Työkkärissä olosta ja työn vastaanottamisesta...
eli mulla olis sellanen tilanne että mua kiinnostais lähteä töihin ja olen ajatellut ilmottaa itseni työkkäriin(saan sitäpaitsi paremmin rahaa kuin hoitovapaalla)jos töitä ei löydy heti.
Meillä on neljä lasta ja kotiin pitäis se hoitaja sitten saada.
Me asutaa 50km päässä Helsingin keskustasta ja siellä olis jotakin työpaikkoja omalta alata ja onko teistä kohtuutonta jos mun työmatkat olis joka päivä yht 2 tuntia.
Lapset joutuis vaan hiukka pitkään olemaan " hoidossa"
mites sitten jos en saakkaan heti hommattua hoitajaa niin ja sitä kautta en työpaikkaakaan niin antaako ne mulle karenssia?
Todellakin mielellään olisin lähdössä pitkän kotonaolon jälkeen töihin, mutta mietityttää vaan jos mua aletaan pallottamaan...
Kommentit (4)
tarjoavat. Eli hoitopaikka pitää olla katsottuna.
jo käytännön kannalta olis hyvä jos sais ite yrittää saada hoitajaa kotiin, mutta kai ne antais siihen mahdollisuuden...
Oisin aivan mielissään jos pääsisin oman alani töihin.
Täällä kunnassa on todella huono päivähoitotilanne kuin olla ja voi.
Varmaan ihan mielellään antaisivat myös itse etsiä hoitajaa.
Musta on toisalta tyhmää jos pitää olla hoitpaikka.
En viittis hoitajaa hommata jos ei ole töitä tiedossa.
En tiiä mitä sitä tekis.....
Minä olen työttömänä ja lapselle ei ole hoitopaikkaa katsottuna. Kunhan töihinosoitus tulee, niin kunta hommaapaikan 2vkossa. Jos paikka on todella kaukana jamuutenkin huono, en ota työtä vastaa, vaan jään vaikka hoitovapaalle. Näin olen suunnitellut.
Hoitopaikka pitää pystyä hommaamaan kahdessa viikossa. Näin mulle sanottiin. Eli työstä ei voi kieltäytyä lasten hoitopaikan puuttumisen vuoksi. Kunta on velvollinen hommaamaan lapsillesi paikan kahdessa viikossa. Mutta se voi olla sitten missä vain, vaikka toisella puolella kaupunkia.
Jos ei hoitopaikan puutteen vuoksi huoli työtä, niin tulee karenssi.
Mulla kysyttiin ekana työvoimaneuvojalla, että onko mulla jokin paikka, johon voin viedä lapset, jos soitetaan työhön.