Värikäs persoona
Miten käsittäisit termin värikäs persoona? Itse mietin tämän niin, että henkilöllä on omat mielipiteensä eikä ole mikään lammas joka kulkee valtavirran mukana. Joskus voi vähän töksäyttää mielipiteensä tai on muuten sana hallussa.
Moottoriturpa eikä hiljaisuudesta tietoakaan.
Kommentit (10)
Ei koskaan jää tuleen makaamaan, pölähtää paikalle siellä missä ei osata odottaa ja loistaa yllättäen poissaolollaan. Tekee mitä tahtoo, kun muut tekevät mitä osaavat ja julkeavat. Niin sanottu mielipiteitä jakava persoona. Seurassaan on varauduttava että vastaa kysymyksillä ja kysyy vastauksilla.
Rasittava ihminen mutta kohteliaasti ilmaistuna
Omat mielipiteet,voi kohahduttaa tempauksillaan,saattaa pukeutua erikoisesti...värikkäistä persoonasta tulee julkkiksista mieleen esim. se Keihäsmatkojen turkki päällä kulkenut tyyppi, Frederik, Tauski, Aira Samulin....
Vierailija kirjoitti:
Omat mielipiteet,voi kohahduttaa tempauksillaan,saattaa pukeutua erikoisesti...värikkäistä persoonasta tulee julkkiksista mieleen esim. se Keihäsmatkojen turkki päällä kulkenut tyyppi, Frederik, Tauski, Aira Samulin....
Lol, Kalevi oli legenda. Keihäsmatkojen lisäksi Seiväsmatkat.
Jos joku itsestään tuota käyttää, niin mulle sanoo että on suorapuheinen, monia eri harrastuksia ja aina jossain mukana. En näe mitään vikaa tässä, mutta en ehkä tulisi toimeen kun olen itse aika hiljainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Rasittava ihminen mutta kohteliaasti ilmaistuna
Täähän se ois.
Riippuu yhteydestä. Jos ihminen kuvailee itseään noin, siitä tulee sama fiilis kuin niistä jotka sanoo: Mua joko rakastaa tai vihaa. Yleensä m*lkut lähinnä sanoo näin.
Jos taas kuulen jonkun kuvailevan toista noin, on 50% mahdollisuus, että tämä ihminen on vähän erikoinen, mutta hyvä tyyppi.
Miksi joku pitää luokitella luonteeltaan värikkääksi?
Minulle tulee mieleen ihminen, jolta voi odottaa mitä tahansa ja joka poikkeaa ulkoisestikin valtavirrasta, ei kuitenkaan välttämättä mitenkään älyttömästi. En koe negatiivisena ilmaisuna vaan värikäs persoona on minulle usein tyyppi, jota odottaa innolla paikalle, jotta saadaan nauraa porukalla hänen innoittamanaan.
Mielestäni termiin liittyy hiukan negatiivinen sävy, siis hieman liian näkyvä, esille pyrkivä, esiintyvä seurassa, mielipiteitä paljon ja tuo ne kaikille ilmi, kysyttiin tai ei. Vähän ailahteleva tyyppi, jota ihan kaikki eivät oikein jaksa, hieman levoton ja monin tavoin yllättävä eikä aina miellyttävästi.