Minkälainen tuttusi sekosi salaliittoteorioihin?
Minulla yksi entinen hiekkalaatikkotuttu oli pikkulapsiaikanamme ihan normaali, lasten takia vietettiin aikaa. Ei hänellä kaiketi peruskoulun jälkeen muuta koulutusta ollut kuin lyhyt ammattikurssi, mutta ihan mukava oli ja kiva kaikille pihan lapsille. Pystyimme puhumaan kaikista tavallisista asioista, mitä tuolla hiekkiksellä nyt puhuttiin.
Nyt hän käy ilkkumassa kuolemauutisissa tutusta ja turvallisesta (esim. yksikin uutinen, jossa ihminen oli sairastanut syöpäänsa paljon ennen korona-aikaa), huutelee poliitikkojen WEF-kytköksistä, riehuu somessa, haukkuu toimittajia ja on aivan sekaisin. Lapseensa, joka on nyt n. 20, hän ei pidä enää yhteyttä (tai toistepäin).
Kommentit (88)
Veljeni, esimerkiksi, joka uskoo, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Uskoo myös demokratiaan ja siihen, että äänestämällä pystyy muka saamaan aikaiseksi muutoksia yhteiskunnassa. :D Nämä vain mainitakseni muutaman hullunkurisen salaliittoteorian. Niin uskoo myös, että ihminen kehittyi aikojen hämärissä jonkinlaisesta matelijasta monen mutkan kautta nykyiseksi ihmiseksi.
Tyhmimmät lampaat aina pitävät älykkäimpiä ihmisiä hulluina, jotka sotkevat heidän kuplaansa.
Tiedän etäisesti pari. Toinen korkeakoulutettu mies, mutta jo lapsena syrjäytynyt ja kiusattu. Toinen sosiaalinen ja seurallinen mies, mutta työtä ei ole. Seukkasi yli parikymppisenä turhan nuorten tyttöjen kanssa (15-16v).
Kaksi hippiä tunnen. Molemmilla menee päihteitä aika paljon. Kummallakin vahvana ajatus oman tien kulkemisesta ja "omien aivojen käyttämisestä" eli kaiken tieteellisen ja valtamedian kyseenalaistamisesta. Ennen pidin molemmista, mutta nyt olen alkanut nähdä heidät tyhminä ja itsekkäinä. Aika ylimielisesti suhtautuvat asialliseen kritiikkiin.
Ihmisiä ei pitäisi luokitella epänormaaliksi jos uskoo johonkin. Voisihan sullekin tulla tulevaisuudessa päivä että uskot johonkin, mihin joku toinen ei todellakaan. Etkä haluaisi tulla syrjityksi. Tosin ei ole pakko olla tekemisissä jos joku vaikuttaa kiikoilevan tai ollaan vaan aina eri mieltä kaikesta. Yleensä samaan uskovat menevät omaan leiriinsä, ehkä. Moni sairauden omaavakin on luokiteltu "epänormaaliksi", jos ei sovi Suomalaiseen arkiyhteiskuntaan tai pääse firmaan, sairaudet voivat uuvuttaa. Silti ovat leikkausten kohteena, se on mennyt liian pitkälle.
Lapsensa omaishoitaja, on ollut rankkaa ja johtuu varmaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi hippiä tunnen. Molemmilla menee päihteitä aika paljon. Kummallakin vahvana ajatus oman tien kulkemisesta ja "omien aivojen käyttämisestä" eli kaiken tieteellisen ja valtamedian kyseenalaistamisesta. Ennen pidin molemmista, mutta nyt olen alkanut nähdä heidät tyhminä ja itsekkäinä. Aika ylimielisesti suhtautuvat asialliseen kritiikkiin.
Molemmat ovat myös tuilla eläjiä. Toinen olisi halunnut hoitajaksi, mutta ei hakenut kun olisi pitänyt ottaa vuosittainen influenssarokote. Rokotteita ei suostu ottamaan mutta hopeavettä voi kuitenkin juoda. 🙄
Pari tuttua, mutta myöhemmin ne salaliitot paljastui todeksi.
Kaikki ketkä tunnen on jollain tapaa joko syrjäytyneitä tai päihdeongelmaisia. Tai yleisemmin sekä että. En nyt halua leimata, kun olen itsekin käynyt nuo molemmat asiat läpi mutta silti en itse höyrähtänyt.
Sisareni joka oli ennen fiksu ja valistunut ja akateeminen ihminen on muuttunut oikein radikaalipersuksi. Jotenkin vain lipsui siihen maalle muutettuaan ja puolisonsa perässä.
Pelkää erityisesti m-m:jia, aivan hysteerisenä, vaikka hänen kotikylässään ei taida olla yhtään.
Näyttää nuo ex- lestaatiolaiset sekoavan . Uskon menetyksen jälkeen kaikenlaista: kuljetaan nahkaviitat päällä sarvet päässä luonnossa( tietenkin villasukkasilla) nuotiolla soitellaan noitarumpua ja salaliittoa on kaikki: yle,nasa,vaalit,vakuutukset siis ihan kaikki. Kun järki järkyy uskonmenetyksen takia aletaan hipiksi. Vähennetään työntekoa. Alkoholikin näyttää maistuvan. Satuahan se jeesustelukin on , mutta sen kun menettää täyshulluus päälle.
Yksi nelikymppinen perheenäiti kans postailee noita WEF-kytköksiä ja rokotejuttuja ja sokerina pohjalla.. kannattaa avoimesti Halla-ahoa.
Se heikompi aines... se on äänekäs se.
Koneinsinööri alkoi tosissaan puhua liskoihmisistä ja loukkaantui, kun kehotin säätämään lääkitystä.
Eräs tuttu liittyi Elokapinaan ja luulee nyt että ihminen aiheuttanut ilmastonmuutoksen
Olen juristi ja vimmakoin kaikkia valittamaan koronarokotehaitoista, jotta saan asiakkaita. Käyn myös paikallisen sairaalan päivystyksessä infoamassa hoitovirheistä ja hämmennän samalla rokoteasialla. Jotkut luulevat, että olen seonnut. Ha-ha. Laskutus on kolminkertaistunut, kun pelkästään puheluista veloitetaan automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat asiallisen kritiikin omalla tavalla ajattelevan kanssa. Ei sitä ole. Ajattelevat OMALLA tavalla. Mielestäni se on virkistävää kun ihminen ajattelee itse
Mun lähipiirissä on yksi piikkikammoinen. Hän ei ole koskaan ollut järin fiksu, niin että häneen on ollut helppo vaikuttaa.
Yleensäkään fiksut eivät usko salaliittoreorioihin. Persuun uppoaa kuin sulaan voihin.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmimmät lampaat aina pitävät älykkäimpiä ihmisiä hulluina, jotka sotkevat heidän kuplaansa.
Follaritko älykkäitä? Älä naurata.
Vierailija kirjoitti:
Pari tuttua, mutta myöhemmin ne salaliitot paljastui todeksi.
Mikähän mahtoi olla salaliittojen aihe?
Ihan tavallisen oloinen kaveri. En tiedä kokiko jonkun tragedian mutta pimahti täysin yks kesä