Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16 kk ikäinen - syöminen

10.01.2007 |

Pian 16 kk ikäinen tyttäreni on huono syömään, on itse asiassa aina ollut ja onkin pienikokoinen. Nyt kuukauden päivät tilanne on ollut tosi huono, tuntuu välillä, ettei syö mitään. Aina ennen tykkäsi syödä puurot aamuisin, söi ison annoksen ja jugurtti kelpasi aina iltaisin. Muiden ruokien syönti oli vähän niin ja näin. Nykyään ei tahdo enää puurokaan kelvata eikä jugurtti. Haluaa kovasti syödä itse ja on annettukin lusikka, että saa harjoitella. On tosi omapäinen. Osin syö itse käsin, mutta sekään ei aina toimi. Hirveän huonosti antaa syöttää. Pastaruuista tykkää, mutta nekään ei kelpaa lämmitettynä, aina pitäisi olla tuore lasagne uunista:-) Leipää syö toisinaan. Onko mitään vinkkejä? En olisi niin huolissaan, mutta kun tuntuu kärtyiseltä, epäilen että on nälkäinen ja toisinaan herää aamuyöstä itkemään ja kun sitten saa houkuteltua jugurttia syömään, nukkuu taas muutaman tunnin kunnolla. Ja onhan tästä tietysti keskusteltu aikaisemminkin, mutta josko jotain uutta jollain...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän temperamentista riippunut, kuinka kauan on yritetty itse auttaa lusikan kanssa. Aika pian annettu syödä täysin itse. Meillä ei tuon ikäisenä ole enää suostuneet syötettäviksi. Esikoinen aikoinaan söi huonosti 1-2-vuotiaana ja painokäyrä laski hurjasti. Lopulta aloin antaa vähän epäterveellisempää ruokaa, sellaista mistä tyttö piti ja käyrä lähti nousuun. Nykyäänkin tyttö on lapsistamme eniten herkkujen perään ja voi välillä olla täysin syömättä, jos vaikka välipalaksi vain leipää ja maitoa.

Teidän tilanteessanne varmaan vain yrittäisin enimmäkseen tarjota ruokia joista lapsi pitää (ei siis pelkästään, että tottuu muihinkin makuihin) ja yrittäisin pitää ruokailutilanteet mukavina tilanteina. Vai olisiko mahdollista harventaa ruokailukertoja niin, että ehtisi tulla suurempi nälkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla