Miten ennakkoäänet ehditään laskea heti klo 20 vaikka äänestys päättyy samaan aikaan?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ne aloittaa jo aamulla klo 10 laskemaan.
Miten tuo voi olla laillista!!!!!
Ennakkoäänet on laskettu - tadaa - ennakkoon.
Varsinaisen äänipäivän ääniä aletaan laskea klo 20:00 kun vaalihuoneistot sulkeutuvat.
Mä olen aina ajatellut että ne ennakkoäänet lasketaan jo ennen virallista äänestyspäivää.
Tiistaina kun ennakkoäänestys loppui niin keskiviikkona olisi alkanut niiden laskenta.
Ei taida mennä noin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on. Tuloksia ei vain saa julkistaa ennenkuin varsinainen äänestys on loppu.
Eikö se mene jotenkin niin, että ne äänet on jo viikkoja sitten normitettu ja jyvitetty ehdokkaille yhdessä sovituissa määrissä? Kun asioista sovitaan etukäteen, tiedetään toki kaikki numerot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on. Tuloksia ei vain saa julkistaa ennenkuin varsinainen äänestys on loppu.
Sen ei pitäisi olla laillista. Tuntuu taas yhdeltä porsaanreiältä jolla voidaan rauhassa vaihdella ääniä.
Turvalliset ja rehelliset vaalit on paljon tärkeämpi kuin nopea ääntenlaskenta.
Ennakkoäänet lasketaan vaalipäivänä, mutta laskenta aloitetaan jo aamulla / aamupäivällä. Esim Uudellamaalla ennakkoäänten laskenta alkoi tänään klo 10.
ENNAKKOäänet, eli ne äänet, jotka annettiin ennen varsinaista vaalipäivää.
Olen ollut monta kertaa vaalilautakunnassa. Sinne mentiin vaalipäivänän aamuna ja ensitöikseen laskimme ennakkoäänet. Vaalipäivän äänet sitten vaalihuoneistojen sulkeuduttua.
Ne on jo aamulla laskettu ja samalla tutkittu että kuka äänesti mitäkin. Minusta erikoista että samaan kuoreen laitetaan vaalilippu ja tiedot äänestäjästä.
Toivottavasti Paavo Väyryselle annetut ennakkoäänet löytyvät, olisi noloa jos posti olisi nekin hukannut.
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoäänet on laskettu - tadaa - ennakkoon.
Varsinaisen äänipäivän ääniä aletaan laskea klo 20:00 kun vaalihuoneistot sulkeutuvat.
Mikä järki sitten oli tolla koko kirjekuori sirkuksella!!!! Yhtä hyvin se vastaanottaja olisi voinut katsoa ääntä ja naputella tietsikaan äänestys numeron ja heittää lipun säkkiin. Sitten saataisin tulos heti kun äänestys loppuu.
Vierailija kirjoitti: Eikö se mene jotenkin niin, että ne äänet on jo viikkoja sitten normitettu ja jyvitetty ehdokkaille yhdessä sovituissa määrissä? Kun asioista sovitaan etukäteen, tiedetään toki kaikki numerot.
Noinhan se Puttepossu pysyy presidenttinä. Tehän sen tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monta kertaa vaalilautakunnassa. Sinne mentiin vaalipäivänän aamuna ja ensitöikseen laskimme ennakkoäänet. Vaalipäivän äänet sitten vaalihuoneistojen sulkeuduttua.
Höpö höpö trolli.
Apua! Aloittajan on pakko olla persu. Ei kukaan
muu voi olla noin tyhmä!