Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuun eloisten torstaipino

11.01.2007 |

Huomenta,

aloittelen tässä torstaipäivän pinoa. Nyt alkoi 8. raskausviikko ja huomenna on eka ultra. Jännittää ihan mielettömästi. Oli hauska lukea, että Frodoliinalla on la ihan samoihin aikoihin, 30.8.? Niin ja olet menossa ultraan myös huomenna? Muutenkin meillä molemmilla on ollut hyvä olo ja samoja tuntemuksia. Kerrohan huomenna ultrakuulumiset. Vielä pitäisi jaksaa olla hiljaa tästä raskaudesta kuukauden päivät ja jos kaikki menee hyvin saisimme kertoa ilouutisen myös kolme ja puolivuotiaalle tyttärellemme, joka tulee olemaan asiasta ihan innoissaan. Samoin kuin isovanhemmat. Mulla takana 1 km, joten olen siksi varovainen tämän asian kertomisen suhteen. Sain km ennen esikoistani ja muistan miten vaikeaa oli kertoa kaikille, että meille ei tulekaan vauvaa. Olisin vain haluunut surra yhdessä mieheni kanssa, enkä selitellä kenellekään mitään. No, se on ollutta ja mennyttä, nyt mieliala on korkealla ja odotan huomista innolla. Ihanaa torstaipäivää kaikille, täällä Lounais-Suomessa satelee hieman lunta, JIPPII!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ehtinyt palstalle. Ihmeellistä..

(.) Viime yönä kylkeä kääntäessä olin pyörtyä.. Ja aamulla myös. Tätä oli myös esikon raskausaikana, mutta vasta siellä keskivaiheilla. Koetan nyt saada neuvolasta jonkun kiinni, jos vaikka ottaisivat etukäteeen hemoglobiinin ja verenpaineen. Rautatabut varmasti tulevat nyt taas listalle.. Jos sieltä en saa ketään kiinni, on pakko mennä työterveyteen, mutta se ei nyt niin nappais. Oli kyllä aamulla vähän vaikea. olla. Onneksi työpäivä on tänään inhimillinen. Huimailut ovat kyllä töissä hankalia, miten sanon asiakkaalle, että odotas vähän, olen nyt vähän aikaa pitkällään jalat ylhäällä..

Palailen myöhemmin.. Nyt tuli niin omanapaista.

Västis ja Taimi 8+6

Vierailija
2/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointia, pahoinvointia ja pahoinvointia! Lohduttavaa kuulla duracel, että sulla 11+6 näyttäisi olevan menossa ohi, olisi kyllä ihanaa, jos tämä loppuisi sinne 12 vkolle. Aikaisemmissa raskauksissa paha olo on kestänyt kyllä pidemmälle yli 20. Mutta nyt tuntuu kyllä raskaammalta eli täytyy toivoa, että loppuisi sitten aikaisemmin. Eilinen ilta oli kyllä ihan hirveä, no ei auta kuin toivoa, että tosiaan kerrankin helpottaisi vähän aikaisemmin. Jos sitä jaksaisi tämän neljä viikkoa kärvistellä!

No tämä oli nyt tällaista omanapaista tekstiä, ajattelin, että täytyy raahautua pinoon, ettei elokuiset kokonaan häviä tältä palstalta!

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kourissa taisteleville!

wintergirl h 7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljon kirjoitellut, kun on tuntunut jotenkin epävarmalta tämä raskaus vielä. Rv 7+3, takana km viime kesänä rv 8+0. nyt kyllä näkyi perjantaina ultrassa reipas syke ja viikkoja vastaava papu, joten jospas se siitä.

Tuohon viimekesäiseen raskauteen (luulen, että oli tuulimuna) ja esikoisen odotukseen verrattuna oireita on tosi vahvasti, kuvotus on liki jatkuvaa ja muutaman kerran olen ollut ihan siinä oksennuksen rajalla. Oksennan tosi harvoin normaalistikin, oksennustaudissakin olo on hirveä, mutta mitään ei yleensä tule ylös. Palelu onneksi tuntuu vähentyvän, sekin oli ihan uusi juttu. No, jospa nuo oireet kertoisivat siitä, että mahassa kaikki on kunnossa.

Meillä on pikkuisen vaille kolmivuotias poika kotona, joten ihan omaan napaan ei kykene iltaisin tuijottelemaan. Hyvä kai niin, olo on etova ihan samalla lailla, teki sitten jotain tai makasi sohvalla. Töissä jaksaa istua, kun napostelee jotain säännöllisesti. Saa nähdä, miten tässä paisuu, ruokahalua etominen ei ikävä kyllä ole vienýt mihinkään...

Vierailija
4/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on rv 12+0 =) Ihanaa!!!!

Huomenna kun ultrassa kaikki hyvin niin alan sitten uskoa tähän raskauteen! Mukavaa kun on muirtakin jännäämässä huomenna!

Minua häioritsee hirveästi yksi asia, nimittäin täällä Sveitsissä raskaana oleville suositellussa vitamiinilisässä on a-vitamiiniä, minun hyvä tuttavani on johtajana suuressa apteekissa Suomessa ja häneltä kysyin asiasta ja hän sanoi että suomessa tuon asian kanssa ollaan tiukkoja, mutta tiedä häntä. Nyt netistä katselin ja eräältä antioksidanttiklinikan sivuilta löysin tämmöisen jutun a-vitamiinistä:

Vastoin yleistä luuloa A-vitamiini on hyvin tarpeellinen aine raskauden aikana. Odottava äiti tarvitsee sitä noin 20% enemmän, vähintään 5 000 ky (kansainvälistä yksikköä), jotta vitamiiniä riittäisi myös sikiön tarpeisiin. Liian suuret määrät A-vitamiinia (15 000 ky tai enemmän) saattavat eräillä äideillä rasittaa maksaa ja lisätä sikiövaurion riskiä. Samalla kun varoitetaan runsaasta A-vitamiinin käytöstä raskauden aikana, tulisi myös muistaa, että A-vitamiini on sikiön kehityksen kannalta erittäin tärkeä aine, jonka tarve lisääntyy ja tulee turvata raskauden aikana.

Tiedä sitten miten pitäisi toimia, edellisissä raskauksissa olen tuonut vitamiinilisän Suomesta.... nyt olen kyllä napsinut paikallisia vitamiinejä. Kahden maan välillä kun on jatkuvasti vastaavaa ja kyllähän täällä Sveitsissä on ollut hyvissä käsissä ja terveitä lapsiahan täällä on samalla tavalla kuin Suomessa...

Kaikkea sitä miettiikin, mutta haluaisi niin toimia oikein, tottakai!

Etovaolo on todellakin poissa ja väsykin tuntuu edelleen olevan tiessään.

Mukavaa torstaita!!

Duracel rv 12+0

Vierailija
5/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kanssa itse ehtinyt kirjoitella kamalasti.

toivottavasti nyt näitä eloikuisen pinoja täällä kumminkin on.

omaa napaa sen verran että etova olo on taas päällä..välillä on ollut pari päivää poissa.ja väsymys on ihan kauhea.

olen nyt saikulla kun tapahtui pieni haaveri töissä..ensiviikolla palaan sitten vasta takaisin.

toivottavasti on taas lisää mukavia ultrakuulumisia =)

itselläni on vasta eka virallinen ultra helmikuun alkupuolella..ei jaksais millään odottaa sinne saakka.

onko täällä muita odottajia pääkaupunkiseudulta? tai vaikkapa espoosta?

nyt meen taas lepäilemään.

mukavaista päivää kaikille =)

enkeli rv 9+2 tai 8+5 ja masuasukki

Vierailija
6/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duracelin tapaan täälläkin rv 12+0! Tää tosin neuvolan mukaan.. Ens ma olis mulla vasta np-ultra. Mä en o yhtään ehtiny iloita tästä, hirvittävän vahva tunne ettei uskalla. Oon menossa ultraankin yksin, kun miehellä on uus työpaikka niin ei oikeen voi olla heti poissa. Pelottaa et nyt kun olis muka " selvillä vesillä" niin en enää raskaana oliskaa, keskeytyny kskenmeno tai tuulimuna jatkuvasti mielessä =( Jos oikeesti löytyy syke niin mä oon yllättyny, niin vahva tää tunne on! Pahaolokin on hävinny, kyökin kyllä esim. hampaitten pesu, potasta kakat pönttöön, raaka sipuli.. Aluks vatsa pumpsahti turvotuksineen, nyt ei o muuttunu mitenkään, vatsa toimii oudosti ja ilmavaivat kokoajan. Pari päivää ollu sellast et esim. yöllä tule kauhee nälkä ja haen sit vettä kylppärist ja koitan saada unta.

Esikko pitäs koht lähtee viemää kerhoon kävellen, sitä ennen pitäs vielä ruoka lämmittää.. Tähän mä taas jumiuduin *katselee nolona ympärilleen* Meiltä katkes aamulla sähköt yli tunniks! Oli kyllä avutonta koittaa keksii aamupalaa ilman sähköö! Onneks LUNTA oli yöllä satanu ni ei ollu ihan pimeetä. Juups, mut nyt mä meen..

mamitus rv 12+0

Vierailija
7/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tänne pk-seudullekin on aamulla satanu lunta! On niin valosaa, vaikkei aurinkoa näy :)

Tsemppiä kaikille huomiseen ultraan menijöille, pidetään peukkuja, että kaikki on hyvin! Mulla on huomenna eka neuvola, ja nyt jännittää, kuuluuko syke, toivottavasti, muuten alan hermoilla. (ultrassa olen jo käyny, ja syke nähty) Esikoisesta kuului 10+1, huomenna on 9+4, ja esikoisesta oli vielä edessä istukka. Oireet on meinaan mullakin jo helpottanu, kuvotus on lievempää, väsy on edelleen tallella, mut lievempänä sekin, tisut ei enää niin kipeet, mut iho ihan kamalan huonossa kunnossa. Säikähin ihan äsken omia käsiä, kun ne tähän näppikselle nostin :( Yölläkään en vessareissun jäliltä saanu unta, ku kutitti joka puolelta, ja yölläkin oli sitte pakko rasvailla, että sai nukuttua. Olo on aika levollinen, mutta sykeen kuuleminen rauhoittais kummasti.

Meillä vietellään saikkua loppuviikko, esikoinen on kipeenä, joten olen kotosalla. Saapahan levättyä enempi, eilen innostuin aamupäivästä imuroimaan ja touhuamaan, kolmen aikaan makoilinki sitte sohvalla ;) Ja illalla jaksoin jopa lenkillä käydä! Vauhti ei päätä huimaa, mutta liikkuminen lienee tärkeintä. Kiloja on jo ennestää ihan riittävästi.

Huomista odotellessa, voikaa hyvin! Emma rv 9+3

Vierailija
8/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, me vieroitetaan kuopusta yömaidosta. Neljä yötä on menty ilman yömaitoa, mutta yöt ovat olleetkin sitten hyvin hyvin levottomia. Ollaan miehen kanssa vähän väsyneitä. Ehkä tämä sinnikkyys palkitaan ja lopussa kiitos seisoo. :-)

Onko teillä muilla jomotuksia alamasulla/kohdussa? Mua jomotteli viime yönä jonkin verran alamasuun. Taitavat olla kasvukipuja.

Valkovuoto on ollut tosi runsasta heti plussauutisten jälkeen.

Suppealla ruokavaliolla elellään eli alas menee: ruisleipä pajuniemen lihahyytelöllä, nuudelit, hedelmät, salmiakki ja Ikean lihapulla-ateria. :-D Kaikki epäterveellinen tekee pahaa, mikä onkin toisaalta ihan hyvä.

Onnea kaikille niille joilla on eka virstanpylväs (12 raskausviikkoa) saavutettu.

Tarrasukkia edelleen kaikille ja jaksamista!

T: Ona rv 9+4

Vierailija
9/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppumamma:

Huomenta,

aloittelen tässä torstaipäivän pinoa. Nyt alkoi 8. raskausviikko ja huomenna on eka ultra. Jännittää ihan mielettömästi. Oli hauska lukea, että Frodoliinalla on la ihan samoihin aikoihin, 30.8.? Niin ja olet menossa ultraan myös huomenna? Muutenkin meillä molemmilla on ollut hyvä olo ja samoja tuntemuksia. Kerrohan huomenna ultrakuulumiset. Vielä pitäisi jaksaa olla hiljaa tästä raskaudesta kuukauden päivät ja jos kaikki menee hyvin saisimme kertoa ilouutisen myös kolme ja puolivuotiaalle tyttärellemme, joka tulee olemaan asiasta ihan innoissaan. Samoin kuin isovanhemmat. Mulla takana 1 km, joten olen siksi varovainen tämän asian kertomisen suhteen. Sain km ennen esikoistani ja muistan miten vaikeaa oli kertoa kaikille, että meille ei tulekaan vauvaa. Olisin vain haluunut surra yhdessä mieheni kanssa, enkä selitellä kenellekään mitään. No, se on ollutta ja mennyttä, nyt mieliala on korkealla ja odotan huomista innolla. Ihanaa torstaipäivää kaikille, täällä Lounais-Suomessa satelee hieman lunta, JIPPII!

Heippa vain! Torstaipinoon liityn :) Täällä on vielä KOLMAS(?), laskettuaikani on 30.8. ja tänään siis on 7+0 täynnä ja 8. viikko alkoi näin ollen ! :)

Itse olen jo kertonut kaikille läheisille, siis omalle perheelle (sisko+äiti) sekä tietysti tulevalle isukille ja tulevalle sisarpuolelle, eli omalle pojalleni (täyttää pian 5v)... jne :)

Keskenmenoja on tietysti takanapäin, ja niiden lukumäärää en edes jaksa enää muistella, mutta ne kaikki on tapahtunut tosiaan kyllä todella pitkän ajan sisällä (6-vuoden) ja olen vasta nyt valmis tähän muutokseen, pidemään aikaa olen ollut VARMA että esikoinen jää ainoaksi.

Vierailija
10/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan...

ekana enkeli 81: kyseli et onko muita pääkaupunkiseudulta?

me asutaan helsingissä.

empä viitsi mennä kehumaan et ei olis tänään niin paljon etonut,kun sit voi käydä niin et huomenna etoo uplasti.

säntillisesti kyllä nuo vitamiinit syön et josko se b alkas toimia.

astma vähän oireilee ja täytyy tuplata annos. kahes ikasemmassa raskaudessani on alkanu oireilee vasta puolessa välissä tuo astma. nyt kyl joudun takuulla popsiman taas rautaa kun on noi rautaartvot olu jo viimekeväästä laseneet.sekin voi tehdä sen et mua hengästyttää enemmän.

ainakin tänään saadaan nauttia lumisesta helsingistä .

meillä nuorin herra haluais koko ajan syödä tota lunta kaksinkäsin.

itseni pitäisi sinnitellä vielä tämä kevät illat ammattikoulussa opiskellen. tämä viikko on mennyt harakoille etomisen ja väsymyksen kanssa.

on hetkiä et tuntuu et koko homma ei inspiroisi ollenkaan kun päivät viel o täynnä työtä ton meidän pikkukakosen kanssa ja sit pitäis illat olla aivot täydessä terässä koululla. huokaasyvään...

huomenna taidan tilaa ekan neuvola ajan tai viim. ens. ma.

onkos tääl jo kaikki käyneet neuvolasssa sen ekan kerran.

jaksamisia kaikille

äippä,pojanviikarit ja masuasukas 8+5

Vierailija
11/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten eka neuvola. Taas odotus tuntuu piirun verran todellisemmalta! Iso pino erilaisia tiedotteita ja lehtisiä tuli mukaan. Esitietojen täyttelyitä ja tietoa ravinnosta oli pääasiassa aiheena. Sydänääniä ei edes koitettu kuunnella koska viikkoja on vielä näin vähän. Sain valita minne menen ultraan. Menenkö keskussairaalaan jossa np ultran lisäksi otetaan veriseula vai käynkö vain tuossa tavallisessa ultrassa omalla paikkakunnalla. Täällä tosin lääkäri ultraa aina käynnin yhteydessä joten saan ehkä kumminki molemmissa ultran =). Valitsin kumminkin sen keskussairaalan ultran. Eka neuvolalääkäri on 30.1. ja se np-ultra aika 1.2. keskussairaalassa. Kilpirauhasen vajaatoiminan takia pääsen verikokeisiin jossa otetaan myös nuo muut kokeet samalla, vasta-aineet ja sen sellaiset hiv, kuppa ja muut. Kunpa kaikki olisi hyvin!!! Nyt taas hiipii pelko että jos siellä ei sitten ketään olekkaan. Neuvolassa tuostakin puhuin mutta hän lohdutteli että oireet ovat hyvät ja nyt ei auta kun luottaa että kaikki on hyvin!

S. rv 8+4

Vierailija
12/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilein laitoin tuonne elokuisten esittelyyn " anomuksen" päästä mukaan, vaikka la onkin jo heinäkuussa, eli 30.7. Tosin tarkentunee ens viikolla ultrassa.

Enkeli-81 kyseli muita espoolaisia, ja täällä yksi ilmottautuu. Mulla on viikkoja nyt 11+3 ja olo on ollut moneen muuhun verrattuna kerrassaan loistava. Ainaoastaan hyvin pientä kuvotusta välillä, mut ruokavalio on säilynyt entisellään, eli näitä lueskellessa tuntuu että olen päässyt hyvin vähällä. Ja hyvä niin.

Tällä viikolla oli eka neuvola ja siellä jo kovasti kuunneltiin sydänääniä =)

Koska odotus on ensimmäinen on kaikki tää uutta ja ihmeellistä, ja ainakin vielä melko epätodellistakin.

Hyviä vointeja kaikille elokuisille (ja muillekin)

Puikui

Vierailija
13/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menty kaks päivää vähemmällä pahoinvoinnilla, jee! Eilen illalla olin jopa kaverilla kylässä ja olo oli pitkästä aikaa ihan normaali. Väsyttää edelleen, mutta kyllä se kuitenkin on se pienempi paha.

Onnea kaikille ultratuille ja neuvolassa käyneille. Ne on jotenkin sellasia juttuja, mistä raskaus mun mielestä alkaa oikein toden teolla. Tuntuu jotenkin todellisemmalta. Itselläni eka neuvola on parin viikon päästä ja ultrakin vasta helmikuussa. Neuvolan vakkarith on onneks itse mammalomalla ja siellä on tosi ihana täti sijaisena. Nyt siellä käykin ihan mielellään. Kuopuksen aikana oli tosi mäntti käydä. Meillä ei kertakaikkiaan juttu luistanu ja käynnit oli tyyliin 5 minuuttia. On niin hankala puhua asioistaan, vaikka olis tarvettakin, jos toinen ei oo yhtään empaattinen tai vastaanottavainen.

On ihana lukea, et toisilla jo pahoinvointi on antanu periks. Antaa toivoa että nämä taukopäivät tarkottaa että pikkuhiljaa täälläkin alkas näkymään valoa tunnelin päässä.

Tsemppiä kaikille!

Täplä ja tytöt ja Emppu8+1

Vierailija
14/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, täällähän te kaikki olette:) Minä fiksu olen käynyt Eloisat-sivulla ja ihmettelin, että aika hiljaista on...

Tänään on 8+0. En ole käynyt vielä neuvolassa, mutta yksityisellä ultrassa kävin maanantaina ja sydän sykki.

Voin paljon paremmin kuin ekan raskauden alussa. Raskaus sen jälkeen ja synnytys jäivät positiivisina mieleen, mutta sen jälkeinen valvominen ja siinä käynnistynyt masennus ja parisuhdeongelmat teettivät sen, että meni 5 vuotta ennen kuin uskalsimme yrittää toista. Tai ei edes oikeastaan yritetty:)

Hyvä näin ja tunnen kovasti myötätuntoa niiden suhteen, joilla on kurja olo! Tällä kertaa olen harrastanut selvästi enemmän kevyttä liikuntaa ja tuntuu, että juuri se auttaa minun pahaan olooni. Ei jää kuonat tekemään pahaa oloa. Pureskelen myös tuoretta inkivääriä, jos tulee paha olo. Heti kun jää päivä tai kaksi liikuntaa väliin, alkaa tulla äklötys.

Enkeli, minäkin olen pääkaupunkiseudulta! Täällä Vantaan omakotialueella on ihanan talvista tänään.

Voikaa hyvin.

Pinja ja PumPum

Vierailija
15/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavia ultra kuulumisia teillä on ollut. itellä vielä odottelua neuvolaa ja ultraa reilu kaks viikkoa.

pahaa oloa on nyt sitten oikeen urakalla tullut. siis nyt vasta kunnolla. tänäänkin paistelin jauhelihapihvejä eskoiselle ja voi että et rupes huippaa,oksettaa ja kiertää mahas.ja nyt illalla laittelin kalaa niin se haju... älötystä on koko ajan pari päivää sit kävin yökkäilee ekaa kertaa.ei ollut kivaa vedet silmissä ja pää pöntössä.. pystyn kuitenkin sit syömään noita ruokia koska ei maussa ole mitään vikaa se haju vaan....

ja väsymys on tajutonta,ei jaksa edes imuroida tai tehdä mitään pieniä koti hommia. no tänään kumminki oli pakko rupes olemaan niin hävyttömäs sotkusta. ;)

miksköhän mun maha reakoi raskauteen sillain et on ihan löysänä uloste. esikoisesta ihan sama homma.

ja mekin asustellaan espoossa kun joku sitä kysy. olen huono kyllä muistamaan nimiä. anteeksi ku aina niin oma napaista.

illan jatkoja

ankka 9+2

Vierailija
16/18 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan kaikki elokuiset!

Aika hiljaista tuntuu kauttaaltaan olevan, samoin täällä. Nyt on alkanut tottua siihen ajatukseen että on raskaana ja alkuhuuma- ja kuume on ohitse ja ehkä sen vuoksi ei ole näiltä tiimoilta nyt niin asiaa. Pitkiä piinaviikkoja eletään kunnes np-ultra on onnellisesti ohi ja voi julistaa onneaan maailmalle. Sen jälkeen saakin alkaa odottelemaan masun kasvua ja ekoja liikkeita ja vaikka mitä! Vaikka varhaisultrassa kaikki olikin hyvin, niin en kyllä ihan täysiä uskalla odotukseen heittäytyä ennenkuin tämä eka kolmannes on ohi. Pieni epävarmuus jyllää ainakin meikäläisen pääkopassa.

Oireetkin tuntuvat heittelevän. Välillä kuvottaa jonkin verran, mutta ei todellakaan mitään mahdotonta. Väsymystä on myös vähän, mutta kun pysyy liikkeellä sekään ei iske ihan mahdottomasti. Lomalla väsytti enemmän kuin nyt töissä ;)

HillaPinjalle: Hiljaisuus Eloisissa voipi johtua siitäkin, että minä en ainakaan ole päässyt tänään kunnolla koko msn:ään. Harvoin se systeemi tökkii, mutta tänään tuntuu tökkivän. Tuskin olen ainoa, joka ei ole päässyt sen vuoksi paikalle.

Tsemppiä kaikille pahan olon kourissa kieriskeleville! Toivotaan, että aika oikein juoksisi seuraavat viikot...

A 8+4

Vierailija
17/18 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, DUracel plus muut? Miten laskette raskausviikot, tai siis onko laskettu aikanne elokuun puolella. Mulla neuvola laski viikot ja tänään 12.1. on siis minulla 11+0 ja laskettu aika 3.8. Eli tämän mukaan jos on 12+ > niin laskettu aika olisi heinäkuun puolella.

Mun logiigan mukaan menee juuti niin kuin neuvola määritti, eli kuukautisten alkamisesta viikko on 1+0 ja siitä sitten eteenpäin.

Eipä tuolla nyt tietty kovin suurta merkitystä ole, vauvat kun syntyy sitten aikanaan olkoot laskennalliset viikot mitä tahansa :)

Vierailija
18/18 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Oon ihan uus tääl palstalla ja muutenki kokematon koko raskaus-asiassa. :) Mulla eka nla 15.pv maanantaina ja laskureiden mukaan nyt rv 7+4.. Kuitenki tänää vuoti/tuhras vähän verta, joka ei kuitenkaa ollut kirkasta, vaan sellasta ku monesti ennen menkkojen alkua.. Eikä siis tullu todellakaan paljoa. Onko muilla kokemuksia, koska pelkään, että eikai tää vain mee kesken.. :( kertokaa ja auttakaa hädässä olevaa ;)