HS puheenvuoro: Yhteiskuntamme on menettämässä arvopohjansa ja Suomi on romahtamassa sisäänpäin?
Yhteiskuntamme on menettämässä arvopohjansa ja Suomi on romahtamassa sisäänpäin, sanoo Suomen Kulttuurirahaston toimitusjohtaja Susanna Pettersson. Siitä on monia oireita.
Mielenkiintoinen juttu, mutta vain tilaajille : (
Mitä ajatuksia puheenvuoro herättää?
Linkki:
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstaa lukeneena on jännä huomata että vihervasemmistolaisten kommenteissa huokuu viha ja toisten haukkuminen. Näinkö siellä puolueessa käyttäydytään? Onko kaikki vihervasemmistolaisten samanlaisia öykkäreitä?
Vink, vink. jos käyttäydytte asiallisesti, niin sillä positiivinen viesti. Hyvä esimerkki on Halla-Aho joka tyynen rauhallisesti ja älykkäästi osaa käyttäytyä ja keskustella😉
Mikä on vihervasemmisto-niminen puolue?
Jussi on pahin raivoaja, jonka tiedän. Riikkaa lukuun ottatta
Mutta kukaan ei huuda kuten Marin! Li ja Jutta kyllä vähän yrittivät matkia
Vierailija kirjoitti:
Persujen käsitys korkeakulttuurista on makkara ja kalja jääkiekkohallin halvimmilla paikoilla.
Minä olen persu. Kulutan paljon kirjallisuutta. Käyn taidenäyttelyissä ja teatterissa jopa Savonlinnan Oopperajuhlissa olen vieraillut useanan kesänä.
Jätetään hetkeksi sivuun tämä väsynyt puoluepoliittinen kärjistäminen, jossa vuoroin persut sitä ja tätä ja vihervasemmisto mädättää milloin mitäkin.
Voitaisiinko hetkeksi pysähtyä pohtimaan, mitä sivistys lopulta meille tarkoittaa? Mitä arvoja haluamme edistää omassa elämässämme ja kansakuntana? Mitkä asiat yhdistävät meitä sen sijaan että ajaisivat meitä entistä kauemmas toisistamme?
Kenen laariin lopulta sataakaan se, ettemme osaa arvostaa toisiamme oman kansakuntamme sisällä.
Meillä kaikilla on jonkinlainen sivistys sekä kansallinen identiteetti. Ne myös tarkoittavat ihmisille eri asioita ja ihmiset antavat näille teemoille erilaisia merkityksiä. TÄSTÄ olisi mielenkiintoista keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen käsitys korkeakulttuurista on makkara ja kalja jääkiekkohallin halvimmilla paikoilla.
Minä olen persu. Kulutan paljon kirjallisuutta. Käyn taidenäyttelyissä ja teatterissa jopa Savonlinnan Oopperajuhlissa olen vieraillut useanan kesänä.
Itse persut ovat maineensa luoneet. Viimeisimpänä sankarina Keskikalja.
varkaat sitä nakertavat ja verotus on varastamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon ja uskonnon alasajo. Woke kulttuuri ja vihervassareiden mädätys. Hedelmät alkavat jo kypsyä ja näkyä.
Tämä juuri.
Lisäksi käytöstapojen puuttuminen, vikojen löytyminen kaikista muista paitsi itsestä, omien oikeuksien alleviivaaminen, velvollisuudet voi kätevästi unohtaa, muiden oikeuksien polkeminen, narsistinen somekulttuuri ja koulujen alasajo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin persuja ostelen osakkeita ja harrastan korkeakulttuuria. Joillakin on kovin tunkkaisia käsityksiä meistä 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin persuja ostelen osakkeita ja harrastan korkeakulttuuria. Joillakin on kovin tunkkaisia käsityksiä meistä 🤷
Niin kauan kuin annatte kylähullujen edustaa itseänne, leimaannutte sellaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika vihamielinen ilmapiiri tässä ketjussa.
Persuvihaajat täällä mellastaa. Oppositio ei vaan kestä persujen suosiota. Jos tuota jatkavat, niin 4 vuoden päästä ovat pulassa. Kaikki irvailu sataa persujen laariin ääniä. Mutta kun eivät halua älytä asiaa, Suomi on pahassa jamassa, jyrkkiä toimenpiteitä tarvitaan. Kateellinen, tasapäistävä oppositio haluaisi kaikilla olevan yhtä huonosti. Rikkaiden pitäisi maksaa köyhien ruoka ja asuminen, mutta ei se ihmisten köyhyys rikkaiden vika ole. Jos rikkaita ei olisi, niin tilanne olisi vieläkin huonompi.
Terveisin "ei rikas", mutta omillani pärjään.
Hallitus leikkaa 400 miljoonaa ansiosidonnaisesta ja sovitelluista päivärahoista ja asumistuesta. Nuo 400 miljoonaa lähtee yrittäjiltä. Ihmiset vähentävät kulutusta. Ei enää permanentteja eikä kestoväriä eikä raitoja parturissa. Ei kahvilakäyntejä eikä vaateostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Jokin arvopohja on osittain toiminut, se pyrkimys hyvään ja osittain ollut totaalisen valheellinen, annettu eri käsitys mitä asiat ovat. Köyhien tilanne ei ole parantunut sitten 90-luvun tai koskaan, koska se on rahasta kiinni. Raha menee muualle suureksi osaksi, ulkomaillekin. Eli jos sanoo menetetty, niin sitä ei ole ollutkaan. Se että on hoidettu puolet asioista (vaikka puolet hammaslääkärikäynneistä kämäsellä klinikalla kommunismin henkeen), ei ole hyvä tai se toinen puolisko.
Köyhät voisivat joskus tehdä itsekin jotain parantaakseen tilannetaan. Koko ajan vain koura ojossa odottavat, että joku muu nostaisi heidät luxuselämään.
Vierailija kirjoitti:
Jokin arvopohja on osittain toiminut, se pyrkimys hyvään ja osittain ollut totaalisen valheellinen, annettu eri käsitys mitä asiat ovat. Köyhien tilanne ei ole parantunut sitten 90-luvun tai koskaan, koska se on rahasta kiinni. Raha menee muualle suureksi osaksi, ulkomaillekin. Eli jos sanoo menetetty, niin sitä ei ole ollutkaan. Se että on hoidettu puolet asioista (vaikka puolet hammaslääkärikäynneistä kämäsellä klinikalla kommunismin henkeen), ei ole hyvä tai se toinen puolisko.
Tee itsekin jotain. Harjaatko edes hampaitasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät voisivat joskus tehdä itsekin jotain parantaakseen tilannetaan. Koko ajan vain koura ojossa odottavat, että joku muu nostaisi heidät luxuselämään.
Siinä on oikein tietämätön. Oletko töissä samassa paikassa, mihin menit koulun harjoitteluun.
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti valtiolla ja kaupungin yksiköissä.
Ja sulla on cv:ssä vain 1 työpaikka eli ei laajaa osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse persut ovat maineensa luoneet. Viimeisimpänä sankarina Keskikalja.
Sinä varmaankin kuvittelet olevasi hyvi, hyvin sivistynyt, nimittelemällä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin annatte kylähullujen edustaa itseänne, leimaannutte sellaisiksi.
Mitä valitat? Halla-ahohan on tohtori!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisivat nimittää taannoin ohjelmassaan nykytaidetta tekotaiteeksi.
Mitä tuon taiteen on tarkoitus ilmaista? Mihin nykyistä taidetta tarvitaan? Kyllä kai tätä saa ihmetellä.
Ei kai siellä samaa kaikki tee mutta selviä tendenssejä kyllä näkyy. Häiritsevän voimakkaita tapoja tulkita toisenlaiset sivuuttaen. Eli taide apinoi trendejä, kaupallistuu, muuttuu vaarattomaksi - ja ihmisten toivotaan juuri haluavan tätä. Koska meidän halutaan olevan tyhmiä ja muovailtavia.
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullinen olen siitä, että nykynuoret (ja nuoret työikäiset) ovat valinneet kapitalismin. Sinne meni hyvinvointiyhteiskunta, jonka vanhempamme ja isovanhempamme rakensivat. Onneksi en tehnyt lapsia.
Onneksi en minäkään. Hyvin onnistui kokoomuksen aivopesu tyhmiin ja yksinkertaisiin nuoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vihamielinen ilmapiiri tässä ketjussa.
Persuvihaajat täällä mellastaa. Oppositio ei vaan kestä persujen suosiota. Jos tuota jatkavat, niin 4 vuoden päästä ovat pulassa. Kaikki irvailu sataa persujen laariin ääniä. Mutta kun eivät halua älytä asiaa, Suomi on pahassa jamassa, jyrkkiä toimenpiteitä tarvitaan. Kateellinen, tasapäistävä oppositio haluaisi kaikilla olevan yhtä huonosti. Rikkaiden pitäisi maksaa köyhien ruoka ja asuminen, mutta ei se ihmisten köyhyys rikkaiden vika ole. Jos rikkaita ei olisi, niin tilanne olisi vieläkin huonompi.
Terveisin "ei rikas", mutta omillani pärjään.
Sinäpä sen sanot. Aika näyttää lopulta, miten asiat ovat. Toivottavasti ei tarvitse mennä kovin ruman tien kautta.
Olipa siinä taas kommentti, mutta ihan kiva, jos jäähalleissa käy vain persuja. Heitä on aika paljon.
Tosin olen täysin eri mieltä, sillä persut ovat töissä, mutta vihervassarit yhteiskunnan tuilla ehtivät kiekkoa katsomaan. Paha paikka, jos ei työttömyyspäiväraha riitä pian enää sluipailuun, kun joutuvat töihin.