Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko lakkolaiset miettineet että seuraava tili onkin pienempi?

Vierailija
27.01.2024 |

Te jotka tulevan viikon työnseisaukseen osallistutte ,niin onko teille tullut mieleen, että työnantaja vähentää seuraavasta tilistänne kahden päivän palkan?

Toki saatte varmaan liitoltanne lakkoavustusta, mutta se tulee vasta viikkojen päästä tilillenne.

Jos olette laskeneet esim. lainanlyhennykset tai muuten vaan taloutenne siten, että elätte käytännössä kädestä suuhun, niin tuo kahden päivän palkan saaminen tai tässä tapauksessa menetys voi monellekin olla hyvinkin tärkeä. Varsinkin jos perheessä molemmat puolisot ovat lakossa, niin sehän on yhteensä melkein viikon palkka pois perheen tuloista.

No onneksi sentään teidän lakkokenraaleillanne ei ole näitä samoja ongelmia.

SAK:n Riku Aalto tienasi julkisten verotietojen mukaan vuonna 2022 teidän lakkoilevien jäsenmaksuillanne 280 000€, kun taas pääministerimme tienasi samaan aikaan yli 100 000€ vähemmän eli vain 170 000€.

Pääministeri sentään piti huolen Suomen turvallisuudesta vieden suomen NATO:on yhdessä Presidentin kanssa. SAK:n Riku Aalto ei pidä huolta kuin omasta palkkapussistaan teidän lakkoilijoiden jäsenmaksujen voimalla.

Miettikääpä sitä.

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinajohtajien tulokärjessä vuonna 2022 olivat työnantajapuolen johtajat. Tulokuningas oli Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies. Hän ansaitsi hiukan yli 405 000 euroa, josta pääomatuloa oli vajaat 4 000 euroa.

Vierailija
142/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida lakkoilijoilla olla mitään käsitystä sanasta demokratia. Jos laillisilla vaaleilla valitaan eduskunta joka taas valitsee hallituksen niin yleensä on tapana tyytyä kansan enemmistön päätökseen ja tyytyä hallituksen päätöksiin tuntuu ne päätökset sitten kuinka järjettömiltä tahansa. Tätä kutsutaan demokratiaksi ja näin on ollut Suomessa tapana toimia.

Just niin, tehdään niinkuin EK määrää. Terkuin orpopoika

https://www.talouselama.fi/uutiset/ekn-hakamies-uusi-palkkamalli-voimaa…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi että jos nuo AY maksut alkavat ärsyttämään niin esim. Loimaan kassaan voi liittyä https://www.ytkkassa.fi/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI35Dky6H9gwMV1VO…

tällä välttää sen ettei turhaan rahoita ahneiden lakkokenraalien tilipusseja. 

Ytk ei maksa lakkoavustusta vaikka työpaikka laitettaisiin kiinni lakon takia. 

Hej på dej din lilla kommunist. Det är inte arbetsplatserna som stängs, endast diverse riffraff som vägrar arbeta. Arbetsplatserna kan väl stängas senare som en följd av den mest simpla pöbelns strejker. Vid det laget betalas arbetslöshetsunderstöd. Kompensation för att arbetsviljan saknas betalas endast av än så länge lagliga terrorgrupperingar.

TurhaaTurhaa kirjoittelet tällä ruotsia. Luuletko oikeasti että nuo lakkolaist ymmärtävät sanaakaan mitä kirjoitat. Kuuluvat alempaan sosiaaliluokkaan jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan vaan tekevät juuri niin kuin AY pomot heille sanovat ja käskevät. Ihan niin kuon punakaartissa reilut 100 vuotta sitten.

Allt har ett syfte. Mitt syfte är att upprätthålla min skrivkunskap på svenska. Det gör man bäst genom att öva i oförutsedd terräng.

Personligen hade jag i ditt fall skrivit "kirjoittelet täällä ruotsiksi". Man borde kanske även fila på sin finska.

Vierailija
144/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hallituksen kaavailut toteutuu, jatkossa tuo palkka on aina keskimäärin pienempi. Revi provo siitä.

Miten niin eihän hallitus tässä palkkoja ole alentamassa vaan puuttumassa työtävieroksuvien lorvijoiden työoloihin. Jos teet työtä 5 päivää viikossa niin kuin meistä useimmat niin ei noilla leikkauksilla ole mitään vaikutusta. Mutta jos säännöllisesti saikutat tai muuten vaan ei työnteko kiinnosta niin totta kait tämä toteutuva muutos kirpaisee sinua.

Eli et edes tiedä mistä puhutaan, ääliö.

Oletko valmis luopumaan näistä?

Hallitus pyrkii muun muassa rajoittamaan lakko-oikeutta, helpottamaan irtisanomista, asettamaan karenssin ensimmäiselle sairauspoissaolopäivälle, helpottamaan määräaikaisten työsopimusten solmimista sekä lyhentämään lomautuksen varoaikaa. Lakko-oikeutta pyritään rajoittamaan ennen muita työehtojen heikennyksiä.

Paikallinen sopiminen=työnantaja alentaa palkkaasi

Vierailija
145/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tuota tullutkaan ajatelleeksi.

Minä kyllä tarvitsisin joka Euron mitä pienestä palkastani kuukaudessa saan.

Jos hallituksen suunnitelmat menee läpi niin palkkasi on pysyvästi pienempi. Huonommilla työehdoilla palkan alennuksen lisäksi.

Mihin perustuu että palkka on uudistusten jälkeen muka pienempi? Minulla ainakin pysyy samana tulee uudistusta tai ei.

Riku Aallon palkka sen sijaan varmaan nousee entisestään. Jännä nähdä meneekö jo 300 000€ vuosipalkka rikki.

EK Häkämiehen palkka rikkoi jo 400000 € rajan. Selvä voittaja.

Voittajan on helppo hymyillä.

Vierailija
146/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita heikennyksiä ei vastusteta kovin keinoin voipi olla että kohta ei ole kummoista tiliä ensinkään.

Vierailija
147/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työmarkkinasotku on yhden miehen ansiota. Häkämiehen tultua ek: n pomoksi alkoi Suomen kurjistaminen. Kukaan ei enää luota toiseensa eikä sopiminen ole se juttu. 

Vierailija
148/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida lakkoilijoilla olla mitään käsitystä sanasta demokratia. Jos laillisilla vaaleilla valitaan eduskunta joka taas valitsee hallituksen niin yleensä on tapana tyytyä kansan enemmistön päätökseen ja tyytyä hallituksen päätöksiin tuntuu ne päätökset sitten kuinka järjettömiltä tahansa. Tätä kutsutaan demokratiaksi ja näin on ollut Suomessa tapana toimia.

No ei todellakaan ole ollut. Ei hallitus saa toimia kuin diktaattori vaan asioista pitää pystyä neuvottelemaan niin kuin aiemminkin.

Vierailija
149/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Veettääkö sinua kun lakot jatkuvasti laajenee.. Yleislakkoa pukkaa tarvittaessa.. Hätäile sinä ihan omia asioitasi... 👏👏👏👏👏

Pieni anarkisti sisälläni toivoo että koko tämä pieni maa oikeasti pysähtyisi pidemmäksikin aikaa, ei näin voi enää jatkua. Pienituloisten ja osa-aikaisten oloja kurjistetaan ja kiristetään lisää, kun taas isoherrat saavat salkut pullolleen rahaa ja elävät ilman mitään huolta huomisesta.

Vierailija
150/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo ole aika tarkkaan miettineet, että 50% Suomen palkansaajista tili on 9€, jos jallitus saa EK:n agendan läpi.

Vierailija
151/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt isommat asiat kyseessä kuin parin päivän palkka. 

No mikä?

Syytä ei ole kerrottu eikä ole.

Koko tulevaisuus. Olen itse hoitoalalla ja jos hallituksen suunnitelmat menevät läpi niin olemme ikuisesti palkkakuopassa.

Voitko hieman valaista mitkä ovat ne toimet millä sinun palkkasi nyt pienenee? Eihän lajossa ole kyse ole palkkaratkaisusta vaan työoloista. Tai paremminkin siitä että lorvijat pistetään töihin jatkossa. Minulla on yli 35 vuotta työuraa vientialalla enkä minä pelkää nyt tehtäviä uudistuksia enkä siten lakkoilekaan.

Ottaisitko asioista selvää ennen kuin tulet tänne sönköttämään?

Vierailija
152/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei lakoille. Laillisesti valitun eduskunnan ja hallituksen päätöksiä pitää noudattaa. Niinhän me tehtiin viime hallituskaudellakin kun vihreän siirtymän varjolla korotettiinpolttoaineiden hintaa.

Niin myös Juha Sipilän (kesk) hallituksen aikana vuonna 2016. Hallituksen laatimassa kansallisessa energia- ja ilmastostrategiassa sovittiin, että jakeluvelvoite nostetaan 30 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä. Näin tehtiin ja ratkaisun siunasivat hallituspuolueet keskusta, kokoomus (orpo) ja perussuomalaiset. Eduskunnan äänestäessä energia- ja ilmastostrategiasta jopa perussuomalaiset olivat kelkassa mukana. Yksikään ei äänestänyt vastaan.

Vierailija
153/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin esimerkiksimikä. Se että yhyhyy SDP joutuu olemaan nyt oppositiossa tämän vaalikauden.

Kuule hei tällaista se elämä vaan on. Keskimäärin joka neljäs vuosi olet vallassa ja joka neljäs vuosi oppositiossa. Siihen nyt on vaan demareiden tyydyttävä.

Se on välikysymyksen paikka niinkuin persutkin teki oppositiossa. Eli semmoista jarrutus keskustelua.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2b8e17f1-074b-404e-a099-d170960ce…

Vierailija
154/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä?

Syytä ei ole kerrottu eikä ole.

Koko tulevaisuus. Olen itse hoitoalalla ja jos hallituksen suunnitelmat menevät läpi niin olemme ikuisesti palkkakuopassa.

Voitko hieman valaista mitkä ovat ne toimet millä sinun palkkasi nyt pienenee? Eihän lajossa ole kyse ole palkkaratkaisusta vaan työoloista. Tai paremminkin siitä että lorvijat pistetään töihin jatkossa. Minulla on yli 35 vuotta työuraa vientialalla enkä minä pelkää nyt tehtäviä uudistuksia enkä siten lakkoilekaan.

Samalla palkalla teet enemmän töitä. Miltä tuntuu tehdä kahden tai kplmen ihmisen hommat niin, ettet itse hyödy siitä mitään. Työnantaja jakelee aina vaan parempaa osinkoa osakkeenomistajille tai ostelee itselleen uuden kalliimman teslan. Ja sä vaan jatkat töissä, kun sun mielestä työnantaja on tosi reilu. Kunnes kuormitut niin paljon, että joudut sairaslomalle ja saat potkut.

Vierailija
155/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa sakn ja kumppanien johdon palkoissa ei kyllä ole mitään järkeä. 

Pyri sinne hommiin. Isommat liksat on kyllä työnantajajärjestöjen pomoilla. 

Orjaksi pääsy lienee sun unelma, muttei muiden työntekijöiden.

Vierailija
156/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ammattiyhdistys maksaa lakkopäiviltä normipalkkaa. Eli mun tilipussi ei kevene yhtään. 

Vierailija
157/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noita heikennyksiä ei vastusteta kovin keinoin voipi olla että kohta ei ole kummoista tiliä ensinkään.

Siksipä olemme meidän tehtaalla päätetty, että voimme olla lakossa vaikka kuinka kauan.... 👍

Vierailija
158/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tuota tullutkaan ajatelleeksi.

Minä kyllä tarvitsisin joka Euron mitä pienestä palkastani kuukaudessa saan.

Jos hallituksen suunnitelmat menee läpi niin palkkasi on pysyvästi pienempi. Huonommilla työehdoilla palkan alennuksen lisäksi.

Mihin perustuu että palkka on uudistusten jälkeen muka pienempi? Minulla ainakin pysyy samana tulee uudistusta tai ei.

Riku Aallon palkka sen sijaan varmaan nousee entisestään. Jännä nähdä meneekö jo 300 000€ vuosipalkka rikki.

EK Häkämiehen palkka rikkoi jo 400000 € rajan. Selvä voittaja.

Voittajan on helppo hymyillä.

Häkämies on pääministeri, ei Orpo. Häkämies saneli hallitusohjelman ja persutollot nuolee EK:n kenkiä. Mitä PS ikinä on sopimuksista tajunnut? Tai työsuhteesta, kun se on harvinaisuus persuille.

Vierailija
159/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota..liittoon kuuluville, liitto maksaa korvauksen. Ainakin meillä. Ja mun kohdalla korvaus on päiväpalkkaa vastaava. En siis menetä mitään. Sitä en tiedä, onko tuolla lakkoilulla muuten merkitystä. Suomen talous on kuralla ja rankkoja toimenpiteitä joudutaan tekemään. Siihen minulla ei ole ratkaisua, millä keinoin. No työnteon oltava tietysti kannattavaa. Ja sotejärjestelmä pitäisi räjäyttää täysin. Sen byrokratia syö hirveästi rahaa.

Lasten päiväkoti menee kiinni, niin kotona on oltava. 

Vierailija
160/169 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ammattiyhdistys maksaa lakkopäiviltä normipalkkaa. Eli mun tilipussi ei kevene yhtään. 

Sama täällä. Ihmiset ovat säästäneet tätä varten keväästä lähtien, kun Purra ja Orpo julisti pirullisen suunnitelmansa.. Tämän takia ihmiset eivät halua presidentiksi  persuja eikä kokoomuslaista... 👍👍👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän