkoon mitä mieltä on. Homoudesta saa puhua ja pitää puhua. Kuka haluaa katsoo linnanjuhlia kun kaksi äijää kättelee siellä?! Haavistolla aivot jo ihan vintillä kun perse tutisee! Ihan järkkyä touhua tämä homojen ja lesbojen esillä olo, hävetkää!
Hävetkää mitä? Minulle ihan sama, vaikka viis homoa kättelis juhlissa. Tärkeämpää on se, miten se yks homo hoitaa virkansa. Tähän asti olen ollut tyytyväinen hänen hoitamiin pesteihin. Ulkopolitiikassa kokenein.
Aika usein miespresidentti kättelee miesvierasta noissa tilaisuuksissa...
Kekkonen oli leski ja kätteli yksin.
Tähän ärsytykseen siitä, kuka avautuu: olin kerran lasten kanssa seurakunnan perheleirillä. Siellä kun en tuntenut ketään ennestään, en voinut kenenkään kommenteista ärsyyntyä. Illanvietossa kaikki kertoi omia näkemyksiään liittyen eri tilanteisiin lasten kanssa.
Sain monia hyviä ajatuksia. Jos olisin kokenut sanojan jotenkin ärayttävänä, olisin saattanut torjua koko ajatuksen.
Yksi helmi oli se, että antaa lapsen maistaa kaikkia ruokia, mutta pakko ei ole niellä. Olin ajatuksesta innoissani. Ihminenhän saattaa tarvita jopa 60 toistoa, ennenkuin hyväksyy vaikka uuden maun.
Tämän ajatuksen jaoin lapseni vanhenpainillassa. Vastaanotto oli vain tyrmäävä.
Kasvatusasioissa usein merkittävää on se, kuka sanoo, ei niinkään se, mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon kolumnin, ja sehän puhutteli. Jos itsellä on pienet lapset ja ikäkkäät vanhemmat, joiden asioita pitää hoitaa lasten lisäksi, niin tottakai sitä ihmettelee, miten joku valittaa, että isovanhempi antoi lapselle jäätelöä tai pullaa. Kun ne kuitenkin pitävät siitä lapsesta välillä huolta ja auttavat muuten.
Meillä on innokas isovanhempi, joka joskus syöttää lapsille makeaa niin että oksentavat. Saako siitä valittaa, vai pitääkö vain olla kiitollinen, kun joltain on kuitenkin isovanhemmat kuollut?
Lihavat, kärttyisät ja itseensä tyytymättömät mammat ovat katkeran kateellisia kauniille, hoikalle ja menestyneelle naiselle joka on myöskin äiti ja ylpeä siitä. Ei siis MITÄÄN uutta maailmassa. 😂
Miehenä voin sanoa vain että Marja on upea nainen.
Ovat kuitenkin isopalkkainen pariskunta ja maksavat näin ollen paljon veroja. Jotain hyvääkin.
Tämä nainen kunnostautuu koko kansan äänitorvena. Kun hänellä on niin kiireinen arki, ihmettelen syvästi miten kaikelle tuolle somepulinalle jää niin paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat, kärttyisät ja itseensä tyytymättömät mammat ovat katkeran kateellisia kauniille, hoikalle ja menestyneelle naiselle joka on myöskin äiti ja ylpeä siitä. Ei siis MITÄÄN uutta maailmassa. 😂
Miehenä voin sanoa vain että Marja on upea nainen.
Kuinka olet noin väärin käsittänyt tämän palstan? Eihän nyt ulkonäöstä ole kyse lainkaan. Kiva kun pidät. Marja on nyt joka alan asiantuntija tai esiintyy sellaisena.
"Rakkauven heelmiä" sanotaan jollain murteella lapsista
Olin joo kiukkuinen, kun mummo antoi jäätelöä omalle kaksvuotiaalle, jolla oli allergia ihan kaikkeen. Mut se oli yks kerta ja kun allergiat helpotti, sai syöttää mitä vaan, mitä lapsi suostui syömään.