Muistakaa kerrostalo asujat että enää 5 minuuttia aikaa tehdä asioita ennen kuin hiljaisuus alkaa
22.00 jälkeen EI KÄVELLÄ RAPUSSA, EI PESTÄ PYYKKIÄ, EI TISKATA, EI KÄVELLÄ ASUNNOSSA, EI TEHDÄ RUOKAA, EI KÄYDÄ SUIHKUSSA, EI VEDETÄ VESSAA.
Näin sanoo ihan järjestyssäännöt ja niitä noudatetaan.
Kommentit (82)
Tuo ovien paukuttelu on aika normaalia kerrostaloissa, joissa ilmanpaine-erot vetävät väkisin oven kiinni. Varsinkin kun huoneistosta poistutaan käytävälle,ovi voi "karata" .
Vierailija kirjoitti:
Ehkä paras ap:n aivopieruista on tuo "klo. 22:n jälkeen ei saa kävellä asunnossa". Aika monessa kerrostalossa olen elämässäni asunut, mutta tuollaista sääntöä ei taatusti ole missään.
Yleensä nämä aloitukset ovat vain äärimmilleen kärjistettyä oman pahanolon projisointia muiden ihmeteltäväksi. Halutaan shokeerata ja saada huomiota.
Joku on saanut varoituksen pahasta häiriköinnistä, ja raivon vallassa, omasta mielestään täysin syyttömänä ja vainon uhrina, "laatii omia sääntöjään". On itse luukuttanut musaa ja elää jotain syrjäytyneen yöelämää ja nukkuu päivät.
Ei tällainen halua ajatella muita tai sopeutua normeihin, vaan pesee pyykit öisin ja imuroi, pahimmassa tapauksessa myös remppaa ja nikkaroi, musaa soitellen, koska minä itse, ja koska minä voin.
Nykyään näitä on vain melkein mahdotonta saada häädettyä. Itsellekin tullut vastaan, kun asumistoimikunnassa olin, jokunen näitä sossun elättejä. Huumeet, kämppä kuin kaatopaikka, sähköä otettiin porraskäytävän pistorasiasta ja kellarin häkkivarastoista vietiin kaikki mahdollinen, fillareita myöten. Nämä ovat juuri niitä "On ihan ok imuroida, bilettää ja käyttää porakonetta öisin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä paras ap:n aivopieruista on tuo "klo. 22:n jälkeen ei saa kävellä asunnossa". Aika monessa kerrostalossa olen elämässäni asunut, mutta tuollaista sääntöä ei taatusti ole missään.
Yleensä nämä aloitukset ovat vain äärimmilleen kärjistettyä oman pahanolon projisointia muiden ihmeteltäväksi. Halutaan shokeerata ja saada huomiota.
Joku on saanut varoituksen pahasta häiriköinnistä, ja raivon vallassa, omasta mielestään täysin syyttömänä ja vainon uhrina, "laatii omia sääntöjään". On itse luukuttanut musaa ja elää jotain syrjäytyneen yöelämää ja nukkuu päivät.
Ei tällainen halua ajatella muita tai sopeutua normeihin, vaan pesee pyykit öisin ja imuroi, pahimmassa tapauksessa myös remppaa ja nikkaroi, musaa soitellen, koska minä itse, ja koska minä voin.
Nykyään näitä on vain melkein mahd
Minkä hemmetin takia olet sitten valinnut kerrostalon? Mikset rakenna halpaa lautamökkiä korpeen ja vietä hiljaisuuttasi siellä?
nauttikaa kerrostalo elämästä köyhät.onneks ei tarte kerrostalo luukussa asua.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa näkyy koko Suomen mielenterveyskirjasto.
Lähes jokaisessa kerrostalossa on se "kerrostalokyttääjä", sääntöjen ylitulkitsija ja ihmisiä heippalapuillaan ahdisteleva yksinäinen keski-ikäinen tai vanhempi nainen. Sitten ovat ne sääntö-niilot ja toisella laidalla elämänhallinnan menettäneet rähinöitsijät.Ei enää ikinä kerrostaloon. Ei, ei, ei .
Muuten hyvä, mutta oman kokemukseni mukaan se kyttääjä on aina mies. Yksin asuva syrjäytynyt tai eläkeläinen. Saattaa ryhtyä jopa vainoamaan naispuolisia naapureitaan.
Sanoinko, että asun kerrostalossa? En. Asun nykyään hiljaisessa rivariyhtiössä, jossa asukkaat kunnioittavat toisiaan. Meillä toimii asiat hienosti, äänestetään kaikesta ja tehdään itse talkoilla paljon. Riitoja ei ole, tulijoita olisi jonossa, kiinteistönvälittäjät laittavat postia, josko joku möisi asuntonsa.
Vuokralta omistusasuntoon siirtyminen on yleensä ratkaiseva tekijä, ja asioista huolehditaan.
Minä puhun ihan normaalielämän "hiljaisuudesta", mitä se sinun mielestäsi on? Mikä ongelma on noudattaa taloyhtiön järjestyssääntöjä, nehän palvelevat sinua itseäsikin ja antavat oikeuden kotirauhaan, eikö totta? Mistä tuollainen aggressiivisuus kumpuaa, "lautamökkiä ja korpeen"?
Näin se nyt vain useimmilla ihmisillä menee, että eletään päivisin ja nukutaan öisin. Tai ainakin ollaan muita häiriköimättä öisin. Vuorotyöläisille suodaan omat oikeutensa elää, jokainen tietää, että on ok käydä yöllä suihkussa tai laittaa ruokaa, jos on nälkä jne.
Kummallista sotimista yhteiskuntaa vastaan. On ihan selvät syyt, miksi sääntöjä tarvitaan. Eikö tuollaisesta kapinoinnista tule paha olo, kun kaikki näyttää veetuttavan? Sun ikävä negatiivinen asenne paistaa tekstistäsi oikein hyvin.
Mitkään järjestyssäännöt eivät kiellä mm. liikkumista tai vessassa käymistä hiljaisuudeksi merkityn ajanjakson aikana joka joissan taloyhtiöissä alkaa klo 22 ja joissain klo 23 jatkuen aika klo 6 tai 7. Normaalia elämää on jokainen oikeutettu viettämään omassa kodissaan myös silloin ja tämä tarkoittaa vaikka suihkussa käyntiä jos siihen on tarvetta. Laulamista luonnollisestikin olisi hyvä pystyä välttämään mikäli suihkukonsertit kuuluvat asukkaan normisettiin ja laulamista ja tarpeetonta möykkäämistä muutenkin. Ruokaa saa tehdä, vessassa saa käydä ja vessankin vetää, kävelykin sallittu, harva kuitenkaan lentämällä asunnossaan huoneesta toiseen suhaa ja jopa kotoaan saa lähteä vaikka kuutamokävelylle jos niikseen tulee. Henkilö jolla noin pakkomielteinen tarve kontrolloida toisten elämää ja tekemisiä, kärsii mitä todennäköisimmin psykiatrisista ongelmista ja on suotavaa että läheisensä parhaan kykynsä mukaan yrittävät järjestää hänelle asianmukaista ammattiapua. Jos läheisiä ei ole, henkilö jää kovinkin heitteille ja useimmiten saa tarvitsemaansa apua viimeistään siinä vaiheessa kun kontrolloimansa asukkaat saavat tarpeekseen ja viranomaiset puuttuvat asiaan.
Eli kun pääsen töistä kotiin klo 23 ja en saa kerran kävellä talossa niin pääsen kotiin.. millä? Ryömimällä? Levitoimalla?
Joku näköjään suosittelee sääntöjä noudattavalle hiljaiselle asukkaalle muuttoa korpeen, jotta saisi itse rauhassa häiriköidä kerrostalossa. Eikö sen muita häiriköivän olisi syytä muuttaa korpeen, niin saisi vapaasti tehdä mitä huvittaa? Miksi siellä kerrostalossa pitää normaaleja ihmisiä kiusata ja häiritä? Mielenterveysongelmia?
Aloittajan kaltaisten pitäisi muuttaa kerrostalosta h*lvettiin. Ihan selvästi ei oo kyseiselle tyypille sopiva asumismuoto.
Toivottavasti tämä on provo!
Haluan nähdä isännöitsijän ilmeen kun joku ap:n hengeheimolainen ilmoittaa, että rikon sääntöjä ja häiriköin sillä että kävelin keskellä yötä asunnossa koska hoidin vauvaa. Puhumattakaan vauvan itkusta joka on takuulla kovempi kuin askeleeni .
Vierailija kirjoitti:
Joku näköjään suosittelee sääntöjä noudattavalle hiljaiselle asukkaalle muuttoa korpeen, jotta saisi itse rauhassa häiriköidä kerrostalossa. Eikö sen muita häiriköivän olisi syytä muuttaa korpeen, niin saisi vapaasti tehdä mitä huvittaa? Miksi siellä kerrostalossa pitää normaaleja ihmisiä kiusata ja häiritä? Mielenterveysongelmia?
Elämisestä kuuluu ääntä ja se on se normaalitilanne. Jos haluat maatua hiljaisuudessa kotiisi, niin sinä olet se epänormaali ja sinun tulee järjestää sellaiset asumisolosuhteet itsellesi, joissa voit toteuttaa hiljaisen maatumisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hiljaisuus 22-08, mutta olen asunut sellaisessakin taloyhtiössä, jossa hiljaisuus alkoi iltayhdeksältä. Ja se oli ihanaa! Pesutuvan koneet sammuivat silloin vaikka olisi ollut ohjelmat kesken. Juuri näin pitää ollakin.
Kuin keskitysleirillä . Huhuh.
Ihan asiallista huomioida muut ja ennen kaikkea osata olla joskus hiljaa. Minäminäihmisille vaikeaa tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida näillä häiriköillä olla sen paremmin rahaa kuin kykyäkään muuttaa todella omilleen korpeen. Muille suosittelevat, koska muissa sentään on potentiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämisestä kuuluu ääntä ja se on se normaalitilanne. Jos haluat maatua hiljaisuudessa kotiisi, niin sinä olet se epänormaali ja sinun tulee järjestää sellaiset asumisolosuhteet itsellesi, joissa voit toteuttaa hiljaisen maatumisesi.
Normaalista elämisestä ei kuulu öisin muita häiritsevää ääntä. Öisin ei nikkaroida, imuroida eikä vatkata kakkupohjia. Ei myöskään pestä pyykkejä kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on väitetty, ettei ns. normaaleja ääniä saisi kuulua? KYSE ON NYT HÄIRIKÖINNISTÄ, eli yöllä tapahtuvista toiminnoista, jotka järjestyssäännöillä kielletään, jotta turvataan KAIKKIEN ASUKKAIDEN RAUHA OMASSA KODISSA. Mikä tässä on sellaista mitä et ymmärrä?
On myös lueteltuna mitä saa tehdä ja kuinka elää. Tähän kuuluvat tavalliset elämänäänet. Ei pianon soitto, musiikin huudattaminen, yölliset pyykkäykset, imuroinnit, remontoinnit ja muut huutelut ja laulelut ole normaalia elämää. On olemassa se hiljaisuuden aika, yleensä 22-07, joten mikä tässä epäselvää? Vuorotyöläisiä ymmärretään tietenkin.
Olet alatasoinen, puhut korpeen menosta ja lautamajasta, maatumisesta jne. Tyypillinen häiritsijä, joka ei sopeudu mihinkään. Paha ja ilkeä, itsekäs ja omahyväinen. Onneksi kaltaisesi laitetaan ruotuun aika äkkiä.
Kerrostaloissa näkyy koko Suomen mielenterveyskirjasto.
Lähes jokaisessa kerrostalossa on se "kerrostalokyttääjä", sääntöjen ylitulkitsija ja ihmisiä heippalapuillaan ahdisteleva yksinäinen keski-ikäinen tai vanhempi nainen. Sitten ovat ne sääntö-niilot ja toisella laidalla elämänhallinnan menettäneet rähinöitsijät.
Ei enää ikinä kerrostaloon. Ei, ei, ei .