Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataanpa tähän tessit, joissa loma kuluu vain 5 päivää viikossa

Vierailija
29.01.2024 |

Esim. Kvtes, Avaintes 

Onko niitä muita? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TPTES on siirtynyt viisipäiväiseen. 

Vierailija
2/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen sopimus ICT-tes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös huomioida, että miten näissä tesseissä on määritelty lomien kertyminen. Lopputulos voi hyvin todennäköisesti olla sama.

Vierailija
4/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös huomioida, että miten näissä tesseissä on määritelty lomien kertyminen. Lopputulos voi hyvin todennäköisesti olla sama.

Ei vuosilomalakia huonommin voi kertyä

Vierailija
5/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopputulos on sama eli kun muila kertyy 30pvää, joista 5 on lauantaita, noissa kertyy 25pvää ei yhtään lauantaita. Eli ihan sama 5 viikkoa lomaa vuodessa. Se on vaan helpompoi työntekijän laskea.

Vierailija
6/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSOS

Kertyy paremmin kuin lain mukaan kertyisi

Vierailija
7/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vuosilomalakia huonommin voi kertyä

Kyllä esim toimittajilla kertyy vain 2 pv/kk kahtena ekana vuonna. Ota selvää asioista.

Vierailija
8/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta nuo ovat aloja, joissa palkka on kehno eli se 5-päiväinen lomaviikko on otettu huomioon jo palkassa. Valtiolla esimerkiksi lähtöpalkka voi olla ruhtinaalliset 2400 e/kk brutto korkeakoulututkintoa vaativassa hommassa eikä se palkka osaamisen lisääntymisen myötä saavuta 3000 euron rajaa. Lomat kompensoi kehnoja tuloja.

Vierailija
9/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisesti sopimalla voi hyvinkin saada enemmän palkallista lomaa, mutta tätähän ei saa sanoa ääneen.

Vierailija
10/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta nuo ovat aloja, joissa palkka on kehno eli se 5-päiväinen lomaviikko on otettu huomioon jo palkassa. Valtiolla esimerkiksi lähtöpalkka voi olla ruhtinaalliset 2400 e/kk brutto korkeakoulututkintoa vaativassa hommassa eikä se palkka osaamisen lisääntymisen myötä saavuta 3000 euron rajaa. Lomat kompensoi kehnoja tuloja.

Ap on kvtessin piirissä ja palkka ei oo mitenkään huono, mutta työilmapiiri on, joten yritän kartoittaa että mihinköhän sitä sitten seuraavaksi siirtyisi. Tykästyin kyllä pitkiin lomiin ja tähän palkkaan niin kynnystä on kyllä lähteä. 

-ap

Vierailija
11/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisesti sopimalla voi hyvinkin saada enemmän palkallista lomaa, mutta tätähän ei saa sanoa ääneen.

Aivan varmasti.

Vierailija
12/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti.

Varsinkin matalapalkka aloilla.

Vierailija
13/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee esteeksi monessa paikassa yhdenvertaisuuslaki. Johtajasopimuksissa yms toki varmasti onnistuu, mutta ite kun olen vain tavallinen työntekijä (vaikkakin työvoimapula-alalla) niin turha toivo. 

-ap

Vierailija
14/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virka- ja työehtosopimukset

Vierailija
15/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa julkisella puolella ellei ole johtajasopimuksesta kyse. Yritetty on.

Vierailija
16/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee esteeksi monessa paikassa yhdenvertaisuuslaki. Johtajasopimuksissa yms toki varmasti onnistuu, mutta ite kun olen vain tavallinen työntekijä (vaikkakin työvoimapula-alalla) niin turha toivo. 

-ap

No minä olen ihan tavallinen työntekijä yksityisellä sektorilla, ja minulla on paikallisen sopimuksen myötä 30 päivää lomaa, josta lauantait eivät kuluta lomapäiviä.

Vierailija
17/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytti keskustelu loppuvan kuin veitsellä leikattu kun tämä tuli ilmi 😂

Vierailija
18/18 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No minä olen ihan tavallinen työntekijä yksityisellä sektorilla, ja minulla on paikallisen sopimuksen myötä 30 päivää lomaa, josta lauantait eivät kuluta lomapäiviä.

Tässä todennäköisesti rikotaan yhdenvertaisuuslakia, mutta yksityisellä sektorilla on helppo tehdä mitä vaan vaikka lakia vähän venyttäenkin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi