Miksi naisia äitejä aina syytetään ja mollataan?
Jos perheenäiti tekee vaikka pitkää päivää töissä, niin häntä syytetään siitä, ettei halua olla perheensä kanssa. Mutta perheeniseille nämä pitkät työpäivät on jopa toivottuja! Jos äiti haluaa palata työelämään lapsen ollessa alle vuoden ikäinen ja isä jää kotiin, niin kauhistellaan kuinka äiti voi näin tehdä... Miksi isän kuuluisi olla se, joka käy töissä? Päiväkodissa iseille ei huomautella puuttuvista kurahousuista, mutta äidin silmille tullaan kyllä asian suhteen... Teki niin tai näin, niin naisessa on vika.
Kommentit (13)
Sotkuinen koti on myös naisen vika vaikka taloudessa olisi myös miespuolinen aikuinen.
Miksi täältä poistettiin keskustelu naisten alapäiden mutiloinnista
Joku loukkaantui aiheesta ja haluaa vain hyväksyntää mutiloinnille
Pahimmat mollaajat on toisia naisia, jopa äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat mollaajat on toisia naisia, jopa äitejä.
Kyllä. Monesti se miehen äiti eli anoppi. Miniän vika, jos sen poikakullan kotona vilisee villakoiria.
Vierailija kirjoitti:
Isä on se joka käy töissä, ajaa autoa ja tekee ulkotyöt kesämökillä.
Vaimon tehtävä on hoitaa kotityöt ja ruoat lapsineen ja pitää mies tyytyväisenä.
Tässä tilanteessa voittaa mies-nainen-lapset, eli win-win-win tilanne.
Noniin. Menepäs Seppo sinne mökille vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimon tehtävä on hoitaa kotityöt ja ruoat lapsineen ja pitää mies tyytyväisenä.
Tuossa ei voita kukaan muu kuin mies.
No äiti ei tietenkään ota niitä henkilökohtaisesti. Antaa ihmetellä ja syyllistää ja jos oikein kysellään ja pyydetään vastausta, niin kyllähän äidit osaavat yleensä vastata napakasti.
On ihan luontaista ihmiselle ihmetellä jotain, mikä ei ole ollut tavanomainen käytäntö. Otetaan nyt esimerkiksi se, jos mies jää vanhempailomalle lapsen ollessa 3kk.
En minä sitä kauhistelisi, mutta saattaa se olla enemmän puheen aihe, kun jos olisi toisinpäin. Eihän siitäkään kannata mieltään pahoittaa, jos ihmetellään, vaan ylpeästi selittää, miksi on noin päätetty, jos kysellään. Moni ei kyllä ehkä kyselisi edes.
Henkilökohtaisesti mielestäni äidin sopisi olla niin kauan kotona kun imettää eli n. 6kk min.Pulloon lypsäminen on surkuhupaisaa! Mutta hei, vain mun mielipiteeni.
Toki meilläkin mies saanut olla vaikka kuinka paljon, jos olisi halunnut. Älkääs nyt aina luulko, että syöjätär laiska äiti haluaa lusmuilla kotona eikä antaisi miehen olla vanhempainlomalla. Monissa suhteessa se mies ei todellakaan otse halua jäädä kotiin. Niinhän se taitaa myös olla, että jos mies ei jää kotiin saattaa syytetyksi joutua se äiti, koska totta kai "haluaa omia" lapsen. Riippuu ihan ketä halutaan syyllistää eniten. Voi isä parat kun ei anneta olla isiä!
No buhahaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
No äiti ei tietenkään ota niitä henkilökohtaisesti. Antaa ihmetellä ja syyllistää ja jos oikein kysellään ja pyydetään vastausta, niin kyllähän äidit osaavat yleensä vastata napakasti.
On ihan luontaista ihmiselle ihmetellä jotain, mikä ei ole ollut tavanomainen käytäntö. Otetaan nyt esimerkiksi se, jos mies jää vanhempailomalle lapsen ollessa 3kk.
En minä sitä kauhistelisi, mutta saattaa se olla enemmän puheen aihe, kun jos olisi toisinpäin. Eihän siitäkään kannata mieltään pahoittaa, jos ihmetellään, vaan ylpeästi selittää, miksi on noin päätetty, jos kysellään. Moni ei kyllä ehkä kyselisi edes.
Henkilökohtaisesti mielestäni äidin sopisi olla niin kauan kotona kun imettää eli n. 6kk min.Pulloon lypsäminen on surkuhupaisaa! Mutta hei, vain mun mielipiteeni.
Toki meilläkin mies saanut olla vaikka kuinka paljon, jos olisi halunnut. Älkääs nyt aina luulko, että syöjätär
Minä en olisi tehnyt lapsia miehen kanssa, joka ei olisi halunnut lapsiaan hoitaa. Tehtiin ns. vuoronvaihto vauvan ollessa 9 kk. Ja surkuhupaisasti pumppasinkin maitoa pulloon, totuteltiin myös korvikkeeseen ja imetys loppui kokonaan tuolloin 9 kk iässä.
Ja kyllä, monet kommentit on nimenomaan kauhistelua ja negatiivista arvostelua. Etenkin vanhempien naisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki meilläkin mies saanut olla vaikka kuinka paljon, jos olisi hal
Meillä oli kyllä ennen lasten tekoa puhetta, että mies voisi jäädä lasten kanssa kotiin ja se sopisi hänelle oikein hyvin. No, tosipaikan tullen ei sit voinutkaan, perusteluja asialle toki oli, mutta ei mitään sellaista joka ei olisi ollut järjesteltävissä jos olisi oikeasti halunnut. Totuushan on, että kotona lapsen kanssa ei ole ihan helppoa olla ja joutuu luopumaan omasta palkastaankin.
Muilta osin on kyllä sitten osoittautunut aivan hyväksi isäksi, tekee osansa sekä lasten että kodin hoidosta, joten ei ole valittamista.
Meidän tekemisiä ja tekemättä jättämisiä ei oo kyllä kukaan arvostellu. Mä töissä ja välillä työtön, mies koti-isänä.
Sano ihmisryhmä joka on turvassa?
Joku pikku prinsessa kuunnellut Sannaa ja nyt tuli paha mieli. : (
Jaxuhaleja, kulta. <3