Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valvooko pankit siis yksittäisten asukkaiden korttiostoksia yms?

Vierailija
28.01.2024 |

Tuli vaan sellanen puistattava tunne. Kai ne tilastoi vaan suuria käyttäjämääriä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä touhua pankkien valvonta ainakin on. Muutaman kympin rahansiirto estetään ja vaaditaan lisätietoja. Toisaalta tililtä voidaan siirtää kymmeniä tuhansia yllättäen Aasiaan tai Afrikkaan, eikä sitä voida estää epäilyttävänä toimintana, vaikka tilinomistaja ei ikinä olisi maksanut mitään kotimaan ulkopuolelle. Ei siinä ole mitään epäilyttävää, että Vieno Kyllikki haluaa siirtää kaikki rahansa nopeasti Keniaan, vaikka tavallisesti rahaa menee vain vuokraan,lääkkeisiin ja ruokaan.

Vierailija
22/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pankki ei valvo, vanhus ei ymmärrä pankkiasioita, tilinkäyttöoikeus lapsella ja siirtelee rahaa omille lapsilleen ja makselee omia laskujaan, pankki ei perään kysele.

Ei tietenkään kysele normaalin tuntuisten maksujen perään. Puuttuu kyllä tuhansien lahjoituksiin ja ulkomaan siirtoihin.

Jos tiedät tällaista rikollista toimintaa niin miksi et puutu? Tällä lapsella ilmeisesti on pankkitunnukset käytössä vanhuksen tiliin. 

Luultavasti turhaa, vanhuksella ei ole edunvalvojaa vaikka lievä muistisairaus on ollut jo vuosia ja jos pankki alkaa häneltä kyselemään, niin kaikki on hyvin ja hänen luvalla tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulle soittivat että pitäis mennä a-klinikalle kun käyn niin paljon viinakaupassa.

Vierailija
24/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai valvovat. Muuta kysyttävää?

Vierailija
25/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoo ne ja hyvä niin. Luotokorttitini lukittiin pankin toimesta kun yritettiin korttiostosta Etelä-Amerikassa samana päivänä kun itse maksoin paikallisissa kaupoissa.

Kortin tiedot olivat vuotaneet jostain ja tuolta löytyi kauppoja jotka eivät vahvistusta vaatineet. Onneksi pankki oli valppaana.

On ne kyllä kysyneet mistä olivat peräisin noin tonnin talletukseni rahat. Sanoin myyneeni marjoja ja siihen tyytyivät. Toisen kerran kysyivät, että mihin tarvin kymppitonnin käteistä. Sanoin niiden menevän uhkapeleihin, pelivippien maksuun ja naisiin. No ei niistäkään enempiä kyselty.

Vierailija
26/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo mulle soittivat että pitäis mennä a-klinikalle kun käyn niin paljon viinakaupassa.

Tän takia maksan viinat aina käteisellä. 

Vierailija
27/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen ihmisen pikkuostoksia ei kukaan seuraa. Pankin järjestelmä hälyttää suurista rahansiirroista ja poikkeuksillisista tapahtumista. Tuttava lähetti ulkomailla asuvalle vaimolleen tuhat euroa ja Danske-pankista tuli kuulustelusoitto mitä rahoja ne olivat. Tuttava oli vastannut että ruokarahoja. Danske-pankki ei vastaukseen tyytynyt vaan kyseli onko ostoksista kuitteja tallella! Voi taivas varjele, ei kukaan maitokaupan tai torimyyjän kuitteja säilyttele.

Vierailija
28/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tavallista ihmistä vainotaan mutta massimiehen miljardit luikahtaa Panamalle systeemin ohi. Ihan perseestä koko touhu. Maksan aina käteisellä.

Vierailija
29/41 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tavallista ihmistä vainotaan mutta massimiehen miljardit luikahtaa Panamalle systeemin ohi. Ihan perseestä koko touhu. Maksan aina käteisellä.

Sanos muuta. Suuret rahat vilahtaa maailmalle kenekään puuttumatta asiaan, mutta tavallisen mummelin seteleistä syntyy kuulustelu.

Vierailija
30/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kun ostelet seksileluja, he näkevät sen. 

Maksukorttitapahtumissa ei kulje tietoa ostetuista tuotteista.

Vierailija
31/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvoo jos tilillä tapahtuu jotain poikkeuksellista. Kaverini oli työreissulla ja tuli vinguttaneeksi miehensä luottokorttia useammalla lentokentällä. Miehelle soitettiin, että onkohan luottokortti varastettu kun näyttää että se on joutunut vääriin käsiin.

Kuinka köyhä pitää olla, ettei ole varaa joko rinnakkaiskorttiin tai ihan omaan korttiin???

Vierailija
32/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien rahojen käyttöä/siirtoja ( 20 eur) valvotaan tarkasti mutta jos huijari vie tililtäsi kymmeniä tuhansia ne vilahtavat sieltä alta aikayksikön parempiin suihin ilman valvontaa ja ihmettelyä.

Anteron, 84, tililtä vietiin 64 000 euron eläkesäästöt näin huijaus eteni

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/anteron-84-tililta-vietiin-64-000-e…

Vierailija
33/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto ostoksista menee vakuutusyhtiöihin. Jos ostat usein epäterveellistä nousee maksut. Tämän olen kuullut pankkivirkailijalta ja se on varma tieto.

Vierailija
34/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieto ostoksista menee vakuutusyhtiöihin. Jos ostat usein epäterveellistä nousee maksut. Tämän olen kuullut pankkivirkailijalta ja se on varma tieto.

Kenties joidenkin bonusjäsenyyksien kautta mutta pelkissä korttitapahtumissa kulkee vain summa, kortin tiedot, myyjätieto ja erinäisiä tapahtuman auktorisointitietoja.

Vierailija
35/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Algoritmit valvovat maksuliikennettä.

Jos havaitaan jotain poikkeavaa, asiaan reagoidaan.

Minä ostin ent. Neuvostoliitossa valmistetun radion huutonetistä suomalaiselta mieheltä.

Kirjoitin radion nimen(joka on slaavilainen naisen nimi) viitteeksi maksuun. Pankki jäädytti maksun ja vaati lisäselvityksiä maksun aiheesta.

T:nimim. Assburger

Vierailija
36/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pankki ei valvo, vanhus ei ymmärrä pankkiasioita, tilinkäyttöoikeus lapsella ja siirtelee rahaa omille lapsilleen ja makselee omia laskujaan, pankki ei perään kysele.

Ei tietenkään kysele normaalin tuntuisten maksujen perään. Puuttuu kyllä tuhansien lahjoituksiin ja ulkomaan siirtoihin.

Jos tiedät tällaista rikollista toimintaa niin miksi et puutu? Tällä lapsella ilmeisesti on pankkitunnukset käytössä vanhuksen tiliin. 

Tilinkäyttöoikeus annettu lapselle joten pankilla ei ole siihen sanomista.

Vierailija
37/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties joidenkin bonusjäsenyyksien kautta mutta pelkissä korttitapahtumissa kulkee vain summa, kortin tiedot, myyjätieto ja erinäisiä tapahtuman auktorisointitietoja.

Eikä kauppaan ylipäätään jää korttitapahtuman jäljiltä asiakasta yksilöivää tietoa. Se on itse asiassa varsin kattavilla standardeilla nimen omaan kielletty.

Vierailija
38/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Algoritmit valvovat maksuliikennettä.

Jos havaitaan jotain poikkeavaa, asiaan reagoidaan.

Minä ostin ent. Neuvostoliitossa valmistetun radion huutonetistä suomalaiselta mieheltä.

Kirjoitin radion nimen(joka on slaavilainen naisen nimi) viitteeksi maksuun. Pankki jäädytti maksun ja vaati lisäselvityksiä maksun aiheesta.

T:nimim. Assburger

Tässä kaiketi oli kyse korttiostoksista. Jos maksat verkkopankissa laskun ja laitat maksun viitteeksi jotakin outoa, siihen on paljon helpompi tarttua kuin korttimaksutapahtumaan.

Vierailija
39/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankilta tuli kysely. Oli ostettu nimissäni isoja kondomeja. Pankin naisvirkailija tiesi, että ne ovat liian isoja minulle.

M 13 cm

Vierailija
40/41 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle aivan sama valvotaanko vai ei. Ei se rehellistä ihmistä haittaa, päinvastoin.

Eipä kai siinä. Tyhmänsorttista rehellistä ihmistä ei varmaan haittaa siinäkään vaiheessa, vaikka kadulla tehtäisiin satunnaisia ruumiinaukkojen tarkistuksia. Eihän rehellisellä ihmisellä ole sielläkään mitään piilotettavaa.