Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa toimivia laihdutusvinkkejä? Olen 110kg ja 162cm, saatan vahingossa laihtua 9kg tai lihoa 15kg

Vierailija
31.01.2024 |

En ymmärrä,olin paljon ylitöissä,nii paino tippui 100kg--93kg

Pian oli taas 98kg ,jossq pysyi puoli vuotta.

Sitten oli läheisen kuolema, en ollut töissä niin paljon,ja nyt paino mennyt kolmessa kuukaudessa tähån 110kilooon :(

Viimeksi olin normaali painossa joulukuussa 2013

Ikää 40v

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi tutulle, samanlaista ongelmaa itselläkin ja mitatkin aika samat. 15 vuotta sitten oli lievää ylipainoa, josta pääsin ammattilaisen avulla eroon. Sitten kymmenessä vuodessa tulikin ainakin 20kg lisää. Korona-aikaan vähän yllättäen sain yli 10 kg pois, mutta nyt olenkin taas painavampi kuin ikinä.

Vuorotyö aiheuttaa omat haasteensa  mutta kyllä mun kohdalla taitaa olla kyse ruokariippuvuudesta, tunnesyömisestä ja ahmimisesta.

Nyt olen taas motivoitunut tekemään asialle jotain, mutta luulen, että yksin en onnistu. Ainakaan pysyvästi.

Suunnittelen varaavani lääkäriajan ja samaa suosittelen sinullekin. Olen lukenut, että nykyään on tarjolla hyviä laihdutuslääkkeitä lihavuusleikkauksen lisäksi. Toivon, että ammattilaisen avulla löydän vihdoin keinon normaalipainon saavuttamiseen ja siinä pysymiseen.

Ethän sä edelliselläkään kerralla onnistunut pysyvään tulokseen ammattilaisen avulla. Ja taas yrität :)

Vierailija
42/48 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä antaa vinkkejä painon pudotukseen kun ongelmasi ovat pään sisällä? Hoida ensin pääsi kuntoon! Sama jos kyselisit parhaiten pysyviä laastareita kun olet itse se joka viiltelee haavoja.

No se pää toimii syödyllä ravinnolla, joten kyllä syömisneuvot on tarpeellisia.

Luitko edes ap:n viestejä? Hän on ihminen joka himoissaan menee ostelemaan herkkuja kaupasta vaikka tietää ettei hänen niitä kuuluisi syödä. Mitä siis luulet syömisvinkkien hyödyttävän.

Niistä himoista voi halutesaan päästä eroon: ravinnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku 160- 165 cm pituinen voi painaa 100 kiloa? Mitä ihmettä te syötte että lihotte noin paljon? Täh?

Vierailija
44/48 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis tunnesyöjä? Tuli mieleen kun mainitsit että läheisen kuolema aiheutti painonnousun?

Tunnesyömiseen ei auta itseään niskasta kiinni ottaminen, paastot, kieltäyminen tietyistä ruoka-aineista, rankka treeni jne. koska painon nousun takana on psyykkinen syy.  Tukahdutat tunteita syömällä.

Jos tunteita taustalla ei tunnisteta ja hoideta, ongelma on ja pysyy dieteistä yms. huolimatta. Voit toki saada rankalla kuurilla muutaman kilon putoamaan, mutta kohta se tulee tuplana takaisin. Ns. jojo-ilmiö.

Ensimmäinen asia on lopettaa laihduttaminen. Se on tuulimyllyä vastaan taistelua jos syitä taustalla ei selvitetä.

Netistä jöytyy paljon materiaalia aiheesta, ja jos sinulla on mahdollisuus hakeutua keskusteluapuun asiaan vihkiytyneen kanssa on se suuri apu. Myös ravitsemusterapiasta voi olla apua.

Kaiken Aja O on siis syyn tunnistaminen ja sen työstäminen. Mitään nopeaa hokkuspokkus-temppua ei ole.

Vierailija
45/48 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muuten vahingossa vetäise muutamaa biljoonaa joulea kurkusta alas, joten höpö höpöä tuo vahingossa lihominen. Olet siis vetänyt yli 200kg ylimääräistä ruokaa jos 15kg tulee lisää painoa. Ihminen kun nääs ei liho kiloa vaikka söisi kilon ihan puhdasta rasvaa ja tyhjästä painoa ei synny ihan fysiikan peruslakien mukaan (ja ihminen ei pysty yhteyttämään hiilidioksista hiilivetyjä).

t: Fyysikko

Vierailija
46/48 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi tutulle, samanlaista ongelmaa itselläkin ja mitatkin aika samat. 15 vuotta sitten oli lievää ylipainoa, josta pääsin ammattilaisen avulla eroon. Sitten kymmenessä vuodessa tulikin ainakin 20kg lisää. Korona-aikaan vähän yllättäen sain yli 10 kg pois, mutta nyt olenkin taas painavampi kuin ikinä.

Vuorotyö aiheuttaa omat haasteensa  mutta kyllä mun kohdalla taitaa olla kyse ruokariippuvuudesta, tunnesyömisestä ja ahmimisesta.

Nyt olen taas motivoitunut tekemään asialle jotain, mutta luulen, että yksin en onnistu. Ainakaan pysyvästi.

Suunnittelen varaavani lääkäriajan ja samaa suosittelen sinullekin. Olen lukenut, että nykyään on tarjolla hyviä laihdutuslääkkeitä lihavuusleikkauksen lisäksi. Toivon, että ammattilaisen avulla löydän vihdoin keinon normaalipainon saavuttamiseen ja siinä pysymiseen.

Ethän sä edelliselläkään

Joo, en onnistunutkaan. Osallistuin sellaiseen aika kalliiseen pienryhmään ja saavutettuani haluamani painon ajattelin, että kyllähän mä tän nyt osaan. Kuukausimaksun voi käyttää johonkin kivaan, vaikka uusiin istuviin vaatteisiin. Mutta ei se ihan niin sitten ollutkaan. No kyllähän mä teoriassa tiedän mitä pitäisi tehdä, mutta ei siitä ole iloa, jollen saa siirrettyä teoriaa käytäntöön.

Mutta silti ajattelin yrittää uudestaan, vaikka tällainen surkea epäonnistuja olenkin.

Vierailija
47/48 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis tunnesyöjä? Tuli mieleen kun mainitsit että läheisen kuolema aiheutti painonnousun?

Tunnesyömiseen ei auta itseään niskasta kiinni ottaminen, paastot, kieltäyminen tietyistä ruoka-aineista, rankka treeni jne. koska painon nousun takana on psyykkinen syy.  Tukahdutat tunteita syömällä.

Jos tunteita taustalla ei tunnisteta ja hoideta, ongelma on ja pysyy dieteistä yms. huolimatta. Voit toki saada rankalla kuurilla muutaman kilon putoamaan, mutta kohta se tulee tuplana takaisin. Ns. jojo-ilmiö.

Ensimmäinen asia on lopettaa laihduttaminen. Se on tuulimyllyä vastaan taistelua jos syitä taustalla ei selvitetä.

Netistä jöytyy paljon materiaalia aiheesta, ja jos sinulla on mahdollisuus hakeutua keskusteluapuun asiaan vihkiytyneen kanssa on se suuri apu. Myös ravitsemusterapiasta voi olla apua.

Kaiken Aja O on siis syyn tunnistaminen ja sen työstäminen. Mitään nopeaa hokkuspokkus-temppua ei ole.

Se on juuri näin. Sinulla on ongelmia tunteiden käsittelyn kanssa ja käsittelet tunteitasi ahmimalla. Syöminen/ahminen tuo hetkellisesti hyvää oloa, mutta aiheuttaa lihomisen. Terapiaa suosittelen minäkin, jotta opit käsittelemään ja säätelemään tunteitasi muutenkin kuin ahmimisella. Ravitsemusterapiasta voi olla myös hyötyä. Laihduttamisen sijaan kannattaa pyrkiä syömään säännöllisesti terveellistä ruokaa useamman kerran päivässä, jotta nälkävelkaa ei kerry ja aiheuta, sillä itselleen tarvetta ahmia. Jos kuitenkin "ratkeat" ahmimaan, niin älä soimaa tai rankaise itseäsi, se vain pahentaa ongelmaasi. Ahmimishäiriöön on saatavissa apua ja sitä kannattaa hakea. 

Vierailija
48/48 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi