Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjät ei palkkaa 40+ työtöntä kouluja käymätöntä

Vierailija
28.01.2024 |

Peruskoulun jälkeen tuli muutama lapsi ja nyt ne lapset lähti maailmalle. Kukaan ei vaan halua töihin tällaista "kotona viihtynyttä"..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä AP puhu paskaa

Ihan totta hän puhuu. Ei ne palkkaa minkään ikäistä kouluttamatonta. Sain olla 10 vuotta työtön kirjoitusten jälkeen eikä kukaan ottanut mihinkään töihin. Kun työkkäristä menin lopulta hakemaan apua niin olisi laittaneet linnunpönttöjä tekemään. Pääsin kuitenkin tutkintoon valmentavalle kurssille työvoimapoliittisena koulutuksena ja siitä jatkoin itse tutkintoon. Sitten kun oli ammattitutkinto taskussa niin töitä on saanut aina jos vaan on viitsinyt tehdä.

Vierailija
22/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuollaista ihmistä kannata palkata töihin. Tarjolla on myös kouluttautuneita ihmisiä, joilla on myös työkokemusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, kukaan ei tunnu palkkaavan 40v monen koulun käynyttäkään. Mulla on 4 ammattia ja korkeakoulututkinto. Olen tehnyt aina töitä ja olen äärimmäisen taitava sillä alalla mihin haen töihin. 

Olen laittanut monta sataa hakemusta enkä ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Parikymppiset tytöt vie paikat. 

Vierailija
24/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, että sulla on vahva koulutus;  sun on itse pysyttävä ajantasalla  lisäkouluttautumalla  jne.

Vierailija
25/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan yrittäjät eivät palkkaa nuorta yliopppilasta vaan palkkaavat mielummin pelkän peruskoulun käyneen nuoren, koska yrittäjät itse eivät ole ylioppilaita. Samoin johtuen yrittäjien omasta poliittisesta ja uskonnollisesta taustasta, yrittäjät eivät palkkaa naimatonta naista tai homoseksuaalia naista. Naisella pitää olla mies ja lapset sekä kulissit kunnossa.

Vierailija
26/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne palkaa vaikka on kaksi tutkintoa ja reilusti työkokemusta, mutta ikää 50+.

Puhutko minusta?  Mulla on kaksi eri tutkintoa, yli 30v työkokemusta ja ikää nyt juurikin toi 50+. 

Tiesin haasteellisuuden jo toistakymmentä vuotta takaperin ja silloin en lähtenytkään kyselemään hattu kourassa armopaloja.  Päätin kokeilla löytää asiakkaat itse ja tarjota heille osaamistani. 

En uskaltanut lähteä perustamaan yritystä, vaan lähdin kokeilemaan työosuuskunnan kautta.  Onneksi oli sellaista taitoa, jolle oli kysyntää ja onneksi löytyi asiakkaitakin.  Ajattelin että perustan yrityksin sitten joskus myöhemmin kun tiedä, että omat siivet kantaa. 

Hyvin on siivet kantaneet, mutta en ole nähnyt aiheelliseksi perustaa yritystä vieläkään.  Olen ihan mielelläni työntekijän roolissa ja en ole  pätkän vertaa kiinnostunut kirjanpidosta, tilinpäätöksistä, alv-tilityksistä tai mitä siinä nyt tarvittaisiinkaan.

Jos olisin silloin toistakymmentä vuotta takaperin päättänyt ruveta tehtailemaan työpaikkahakemuksia ja odottelemaan armopaloja, niin sitä tekisin varmaan edelleenkin.  

Vierailija
27/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä vieroksuvan ulinaa 

Vierailija
28/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, kukaan ei tunnu palkkaavan 40v monen koulun käynyttäkään. Mulla on 4 ammattia ja korkeakoulututkinto. Olen tehnyt aina töitä ja olen äärimmäisen taitava sillä alalla mihin haen töihin. 

Olen laittanut monta sataa hakemusta enkä ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Parikymppiset tytöt vie paikat. 

Jos kerran parikymppiset tytöt vievät työpaikat, ei sinun neljästä ammatistasi+ korkeakoulututkinnostasi näytä olevan mitään hyötyä tämän hetken työmarkkinoille hakiessasi. 

Vierailija
29/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että kauppaan tai hampurilaisravintolaan pääsee vaikka ei olisi tutkintoa.

Vierailija
30/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran parikymppiset tytöt vievät työpaikat, ei sinun neljästä ammatistasi+ korkeakoulututkinnostasi näytä olevan mitään hyötyä tämän hetken työmarkkinoille hakiessasi. 

"Tiedot ja taidot" - olisikohan aika päivityksen? 

Vierailija
31/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisitko sinä? Jos jos palkkaisit, mikset jo tee niin?

Vierailija
32/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkosen pitkään olet lorvaillut kotona. On kumma jos ei mitään pysty tekemään/ kouluttautumaan ennenkuin viimonenkin muuttaa pois. Oisit kyllä oikea helmi kenelle tahansa työnantajalle.

Vierailija
33/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne yrittäjät ovat ihan samanlaisia, ei mitään mainittavaa koulutusta ja jääneet siitä syystä tänne kotimarkkinoille nysväämääm.

Vierailija
34/34 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne yrittäjät ovat ihan samanlaisia, ei mitään mainittavaa koulutusta ja jääneet siitä syystä tänne kotimarkkinoille nysväämääm.

Ei kai sillä ole väliä, miltä markkinoilta sen toimeentulonsa hankkii?

Itse nostan hattua yrittäjille, sillä niitä täällä tarvittaisiin lisää.  Samoin kuin niiden sekä suoraan että välillisesti luomia työpaikkoja.  Joita työpaikkoja taas ei ole ollenkaan tarpeeksi.  Moni haluaisi tehdä töitä, mutta jonkun pitäisi ne työt "antaa". 

Sähkö tulee töpselistä, ruoka tulee kaupasta, rahaa tulee automaatista ja työpaikat yrityksistä, eikä kenenkään tarvitse ponnistella niiden eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän