Jos pitäisi valita juhliin vain yksi kakku tarjolle, olisiko se täytekakku, juustokakku vai joku muu? Mikä on se maistuvin?
Mitä kakkua syöt mieluiten juhlissa, jos tarjolle saa vain yhden?
Täytekakkua rahkan ja kerman sekoituksella, juustokakkua, perinteistä kermakakkua, sacher-kakkua, paistettua juustokakkua vai jotain ihan muuta?
Marjoja, suklaata vai kinuskia? Banaania tai hedelmiä?
Kommentit (77)
Juhlava Brita-kakku on raikas ja makea yhtäaikaa. Vadelmilla tai muilla marjoilla, marjoja eri lohkoissa erilaisia maun mukaan.
Juustokakut ja Britat alkavat olla tylsiä, itse olen niitä tehnyt vuodesta toiseen.
Oikea klassinen kermakakku on kondiittorin taidonnäyte. Ehdottomasti sellainen, muttei mistään marketin kylmä-altaasta vaan leipomosta tai osaavasta pitopalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Juustokakut ja Britat alkavat olla tylsiä, itse olen niitä tehnyt vuodesta toiseen.
Oikea klassinen kermakakku on kondiittorin taidonnäyte. Ehdottomasti sellainen, muttei mistään marketin kylmä-altaasta vaan leipomosta tai osaavasta pitopalvelusta.
Jännä juttu. Ite tutustunut Britaan ja juustokakkuun paljon myöhemmin kuin kermakakkuun. Ja lähes aina juhlissa on just kermakakku, todella harvoin mitään muuta. Oliskin joskus joku muu kakku kuin se kermaa tursuava kakku jossa muuta täytettä on vain näönvuoksi.
Ehkä täytekakku juhliin, jos osaa tehdä. Arkisempiin tilaisuuksiin suosin juusto- ja rahkakakkuja ja yritän tehdä niistäkin kevyempiä ja vähemmän makeita versioita.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä täytekakku juhliin, jos osaa tehdä. Arkisempiin tilaisuuksiin suosin juusto- ja rahkakakkuja ja yritän tehdä niistäkin kevyempiä ja vähemmän makeita versioita.
Millä konstilla?
Mansikka- tai vadelma täytekakku niin että kermavaahtoa ja rahkaa sekoitettu keskenään. Ei liian kosteaa eikä liian makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laktoositon vadelmakermakakku, olettaen että maitoallergikkoja ei ole vieraissa. Tämän voi tarvittaessa tehdä perunajauhopohjaan, niin on gluteenitonkin silloin, jos on siis tarve.
EI.
miksi ihmeessä ei??
täytekakku kermavaahdolla ja täytteenä hedelmiä ja/tai marjoja
Voileipäkakku juustoviipaleita unohtamatta.
Kermakakkunon se takuuvarma joka useimmille maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku on aina hyvää. Inhoan juustokakkuja tai suolaisia kakkuja.
Juurikin näin. Suolaisiin yleensä tungetaan vaikka ja mitä.
Juustokakku. Ne ovat yleensä aina ihan hyviä tai parhaimmillaan toki loistavia. Itse en täytekakuista niin välitä.