Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täälläkin moni aikuinen puhuu ihan normaalissa arkitilanteissa toisille

Vierailija
27.01.2024 |

tyyliin sinäkin i di ootti, haiseva pe räpääsi tai olet kuitenkin joku l äs ki äm mä yms.

Tuollaista kieltä olen kuullut viimeksi peruskoulussa jossa huonojen perheiden lapset puhuivat toisilleen tuohon tyyliin. Täällä niiden vanhemmat osoittavat, että kotoahan tuokin on opittu.

Musta tuntuu että jotkut ei oikeasti sisäistä sitä että esimerkin tyylinen puhetapa monissa piireissä ei todellakaan ole ok tai arkista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä piireissä myös yksityisasioiden urkkiminen ja kommentointi on aivan normaalia.

Vierailija
2/7 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut tuommoista puhetta missään. Onneksi. 

Hyvin kipeät ihmiset kotonaan varmaan suoltavat tuommoista näppäimistöltään, mutta eihän sairaiden sanomisia ole ennenkään tosissaan otettu. Ja harva niistäkään uskaltaisi livenä tuolla lailla kenellekään puhua. Luikkivat karkuun jos näkevät naapurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut tuommoista puhetta missään. Onneksi. 

Hyvin kipeät ihmiset kotonaan varmaan suoltavat tuommoista näppäimistöltään, mutta eihän sairaiden sanomisia ole ennenkään tosissaan otettu. Ja harva niistäkään uskaltaisi livenä tuolla lailla kenellekään puhua. Luikkivat karkuun jos näkevät naapurin.

Esim joulun aikaan kuulin paljonkin ihan normaalin näköisten pariskuntien ihan hirveää sananvaihtoa, kun olivat tulleet ostamaan jouluruokia. T näkymätön hyllyttäjä

Vierailija
4/7 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi yksi mies kerrostalon parkkipaikalla nalkuttamaan just tuohon sävyyn kun parkkeerasin kaverin paikalle ihan hänen luvallaan.

Siis ihan hirveetä settiä aivan viattomasta tilanteessa. Musta tuntuu että pyöri siellä parkkiksella odottaen että pääsee aukomaan päätään jollekin.

Vierailija
5/7 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle alkoi yksi mies kerrostalon parkkipaikalla nalkuttamaan just tuohon sävyyn kun parkkeerasin kaverin paikalle ihan hänen luvallaan.

Siis ihan hirveetä settiä aivan viattomasta tilanteessa. Musta tuntuu että pyöri siellä parkkiksella odottaen että pääsee aukomaan päätään jollekin.

Mielenterveyspotilaat ovat lähes kaikki oman onnensa nojassa. Osa pyörii täällä netissä ja osa varmaan just kyttäilee naapureitaan ja räyhää ihan livenä. Sääliä he kaipaavat, kun ei löydy apua mielen sairauteen. Eivät terveet ihmiset ketään nimittele.

Vierailija
6/7 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää juttu on että pitää noin ponnekkaasti pistää vastaan ja kieltää koko asia? Ei oo tapahtunut omassa elämässä niin ei voi olla olemassa.

Vierailija
7/7 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäen ole koskaan kuullut tuollaista.

n55