HS puheenvuoro: Yhteiskuntamme on menettämässä arvopohjansa ja Suomi on romahtamassa sisäänpäin?
Yhteiskuntamme on menettämässä arvopohjansa ja Suomi on romahtamassa sisäänpäin, sanoo Suomen Kulttuurirahaston toimitusjohtaja Susanna Pettersson. Siitä on monia oireita.
Mielenkiintoinen juttu, mutta vain tilaajille : (
Mitä ajatuksia puheenvuoro herättää?
Linkki:
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin arvopohja on osittain toiminut, se pyrkimys hyvään ja osittain ollut totaalisen valheellinen, annettu eri käsitys mitä asiat ovat. Köyhien tilanne ei ole parantunut sitten 90-luvun tai koskaan, koska se on rahasta kiinni. Raha menee muualle suureksi osaksi, ulkomaillekin. Eli jos sanoo menetetty, niin sitä ei ole ollutkaan. Se että on hoidettu puolet asioista (vaikka puolet hammaslääkärikäynneistä kämäsellä klinikalla kommunismin henkeen), ei ole hyvä tai se toinen puolisko.
Köyhät voisivat joskus tehdä itsekin jotain parantaakseen tilannetaan. Koko ajan vain koura ojossa odottavat, että joku muu nostaisi heidät luxuselämään.
Sosialismin idea on passivointi ja opittu (opetettu) avuttomuus. Jotta saadaan massat riippuvaisiksi valtiosta ja hallintaan, muokkaukseen, muuhun ehdollistamiseen saadakseen perustulon. En mene tuohon halpaan ansaan.
Ei se työ tekee vapaaksi itsessään huono ajatus ole. Mutta mitäpä hyviä ajatuksia eivät paskiaiset äkkäisi kaapata käyttöönsä, vääristellen ne omiin tarkoituksiinsa. Koska työ oikeasti mahdollistaa monenlaista riippumattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Rahat on loppu ja itse säästäisin kulttuurista ennen terveydenhuoltoa
Nämähän eivät ole toisensa poissulkevia asioita. Rahaa olisi kumpaankin, mutta halua toteuttaa ei sitten olekaan. Jonkun ideologian tavoitteisiin kuuluu tuhota suomalainen kulttuuri ja sivistys.
Vierailija kirjoitti:
varkaat sitä nakertavat ja verotus on varastamista
Verotuksella maksetaan julkiset palvelut, kuten huokea sairaanhoito johon sinäkin kermap, e, r, s, e luultavasti suhtaudut itsestäänselvyytenä kun kuvittelet olevasi joku karski cowboy joka preerialla vaeltaessaan on täysin irrallaan ja riippumaton yhteiskunnasta eikä ikinä koskaan sairastu mihinkään vaan polttelee vaan miesten miehenä sikaria aavikolla ja paistaa valurautapannulla papuja kaktuksen varjossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen käsitys korkeakulttuurista on makkara ja kalja jääkiekkohallin halvimmilla paikoilla.
Minä olen persu. Kulutan paljon kirjallisuutta.
Mein Kampf lienee tuttu? Sehän on persuarvoihin sopiva teos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen käsitys korkeakulttuurista on makkara ja kalja jääkiekkohallin halvimmilla paikoilla.
Ei, kyllä Maon Pieni Punainen Kirja on heille mieluisampaa lukemista. Persu haluaisi Kulttuurivallankumouksen ja kaikki mädättäjät leireille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin arvopohja on osittain toiminut, se pyrkimys hyvään ja osittain ollut totaalisen valheellinen, annettu eri käsitys mitä asiat ovat. Köyhien tilanne ei ole parantunut sitten 90-luvun tai koskaan, koska se on rahasta kiinni. Raha menee muualle suureksi osaksi, ulkomaillekin. Eli jos sanoo menetetty, niin sitä ei ole ollutkaan. Se että on hoidettu puolet asioista (vaikka puolet hammaslääkärikäynneistä kämäsellä klinikalla kommunismin henkeen), ei ole hyvä tai se toinen puolisko.
Köyhät voisivat joskus tehdä itsekin jotain parantaakseen tilannetaan. Koko ajan vain koura ojossa odottavat, että joku muu nostaisi heidät luxuselämään.
Sosialismin idea on passivointi ja opittu (opetettu) avuttomuus. Jotta saadaan massat riippuvaisiksi valtiosta ja hallintaan, muokkaukseen, muuhun ehdollistamisee
Työnantajien tulee tarjota ikuisia työpaikkoja joista ei ikinä koskaan irtisanota ja palkat ja niiden korotukset maksetaan ajallaan eikä loma-aikojen kanssa kikkailla. Tuo maailma oli olemassa Kekkosen aikoina. Suomi oli silloin loistava paikka. Eiköhän palata siihen takaisin niin alkaa töissäkäyntikin maistua hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen persu. Kulutan paljon kirjallisuutta. Käyn taidenäyttelyissä ja teatterissa jopa Savonlinnan Oopperajuhlissa olen vieraillut useanan kesänä.
Itse persut ovat maineensa luoneet. Viimeisimpänä sankarina Keskikalja.
Sinä varmaankin kuvittelet olevasi hyvi, hyvin sivistynyt, nimittelemällä ihmisiä.
Sitä saa mitä tilaa. Tiedämme alkoholin maistuneen kyseiselle henkilölle runsaissa mitoissa ja hänen puheensa eivät ole soveliaita julkiseen keskusteluun. Kannattamalla tuollaisia ihmisiä, leima tarttuu teihin.
Mielipiteen toki kirvoitti kulttuurin rahoituksen leikkaaminen. Mutta siinä oli silti myös erittäin tärkeä havainto: arvostus. Meillä on liian vähän toisten arvostamista. Allekirjoitan tämän ehdottomasti. Toisten arvostaminen vaatii henkistä suuruutta ja sitä, ettei ole itse aivan äärirajoilla oman elämänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa 400 miljoonaa ansiosidonnaisesta ja sovitelluista päivärahoista ja asumistuesta. Nuo 400 miljoonaa lähtee yrittäjiltä. Ihmiset vähentävät kulutusta. Ei enää permanentteja eikä kestoväriä eikä raitoja parturissa. Ei kahvilakäyntejä eikä vaateostoksia.
Miten se noin menee? Töitä tehden elintaso ja olotila paranee, sitten on varaa käydä kampaajalla ja kahvilla. Miten tukien varassa elävät nyt olisivat raaskineet käydä permanentteja jne ottamassa, jos niin tiukkaa on elämä ollut.. Pieni ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Purra sanoi ennen eduskuntavaaleja ettei kulttuuria tarvita ja kyllä siitä kohu nousi.
Ihmeellinen mielipide.
Mitä puolustettavaa meillä on, jos ei ole kulttuuria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa 400 miljoonaa ansiosidonnaisesta ja sovitelluista päivärahoista ja asumistuesta. Nuo 400 miljoonaa lähtee yrittäjiltä. Ihmiset vähentävät kulutusta. Ei enää permanentteja eikä kestoväriä eikä raitoja parturissa. Ei kahvilakäyntejä eikä vaateostoksia.
Miten se noin menee? Töitä tehden elintaso ja olotila paranee, sitten on varaa käydä kampaajalla ja kahvilla. Miten tukien varassa elävät nyt olisivat raaskineet käydä permanentteja jne ottamassa, jos niin tiukkaa on elämä ollut.. Pieni ristiriita.
Niitä töitä on ANNETTAVA ensin. Tajusitko? ANNETTAVA. Tiedäthän, hyväntekeväisyytenä. Työnantajien on otettava kaikki hakijat vastaan ja nimenomaan myös maksettava palkkaa, eikä yrittää lintsata palkanmaksusta kuten ahneet, itsekkäät ja varsin vastenmieliset maanpetturi työnantajat tänä päivänä tekevät. Eikä ketään saa irtisanoa vaan se duunipaikka on annettava loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialismin idea on passivointi ja opittu (opetettu) avuttomuus. Jotta saadaan massat riippuvaisiksi valtiosta ja hallintaan, muokkaukseen, muuhun ehdollistamisee
Työ mahdollistaa? Ei. Työ itsessään ei mahdollista mitään mutta työstä maksettava kelvollinen palkka kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäinen mielipide maksumuurin takana ei vielä ole huolestuttava asia.
Se onkin paremman ihmisen mielipide ja suunnattu paremmille ihmisille, siis sellaisille, jotka pääsevät maksumuurin taakse. Ehkä meidän kaltaiset plebeijit voivat jatkaa huoletonta eloaan. Annetaan paremman väen murehtia meidänkin edestä.
Eikö persulla riitä rahat edes sanomalehteen? Vähennä kaljabjuontia pari tölkkiä viikossa niin riittää.
Ihanaa saada neuvoja paremmalta ihmiseltä, jonka päällä hehkuu moraalisen ylemmyyden sädekehä. Oi kiitos kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullinen olen siitä, että nykynuoret (ja nuoret työikäiset) ovat valinneet kapitalismin. Sinne meni hyvinvointiyhteiskunta, jonka vanhempamme ja isovanhempamme rakensivat. Onneksi en tehnyt lapsia.
Hyvinvointiyhteiskuntaa ei olisi ilman kapitalismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, mutta mitä ihmeellistä on jossain kirjassa? Säkö oot niin "sivistynyt", että et sanoja saata lukea, jos siellä voikin tulla vastaan jotain mistä et ole samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä persut, siellä katastrofi.
Ei vaan missä totalitaarinen vasemmisto siellä seuraava massa tuho.
Tilaako joku tämmöistä hulluutta tieten tahtoaan?
Opettelisit kirjoittamaan edes oletettua äidinkieltäsi.
Ja sinuna ottaisin selvää, mitä aatteita tuo laitaoikeisto ajaa ja mihin se on johtanut esimerkiksi aikoinaan Saksassa.
Äärioikeistosta ei Weimarin Saksasta tule mieleen kuin freikorps, sillai koti, uskonto, keisarikunta ja tapa kommunistit sosialidemokraattien puolesta.
Voi olla, että yrität viitata kansallisSOSIALISTEIHIN, siis ultranationalistisiin vasureihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni ristiriita.
Jos keskituloisella ei rahat riitä niin syynä on kyllä oma tyhmyys ja liian iso asuntolaina.
Asun vuokralla ja kun yrittäjiltä lähtee omaisuus niin se on voi voi.
Itsepä äänestitte oikeisto hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullinen olen siitä, että nykynuoret (ja nuoret työikäiset) ovat valinneet kapitalismin. Sinne meni hyvinvointiyhteiskunta, jonka vanhempamme ja isovanhempamme rakensivat. Onneksi en tehnyt lapsia.
Hyvinvointiyhteiskuntaa ei olisi ilman kapitalismia.
Hyvinvointiyhteiskuntaa ei ole kun kapitalisti alkaa lintsata veroista. Esim. suomalaiset yrittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, mutta mitä ihmeellistä on jossain kirjassa? Säkö oot niin "sivistynyt", että et sanoja saata lukea, jos siellä voikin tulla vastaan jotain mistä et ole samaa mieltä?
Olen myös persu. Hyvä kirja, opettavainen jokaisen pitäisi lukea se ymmrtääkseen mihin jatkuva vihan ja eripuran lietsominen voi johtaa.Yksi asia Kateuden kohde ja sen tuhoaminen.
On romahtanut