Käytetyt sähköautot yksityisillä myyjillä kalliimpia kuin liikkeissä.
Miksi yksityiset pyytää autoistaan enemmän kuin vastaavat liikkeessä maksaa?
Kommentit (8)
Johtuisiko siitä että kaupan ovat jo huomanneet miten vaikea niistä on päästä eroon.
Se on vähän kuin käytetyn elektroniikan kanssa. Ihmiset eivät ymmärrä kuinka nopeasti hinta laskee.
Autoista jäljellä oleva velka on suurempi kuin niiden arvo.
Osa yrittää aina saada ylihintaa, jos ei ole kiire tai halua päästä tavarasta helpolla eroon. Itse olen myynyt käytettyä tavaraa selvään alihintaan, koska haluan saada ne käsistä pois. Rahamäärä on toisarvoinen.
Kertoo sähköauton omistajien kokemuksesta ja ymmärtämyksestä aihetta kohtaan. Tai sitten olettavat että toiset sähköauton ostajat ovat jotenkin yksinkertaisia tms?
Yksityisenä perinteisesti on myytävä auto noin 15-20% halvemmalla johtuen siitä, että yksityisten välisessä kaupassa on virhevastuu vain näennäinen. Myyjä on vastuussa lähinnä kiistattomasta petoksesta ja siinä se vastuu onkin.
Ammattimainen automyyjä joutuu taas vastaamaan esim. 6 vuotta vanhasta, alle 100tkm. ajetusta autosta lähes takuuta vastaavalla vastuulla. Hiljattain tuo aikakin nousi 6kk sta vuoteen.
Itse en ainakaan osta yli 10000€ autoa yksityiseltä ellei kyseessä ole joku poikkeus tai keräilyharvinaisuus.
"Vastahan mä tän ostin 3 vuotta sitten täähän on melkein kuin uusi!"
Koskee muutakin kuin sähköautoja. Lisäksi yksityinen ei ota vaihdossa, ei anna suoran kaupan alennusta tai rahoita. Tunnearvo kun se on niin hyvä ajaa hinnan liian kovaksi markkinahintoihin nähden. Yksityiseltä ostaminen on kallista ja hankalaa.