Ostaisitko asunnon jossa keittiössä ei ole yläkaappeja?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei ole tarvetta hamstrata niin paljoa tavaraa, ettei ne mahtuisi alakaappeihin.
Mukit ja lautaset helpompi arkikäytössä ottaa yläseinäkaapeista.
Mulla on olkapää tohjona, käsi ei nouse ilman kipua rinnankorkeutta ylemmäs ja olen ihan tyytyväinen että ei tarvitse nostella lautasia tms yläkaappeihin.
Sulla on kiertäjäkalvosin hajalla, ei korjaannu ilman leikkausta. Ja tilanne ei pysy samana vaan pahenee vuosien mittaan. Eli hopi hopi lekuriin.
Joo, olen googlen avulla tehnyt saman diagnoosin😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei ole tarvetta hamstrata niin paljoa tavaraa, ettei ne mahtuisi alakaappeihin.
Mulla on olkapää tohjona, käsi ei nouse ilman kipua rinnankorkeutta ylemmäs ja olen ihan tyytyväinen että ei tarvitse nostella lautasia tms yläkaappeihin.
Sulla on kiertäjäkalvosin hajalla, ei korjaannu ilman leikkausta. Ja tilanne ei pysy samana vaan pahenee vuosien mittaan. Eli hopi hopi lekuriin.
Voi korjaantua, jos kuntouttaa ahkerasti. Mutta jos vaan odottaa, että lääkäri hoitaa, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin leikkaus. Liike on lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Meillä on lautaset laatikoissa. Muutenkin lyhyenä ihmisenä en halua kurotella yläkaappeihin.
Aletaanko meillä olla yhtä avuttomia kuin noissa talonosto-tv-sarjoissa. Väärän värinen jääkaappi tai liesi voi ratkaista talon kelvollisuuden. Miten helvetin kalliita jääkaappeja siellä amerikassa on?
Sehän riippuu aivan asunnon hinnasta ja siitä onko rahat tiukalla, että onko varaa laitattaa yläkaappeja. Keittiöremontti on suht kallis.
Jos ostat 200000 euron asunnon, niin silloin voi jollakulla olla varaa remonttiin. Mikäli asunto maksaa vaikka 4000000 ja se on oman hintahaarukan yläpäässä, niin silloin ei remonttia voi tehdä vaan asunnon ja keittiön pitää olla sellainen kun haluaa tai sitten on jostakin tingittävä. Kaikki riippuu omasta budjetista, jonka asuntoon voi ja haluaa satsata.
Vierailija kirjoitti:
Aletaanko meillä olla yhtä avuttomia kuin noissa talonosto-tv-sarjoissa. Väärän värinen jääkaappi tai liesi voi ratkaista talon kelvollisuuden. Miten helvetin kalliita jääkaappeja siellä amerikassa on?
Just mäin. Ja täällä kauhistellaan kun joku haluaa jonkun muun kuin beigen värisen seinät tai tapetit että jälleenmyyntiarvo laskee😂
En ostaisi. Seuraava asunto pitää olla muuttovalmis enkä jaksa tehdä enää mitään pintaremonttia enempää.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu aivan asunnon hinnasta ja siitä onko rahat tiukalla, että onko varaa laitattaa yläkaappeja. Keittiöremontti on suht kallis.
Jos ostat 200000 euron asunnon, niin silloin voi jollakulla olla varaa remonttiin. Mikäli asunto maksaa vaikka 4000000 ja se on oman hintahaarukan yläpäässä, niin silloin ei remonttia voi tehdä vaan asunnon ja keittiön pitää olla sellainen kun haluaa tai sitten on jostakin tingittävä. Kaikki riippuu omasta budjetista, jonka asuntoon voi ja haluaa satsata.
Minusta se on just toisinpäin. 200t€ asunnonostajalle viiden tonnin remppa voi olla liikaa, mutta siinä kohtaa kun ostaa neljän millin kämpän täytyy tulot ja lompsa olla muutenkin siinä kunnossa että joku keittiökaapiston vaihto ei ole ongelma.
En. Tai laittaisin itse kaapit. Ergonomisesti ei pidemmän päälle ole kovin kiva kaivaa jotain kahvia alakaapeista ja vetolaatikoista vaan kyllä se kahvipurkki suodatinpusseineen on parempi kahvinkeittimen vieressä yläkaapissa. Mausteita kätevä laittaa ruokaan kun voi yhdellä käden ojennuksella ottaa maustepurkin kyykistymättä kaivelemaan alakaappeja. Kätevä ottaa vesilasi suoraan oman ylävartalon korkeudelta. Ja miljoona muuta esimerkkiä.
Jos olisin aikeissa remontoida keittiön olisi sama mitä kalusteita siellä on.
Jos en haluaisi remontoida niin sitten siellä tietysti säilytettäisiin vanhat kalusteet.
Kalustamaton keittiö olisi tietysti kalustettua halvempi. Vaikea kyllä kuvitella edellistä asukasta irrottelemassa keittiön kiinteitä kalusteita kuljettaakseen ne uuteen asuntoon.
Riippuu siitä, kuinka paljon keittiössä on säilytystilaa ilman yläkaappeja. Mutta kuten joku sanoi, kuvauskaappi olisi kyllä tarpeellinen, sillä kaikkea ei voi pestä tiskikoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Meillä on lautaset laatikoissa. Muutenkin lyhyenä ihmisenä en halua kurotella yläkaappeihin.
Keittiöjakkara?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- kilin kolin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sellaiset isot laatikot alhaalla missä mukit ja lautaset siinä ylälaatikossa niin niistä on itse asiassa helpompi ottaa nuo ulos kun ei tarvitse kurkoitella, avaa vaan sen laatikon.
Vierailija kirjoitti:
En. Tai laittaisin itse kaapit. Ergonomisesti ei pidemmän päälle ole kovin kiva kaivaa jotain kahvia alakaapeista ja vetolaatikoista vaan kyllä se kahvipurkki suodatinpusseineen on parempi kahvinkeittimen vieressä yläkaapissa. Mausteita kätevä laittaa ruokaan kun voi yhdellä käden ojennuksella ottaa maustepurkin kyykistymättä kaivelemaan alakaappeja. Kätevä ottaa vesilasi suoraan oman ylävartalon korkeudelta. Ja miljoona muuta esimerkkiä.
Kuinka monta kertaa päivässä oikein keität kahvia?
Myytiin vuosikymmen sitten taloa. Ilmoitus oli ollut netissä vastan ihan hetken kun mies soitti ja pyysi esittelyä. Pariskunta kiersi talon ja mies hykerteli, että tässä on ihan kaikki mitä he tarvitsevat. Rouvan mielestä yhden huoneen seinä oli väärän värinen heidän sänkyynsä nähden. Mies halusi tehdä kaupat heti, mutta rouva ei suostunut ostamaan "remonttikohdetta". Tarjouduin maalaamaan seinän kauppahintaan, kunhan vaan värisävyn kertovat. Mutta ei sekään rouvalle sopinut, kun kauppakirja olisi pitänyt tehdä ennen maalausta. Talo meni sitten seuraavalle. Pienetkin jutut voivat olla ylitsepääsemättömiä ymmärtämättömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keittiö on 50m2, sitten voi olla yläkaapiton, mutta viiden hengen perheessä on sen verran jo ihan käyttöastioita + ruokatarvikkeita, että normikeittiöön ne ei millään mahdu, jos yläkaappeja ei ole, un iso osa siitä alakaapistosta menee roskikselle, uunille, astianpesukoneelle jne jne..
On vaan ylenpalttisesti tavaraa. Astioita ei tarvita mielettömiä määriä edes viiden hengen perheessä.
Kyllä mulla ainakin on astioiden lisäksi, kattioloita, paistinpannuja, iso wokki, vatkauskulhot ja ties mitä muita välineitä mitä käytetään säännöllisesti kokkaukseen. Tuollainen keittiö sopii ainoastaan henkilölle, joka ei kokkaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut keittiönkaapit tai niiden puute ei todellakaan ole esteenä jos kohtaisi hinta, sijainti ja pohjan sopivuus. Typerä ajatuskin.
Niinpä. Kaipa sellaiset voi halutessaan asentaa jälkeenpäin.
e laitettiin kummallekin puolell seinäkaapit, eli saarekeseinäkin umpeen ja siihen kaapit sekä vastakkaiselle seinälle. Ihan tilava ns. keittokomero,, ei todellakaan komero,, siis ihan kivan kokoinen. seinän takan ruokailuryhmä. kiva niinkin, jos vieraita,itse tykätään keittiö on piilossa ,tiskit ,tarjoilut. Edellisessä asunnossa jo ennakovaruksessa muutostyönä tämä. Kivasti nyt tilaa astioille sekä kuivaukselle, ruualle jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keittiö on 50m2, sitten voi olla yläkaapiton, mutta viiden hengen perheessä on sen verran jo ihan käyttöastioita + ruokatarvikkeita, että normikeittiöön ne ei millään mahdu, jos yläkaappeja ei ole, un iso osa siitä alakaapistosta menee roskikselle, uunille, astianpesukoneelle jne jne..
On vaan ylenpalttisesti tavaraa. Astioita ei tarvita mielettömiä määriä edes viiden hengen perheessä.
Kyllä mulla ainakin on astioiden lisäksi, kattioloita, paistinpannuja, iso wokki, vatkauskulhot ja ties mitä muita välineitä mitä käytetään säännöllisesti kokkaukseen. Tuollainen keittiö sopii ainoastaan henkilölle, joka ei kokkaa ollenkaan.
Montako paistinpannua tai vatkauskulhoa on samaan aikaan käytössä?
Olen hyvin pitkä ja otan mieluummin tavarat yläkaapeista. Tuollainen kyykistelykeittiö olisi mun painajainen.