Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ollut aina raskas elämä

Vierailija
28.01.2024 |

Pienestä pitäen. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä voi vinkua ja hokea tuollaista itselleen, tai sitten tehdä asialle jotain. Ihan up yours.

Sitähän mä taas yritän, kun yritän päästä eläkkeelle.

Lisää tekosyitä jatkaa surkeaa elämää.

Sillä eläkkeellä pystyisin elättämään itseni.

Pyh. Sitten alkaisi ruikutus siitä, että eläke on liian pieni, eikä mihinkään ole varaa.

Kyllä mä sillä pärjäisin.

Mutta valittaisit kuitenkin.

Sitten alkaisi tasan erilainen elämä.

Vierailija
42/47 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen ei ilmeisesti ymmärrä, että jos lapsena on joutunut henkisen, fyysisen, sxxxsen vakivältaisuuden uhriksi tai jotain muuta vastavaa (narsismia, alkoholismia, gaslighttausta) - sieltä ei niin helposti aina oteta asioita sitten aikuisenakaan omiin käsiin ja lopeteta ruikuttamista. Huono kohtelu, rankat kasvuolosuhteet jättävät syvät arvet.  Turvallinen ja terve kasvuympäristö ei ole valitettavasti kaikille taattu ihmisoikeus. Ongelmat lisäksi helposti kasautuvat. Epävakaan kodin kasvatti kohtaa lisää ongelmia sitten päiväkodissa, koulussa ja työpaikoilla. Mallia ei ole terveelle ihmissuhteelle. Koetaan jatkuvaa epäonnistumista. Aikuisena psyyke ja itsetunto on aika lailla hajalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin olet laittanut vahingon kiertämään ja lisääntynyt peräti kahdesti.

Eipä siinä, jos pystyy järjestämään lapsille samaa tai parempaa kuin itsellä oli. Mutta jos järjestää moninverroin pahempaa lapsilleen ja silti edelleen uhriutuu omasta lapsuudestaan, sitä on kyllä vaikea käsittää. Miten härskiä.

Vierailija
44/47 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen ei ilmeisesti ymmärrä, että jos lapsena on joutunut henkisen, fyysisen, sxxxsen vakivältaisuuden uhriksi tai jotain muuta vastavaa (narsismia, alkoholismia, gaslighttausta) - sieltä ei niin helposti aina oteta asioita sitten aikuisenakaan omiin käsiin ja lopeteta ruikuttamista. Huono kohtelu, rankat kasvuolosuhteet jättävät syvät arvet.  Turvallinen ja terve kasvuympäristö ei ole valitettavasti kaikille taattu ihmisoikeus. Ongelmat lisäksi helposti kasautuvat. Epävakaan kodin kasvatti kohtaa lisää ongelmia sitten päiväkodissa, koulussa ja työpaikoilla. Mallia ei ole terveelle ihmissuhteelle. Koetaan jatkuvaa epäonnistumista. Aikuisena psyyke ja itsetunto on aika lailla hajalla. 

Persoonallisuushäiriökin on osittain perinnöllinen. Ohutnahkainen narsisti on tuo uhriutuja, jonka elämässä ei ole mitään hyvää ja jonka elämä on aina pahempaa kuin muilla. Ja jos vielä elämä on jatkuvaa draamaa, niin epävakaa persoonallisuushäiriö siihen päälle.

Vaikeahoitoisia ja jopa parantumattomia diagnooseja, ellei hakeudu hoitoon. Mutta narsistisuuteen kuuluu, että narsisti on aina huomattavasti pätevämpi kuin yksikään terapeutti tai lääkäri eli hoitomyönteisyyttä ei oikein löydy, jos pitäisi tarkastella omia toimintatapoja elämässä. Uhriutuminen on niin syvällä luonteessa.

Vierailija
45/47 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä en sure tässä lapsuuttani. Vaan mä luulin saavani joskus opiskeltua ammatin ja saavani työpaikan. En myös osannut ennustaa etukäteen, että työ tuo miehelle kovat säryt ja vaivoja eikä muita töitä saa. Mä luulin, että aikuisuus olisi helpompaa.

Vierailija
46/47 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet perheyrityksenne osakas ja töissä yrityksessä. Terveytesi ei millään lailla ole kevyen etätyön esteenä, vaikka kuinka olisi keliakia. Et todellakaan saa eläkettä 50-vuotiaana.

Vierailija
47/47 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet perheyrityksenne osakas ja töissä yrityksessä. Terveytesi ei millään lailla ole kevyen etätyön esteenä, vaikka kuinka olisi keliakia. Et todellakaan saa eläkettä 50-vuotiaana.

Onhan mulla muitakin sairauksia kuin keliakia. Ja toki teen etätöitä, jos sellaisia saisin. Tämä nykyinen yritys riippuu miehen terveydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän