Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu kuin tämä talvi olisi kestänyt jo ikuisuuden ja ollaan vasta tammikuussa.. 😞

Vierailija
29.01.2024 |

Vielä pari kuukautta, että alkaa edes vähän helpottamaan tämä kylmyys ja pimeys. Lunta on taas aivan sairaasti. Onneksi nyt sulaa vähän pois, mutta miinuksena sekin saa aikaan pääkallokelin jossa ei uskalla liikkua lainkaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos. Talvet pitenee, mutta vastapainoksi kesät lyhenee.

Vierailija
22/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi alkoi vasta joulukuussa eli on hädin tuskin kestänyt 2kk. Päivät on koko ajan pidempiä

Mitä ihmettä te valitatte.

Eikö se vähän riipu että missä päin tätä maata asustelee. Itse asun Kainuussa ja olen jo ihan kypsä tähän talveen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Superkylmä tammikuun alku oli kyllä erittäin rasittava.

Muttei niin kuiva kuin joskus. Ei kutissut kurkku eikä iho. Pari ekaa viikkoa meni aika nopeasti.

Vierailija
24/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole sitä oikeaa vanhaa Suomen säätä? Havuja, prkl, sanoi mummo lumessa. 

Vierailija
25/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Talvi on hujajtanut nopeasti.

Vierailija
26/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvi alkoi vasta joulukuussa eli on hädin tuskin kestänyt 2kk. Päivät on koko ajan pidempiä

Eikö se vähän riipu että missä päin tätä maata asustelee. Itse asun Kainuussa ja olen jo ihan kypsä tähän talveen..

Niin minäkin, Raisiossa.

Vierailija
27/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vielä reilusti jäljellä. 

Vierailija
28/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on lievästi sanottuna pyllystä.

Vierailija
29/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi marraskuun vaihteessa täällä lounaisosassa maata.

Vierailija
30/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskana tähän talveen. Jokaiselle suomalaiselle pitäisi olla viikon tuettu matka auringon alle marras-helmikuun välillä.

Miksi jokaiselle? Minä en ainakaan halua mitään aurinkolomaa, koska paras vuodenaika on talvi, enkä lähde täältä aurinkoon kuin kilon palasina.

Vierailija
31/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vielä reilusti jäljellä. 

No ei kyllä ole. Pakkasia ei enää ole luvassa, kestivät hurjan 2 viikkoa. On siinä "talvi".

Vierailija
32/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pari kuukautta lomalla etelässä ja silti vituttaa tää talvi nyt kun joutu tuleen takas tänne. Ens talveks pitää sit vissiin poistua vielä pitemmäks aikaa 

Vierailija
33/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on kevät.

Vierailija
34/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole pakko asua siellä pohjoisessa, missä tiettävästi talvet on pitkiä. Järki käteen. Muualla Suomessa ne kestää hädintuskin kuukauden ja sitten on taas kevät.

Vierailija
35/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ennen lumiauroilla tai huoltoautoilla oli sellainen systeemi että se murskasi jäätä myös, ettei kävelytie, jalkakäytävä tai piha ole kuin perunapelto. Tai sitten luulen vain. Sellaisen murskeen saa aurattua samalla ja hiekkaa. Koska jos jäätä kertyy ja välillä sulaa tuloksena on pelkkää kumpua ja peltomainen roso.

Vierailija
36/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ennen lumiauroilla tai huoltoautoilla oli sellainen systeemi että se murskasi jäätä myös, ettei kävelytie, jalkakäytävä tai piha ole kuin perunapelto. Tai sitten luulen vain. Sellaisen murskeen saa aurattua samalla ja hiekkaa. Koska jos jäätä kertyy ja välillä sulaa tuloksena on pelkkää kumpua ja peltomainen roso.

Ennen oli niitä lumikarhuja jotka karhensi tiet. Ne maksaa nykyisin liikaa. Nykyaikana kaikki maksaa liikaa.

Vierailija
37/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpeneekö vai kylmeneekö se ilmasto, kun ei tässä pysy enää perässä?

Vierailija
38/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi alkoi aikaisin, jo lokakuussa oli päiväpakkasta.

Niin alkoi. Täällä Oulun korkeuksilla pysyvä lumi tuli jo 24.10. En muista milloin viimeksi noin aikaisin, v. 2022 tuli vasta marraskuun lopussa.

Vierailija
39/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä mitään helteitäkään odota. Liukkaus pois niin hyvä.

Vierailija
40/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Asun Helsingissä ja täällä tuli kunnon lumipeite jo 26.11.2023. Sitä ennenkin oli tietty jo kylmää ja pimeää sekä ajoittaista hyhmää tuli taivaalta.

Eijjaksais! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi