Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusia ehdotuksia otetaan vastaan...!!

04.09.2008 |

Siispä, olen täällä jo aikaisemmin huhuillut tyttövauvelin nimien perään.

Tällä hetkellä ehdoton suosikkini tytölle etunimeksi on Amelia.

Nyt kuitenkin haluaisin muitakin ehdotuksia, täältä kun niitä saa =)

Mieheni ei siis lämpeä Amelia nimelle, mutta ei juuri keksi muitakaan nimiehdotuksia. Moona on ollut yksi, mutta en tiedä...

Ja jos Amelia sattuisi vielä menemään mieheltä läpi, niin sitten tarttettais toinen ja kolmas nimi. Toiseksi/kolmanneksi nimeksi tykkäisin nimistä Kiia, Iitu, Isla... Sofia, Helmiina... muitakin saapi ehdottaa ja tehdä yhdistelmiä...

Kiitos!!!

-oda-sofia ja pikkuinen tyttövaavi -

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessani tuota sinun teksitiä mieleeni putkahti nimi Milja, siinä on mielestäni Amelian ja Moona yhdistynyt kivasti! Amelia sopisi siihen perää toiseksi nimeksi muuten hienosti.

Eli ehdotukseni teidän pienille neidolle: Milja Amelia (Helmiina)

Vierailija
2/11 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia

Miila

Miisa

Miira

Miitta

Minea

Minja

Minka

Milma

Melia

Melja

Amina

Alina

Annami

Annastiina

Elmiina

Emmiina

Milka

Miilia

Milia

Miina

Monna

Emelia

Emriikka

Monika

Miona

Milana

Milena

Milina

Melina

Melissa

Merina

Merita

Merika

Malena

Matleena

Marleena

Maileena

Malina

Malinka

Marinka

Metta

Mette

Marina

Marisa

Mariia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-iisa

-olivia

-rianna

-rosanna

-rosalia

-anissa

-ariana

-tara

-jadessa

-tuuli

-melissa

-viveka

-vanessa

-larissa

-ranja

-karoliina

-siriina

-anniina

-eveliina

-aurora

-nerissa

-nitta

-

Vierailija
4/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyylisiä yritin miettiä kuin Amelia...Moona...vähän erikoisempia mutta mielestäni kauniita:

Adela

Adamia

Adanna

Adelma

Adalmiina/Adalmina

Aada

Amanda

Mandi

Iisa

Iida

Esim.

Adela Iitu Helmiina

Adela Sofianna/Sofiina

Adamia Isla Sofia

Adanna Kiia Helmiina

Adelma Iisa Sofia

Adalmiina Helmi Sofia

Aada Isla Sofia

Amanda iitu Sofia

Mandi Isla Helmiina

Iisa Kiia Sofina

Iida Helmiina

Vierailija
5/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. oikein ihanista ehdotuksistanne.

mikään niistä ei vaan kolahda niinkuin Amelia.. =)

Yksi mitä olen miettinyt on Amanda, mut liekö tuo menis sekään mieheltä läpi.

Kumpi teistä on parempi/kivempi/söpömpi Amelia vai Amanda? Itse pidän Ameliaa jotenkin persoonallisempana, siihen kun olen tykästynyt.

Amelia nimessä pidän huonona puolena sitä, että se kuitenkin lyhenee joksikin lempinimeksi... pitäisi ite keksiä joku hyvä lempinimi, ennenkuin joku vääntää siitä jonkin kauhean..

Minä taidan nyt miehelle vaan rankuttaa tuota Ameliaa... =) sen verran ihana se nimi on ja niiiiiin tyttösen näköinen. Tai sitten etunimeksi Iitu. Jompi kumpi =)

Mitä mieltä olette Iitu - nimestä?

Oisko Amelialle jatkoksi..

Amelia Iitu Helmiina

Amelia Isla Sofia

Amelia Iitu Sofia

Amelia Kiia Karoliina (häiritseekö amelian ja kiian molempien ia-pääte...???)

Entäs Iitulle jatkoa...(sitten tulis Amelia kolmanneksi)

Iitu ____ Amelia

Itseä kyllä etunimeksi viehättää tuo Amelia, niinkuin on varmaan käynyt selväksi... alkaa tulla nimipaniikki kun ristiäiset lähestyy.....!!!

Vierailija
6/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Amelia on hirmu kaunis nimi, ja Amanda myös. Amanda itse asiassa enemmän omaan mieleen, mutta se onkin yksi mun lempparinimistä. :)

Iitu, Iida ym. nimistä en ole oikein koskaan tykännyt. Ainoat iillä alkavat kivat on juuri nuo Isla ja Iisa, samoin Ilona ja Isabella.

Mutta jos satut saamaan miehen Amelian tai Amandan kannalle:

Amelia Isla Sofia

Amelia Iisa Helmiina

Amelia Iisa Emriikka

Amelia Ilona Wilhelmiina

Amelia Miisa Olivia

Amanda Emma Helmiina

Amanda Isla Emmiina

Amanda Iisa Mariel

Amanda Isla Olivia

Amanda Ella Amelia

Vierailija
7/11 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelia on kaunis nimi, ja myös harvinaisempi kuin Amanda. Iitusta tykkään myös, sen pariksi tosin itse laittaisin ehkä mielummin Amandan kuin Amelian, tuntuisi jotenkin luontevammalta niin, mutta nämähän on makuasioita.

Noista ehdotuksista kaunein on mielestäni Amelia Isla Sofia, se on jotenkin sointuva ja tasapainoinen kokonaisuus. Kaikissa nimissä on jotain herkkää ja tyttömäistä, niin että ne tuntuvat sopivan hyvin yhteen. Amelia Isla Helmiina olisi myös kaunis.

Amelia Kiia Karoliinassa ei mielestäni yhtään häiritse tuo -ia-pääte, nimien rytmitys on kuitenkin niin erilainen ettei tunnu toistolta. Muuten Kiia ei kuulu omiin suosikkeihini. Dorien ehdottama Iisa sopisi mielestäni tosi hyvin myös keskimmäiseksi nimeksi. Muita:

Amelia Selma Sofia

Amelia Senja Sofia

Amelia Hilda Helmiina

Amelia Moona Sofia

Jos Iitu olisi etunimenä ja Amelia toisena, siihen väliin sopisi mielestäni joku tasapainottava välinimi, kun Iitu kuulostaa jotenkin sellaiselta reippaalta ja kansanomaiselta, ja Amelia on enemmän sellainen prinsessanimi. Väliin voisi sopia vaikka Elsa, Aina, Anna tai Liina. Tai sitten tosiaan Amandan kanssa:

Iitu Aura Amanda

Iitu Ulla Amanda

Iitu Unna Amanda

Vierailija
8/11 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelia on minustakin enemmän "kuninkaallinen" nimi. Siksi en yhdistäisi siihen lempinimimäistä Iitua tai moderneja Kiiaa tai Islaa.

Jälkimmäiseksi nimeksi tuntuisi sopivan jokin pidempi, perinteisen oloinen nimi. Itse laittaisin vain kaksi nimeä, mutta jos toivomuksena nimenomaan on kolme, niin tässä muutama:

Amelia Helmi Katariina

Amelia Anna Katariina

Amelia Ester Sofia

Amelia Anna Ester

Amelia Anna Isabella

Vierailija
9/11 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Amandakin on kyllä ihan kiva, mutta Amelia on vaan niin ihana :) Ja jos lempinimiä mietit, niin Amandastahan tulee helposti Manta.

Minusta tuo Amelia Isla Sofia on ehdottomasti kaunein miettimistäsi vaihtoehdoista. Iitu ei minua oikein sytytä. Mulle tulee Iitusta mieleen heti, että se on Iidan lempinimi, koska tunnen kaksikin Iidaa, joita kutsutaan Iituiksi. Ja mun mielestä Iitu ja Amelia ovat jotenkin niin erilaisia nimiä, että itse en yhdistäisi niitä samaan nimeen lainkaan.

Muutama ehdotus vielä:

Amelia Seela Sofia

Amelia Isla Ilona

Amelia Moona Mimosa

Ja yhä tyrkytän tätä: Amelia Taika Neelia :D

10/11 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä Inimain ja xixin kanssa. Amelia on ihan eri tyyliä kuin "maalaisjuntti" Iitu tai modernit ja kovin suomalaiset nimet Kiia ja Isla.

Inimain ehdotuksista tuli mieleen Amelia Anna Sofie (lausutaan siis 'sofii', sopis must paremmin kuin toistuva -ia loppu kahdessa nimessä Amel-IA ___ Sof-IA)

Amelia Eva Isabel

Amelia Eva Alexandra

Amelia Helmi Annabel/Isabel

Amelia Sara Mariella

Vierailija
11/11 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille ehdotuksia tehneille, Dorie, Vaapukka, Inimai, xix ja abaco!!!

Amelia tosiaan on paljon kauniimpi, herkempi ja erikoisempi, kuin Amanda. Iitu on niin lempinimimäinen, ettei sitä haluta nimeksi.. nyt ollaan jopa se saatu päätettyä =) Amelia saattaa jopa mennä mieheltä läpi, ei ole enää niin pahasti pistänyt vastaan.. saas nähdä =) toitotan vaan että kaunis nimi kaunis nimi....!!!

Mutta nyt oon miettinyt, että onko Amelia LIIAN hienosteleva nimi... ? siis sellanen liian prinsessamainen tms...??

Sukunimeemme nimi kyllä käy, kun se on lyhyt ja ytimekäs, eikä kovin tavallinen.

Eniten edelleen tykkään yhdistelmistä:

Amelia Isla Sofia

Amelia Isla Ilona - varsinkin tämä näistä vaihtoehdoista

Mutta ykkösenä taitaa olla Amelia Taika Neelia =)

se jotenkin sykähdyttää minut, ja siitä löytyy jotakin minun ja mieheni nimistä! Se on ihana juttu. Olisin halunnut toiseksi ja kolmanneksi nimeksi jotkin nimet meidän molempien suvuista, mutta sellaisia nimiä ei kyllä löydy. Amelia on minun suvustani Amaliasta tullut mieleeni, joten edes se onneksi on tavallaan suvusta =)

Taika Neeliasta vielä sen verran, että vauvan syntymä oli yhtä taikaa, kun kaikki menikin hyvin loppujen lopuksi, joten se sopii nimeen ja olen tykännyt Neela nimestä, jota aiemmin mietin etunimeksi tytölle, niin Neelia kuulostaa myös varsin kauniilta!

Nonniii... nyt eikun tuota Amelia Taika Neeliaa miettimään tarkemmin... Amelian lisäksi ollaan mietitty Neelaa etunimeksi myös, niinkuin aiemmin sanoin.. se vaan tuntuu nykyään liian tehismäiseltä ja niin tylsältä verrattuna ihanaan Ameliaan.. =)

mutta siis mmmmmm... Amelia Taika Neeliaa makustelemaan...

sanokaahan tästä nimestä vielä kommenttia.... =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi