Jos pitäisi valita juhliin vain yksi kakku tarjolle, olisiko se täytekakku, juustokakku vai joku muu? Mikä on se maistuvin?
Mitä kakkua syöt mieluiten juhlissa, jos tarjolle saa vain yhden?
Täytekakkua rahkan ja kerman sekoituksella, juustokakkua, perinteistä kermakakkua, sacher-kakkua, paistettua juustokakkua vai jotain ihan muuta?
Marjoja, suklaata vai kinuskia? Banaania tai hedelmiä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brita on parasta, jos sen tekee hyvin.
Totta, mutta ERITTÄIN HARVOIN saa.
Cafe Cardemummasta saa aivan taivaallista!
Samoin Lahden Oskarin pihasta! Mutta vain kesällä taitaa olla tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolaista voileipäkakkua, mitä on valitettavan harvoin tarjolla. Jos noista mainitsemistasi pitää valita, niin juustokakkua.
Ei todellakaan juustokakkua. Niihin on jo kyllästynyt.
Minä taas olen kyllästynyt niihin ainaisiin kermakakkuihin. Oliskin useammin juustokakkua tarjolla, aina juhlissa on tuo kermakakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolaista voileipäkakkua, mitä on valitettavan harvoin tarjolla. Jos noista mainitsemistasi pitää valita, niin juustokakkua.
Minä taas olen kyllästynyt niihin ainaisiin kermakakkuihin. Oliskin useammin juustokakkua tarjolla, aina juhlissa on tuo kermakakku.
juustokakkuhan se vasta kermakakkua on. Siihen tulee kuohu- tai vispikermaa 1-2 kertaa sen mitä tavallinen täytekakku sisältää.
Hyvin tehty täytekakku on herkullista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tehty täytekakku on herkullista.
Näin on !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juustokakkuhan se vasta kermakakkua on. Siihen tulee kuohu- tai vispikermaa 1-2 kertaa sen mitä tavallinen täytekakku sisältää.
Häh? Juustokakkuun tulee kermaa 1-2 dl ja kermakakkuun 2-4 dl.
Perinteinen kermakakku marjoilla tai hedelmillä. Mikään ei voita hyvin tehtyä perinteistä täytekakkua.
Harvoin saa onnistunutta juustokakkua, siksi otan kermakakku mieluummin.
En tiedä, millainen kakku tämä on. Nimi vaan on aivan kamala, ei herätä ruokahalua.
Marjaisa tai hedelmäinen (ei banaania), rahkaisa, perinteinen kakku vähemmällä sokerimäärällä. Jos on aivan pakko vääntää niitä kamalia juustokakkuja, niin etsi jokin kuohkea täyte niille. Juustokakut ovat ihan karseita ja maistuvat kaikilla samalta. Siksi niiden täytteisiin kannattaa panostaa ja etsiä vaihtoehtoja. Kakkuun kannattaa nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän niissä on rahkaa ja tuorejuustoa ja ihan pieni määrä kermaa.
Täytekakku tuoreista marjoista jossa ei ole liikaa kermaa ja joka ei ole äklömakea. Rahka-kermatäyte hyvä.
Lakkakermakakku tai mansikka-kinuskikakku on lempparit.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen syönyt juhlissa vain onnistuneita juustokakkuja. Kermakakut ovat olleet liian makeita, pohja liian kostea, kakkupohjan koostumus muuten vääränlainen, ja kermaa ihan liikaa.
En itse kakkutrendejä seuraile, kakut ei ole mun juttu. Tuli kuitenkin mieleen, että lapsena äiti osti aina synttäreille jne aivan ihanaa kinuski- kermakakkua. Vieläköhän semmoisia saa, se kinuski oli ihanan pehmeää ja kakku maistui todella hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän niissä on rahkaa ja tuorejuustoa ja ihan pieni määrä kermaa.
Niin juustokakussa on juuri noin kuin laitoit. Kermakakussa on reilusti kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kermakakku on liian kuiva tai kostea. Useammin saanut onnistunutta juusto- kuin kermakakkua.
Leipomossa tehty vadelmakermakakku. Sellainen piti saada aikoinaan jo rippijuhliin ja lakkiaisiin. Jo lapsena tykästyin vieraillessani sukulaisten häissä. Olisin halunnut aina synttärikakuksi mutta en saanut kun itse tehty oli halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakenne ja suutuntuma on aivan erilainen juustokakussa ja kermakakussa.
Täytekakku. Marjoilla