Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeakätinen, joka hommailee myös vasemmalla_muita?

Vierailija
28.01.2024 |

Ei siis nyt liity politiikkaan mitenkään, vaan onko palstailijoissa muita, jotka on opetettu oikeakätisiksi ja sitten huomaa tekevänsä esimerkiksi käsitöitä vasemmanpuoleisesti. Mun piti erikseen opetella huomaamaan tämä, mutta silti vastassa on kaikenlaista.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummalle puolelle sähly- ja golfmailan lavat jäävät vasenkätisellä? 

Kummalle vaan. Olen oikeakätinen ja pelaan lätkää/sählyä leftin mailalla mutta golfia ja pesistä lyön oikealta. 

Vierailija
22/28 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä paljon vasemmalla vaikka olen oikeakätinen. Maalaan molemmilla ym. Mies on omien sanojensa mukaan opetettu vasenkätiseksi. Kirjoittaa vasemmalla, mutta tekee muut asiat oikealla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän joitakin ihmisiä, joilla on tämä, siis että toimivat yleensä oikeakätisesti, mutta sitten joissain tekemisissä vasuristi. Yksi heistä on lapseni, jota en ole mitenkään pakottanut oikeakätiseksi eikä kukaan muukaan. On pärjännyt hyvin esimerkiksi sählyssä ja tenniksessä.

Vierailija
24/28 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin tuon sählymailan kätisyyden ja mun maila olisi vasenkätisten vaikka muutoin olen oikeakätinen. Hassua. 

Vierailija
25/28 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan (ja toki myös piirrän ja maalaan, mutta sellaista en edes harrasta kovin usein) vasemmalla, en keksi oikeastaan mitään muuta, mitä automaattisesti tekisin vasemmalla. Lapsena minun oli vaikeaa käyttää koulussa niitä vasureiden saksia, kun sellaiset vihdoin kouluun hommattiin, helpompi oli käyttää tavallisia, koska olin jo oppinut käyttämään niitä. Mutta tiedän myös täysin vasenkätisen, koska häneltä ei onnistunut edes leivän leikkaaminen oikealla kädellä. 

Mistä lie se sitten johtuu, että aivot halusivat alun perin ottaa kynän vasempaan käteen, eivätkä osanneet enää vaihtaa kättä, vaikka muut hommat sujuvatkin oikealla ihan hyvin. Jännää myös, että taululle kirjoittaminen oli oikealla ihan helppoa, mutta paperille se ei oikein sujuvasti onnistu. 

Vierailija
26/28 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on testi tätä varten. Sen perusteella pelkkä kirjoittaminen vasemmalla ei tee ihmisestä vasenkätistä. Yli puolet toiminnoista tulee suorittaa vasemmalla, jotta voi kutsua itseään vasenkätiseksi. Kun luku taas on suunnilleen 50-50, niin olet molempikätinen. Kun taas teet suurimman osan asioista oikealla, vaikka kirjoitat vasemmalla, olet oikeakätinen. 

Vierailija
27/28 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasenkätinen: kirjoitan, harjaan tukan,pesen hampaat yms saksia käytän vasemmalla

oikella kuitenkin: heitän, käytän hiirtä

-> sekakätinen

molemmilla käsillä osaan pelata sulkapalloa ja vaikka keilata

Vierailija
28/28 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeakätinen, mutta eihän se vasenkaan jatkuvasti ole vaan työttömänä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi