Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiltit ihmiset miten estätte ettei teitä käytetä jatkuvasti hyväksi?

Vierailija
25.01.2024 |

Miten luottaa ettei vastapuoli vain hyödy sinusta ja sen jälkeen katoa maisemista?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla jämäkkä sen lisäksi, että olen kiltti.

Vierailija
2/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, on hyvä sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa tavata ylipäänsä ketään, niin joskus tulee tilanteita että voi tulla hyväksikäytetty olo. Mutta suhde ei ole terveellä pohjalla jos toinen pyytää jotain palvelusta ja hänelle ei voi vastata että "nyt ei pysty" vaan pitää aina suostua ettei toinen saa raivaria. Jokaisella on oma elämä. Eräskin puolituttu pyysi muuttoavuksi ja kahtena päivänä roudattiin hänen tavaroitaan ja oli todella rankkaakin välillä, mutta ei edes kiitosta sanonut.

Vierailija
4/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaile ihmisiä eikä minulla ole ystäviä.

Vierailija
5/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistu ja opettele sanomaan tarvittaessa ei. Ei kukaan aikuista ihmistä voi käyttää hyväksi määräänsä enempää ellet itse anna käyttää. Kyseenalaista ihmisten motiiveja äläkä pidä elämässäsi ihmisiä jotka käyttävät sinua hyväksi.

Vierailija
6/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paremmin tuntee itseään ja heikkouksiaan, sitä paremmin alkaa tunnistaa hyväksikäyttäjiä tai tunnekylmiä ihmisiä. Ei ole kiire suhteisiin, vaan avaa omaa elämäänsä hyvin pidättyvästi kun ei tarvitse pelastajaa. Nuo pelastajatkin pakottavat sinut heikoksi, etkä pääse ottamaan vastuuta itse eli olet lirissä kun he ovat poissa.

Siis mitä turvattomampi on niin sitä suurempi riski houkutella vääriä ihmisiä elämäänsä.

Vierailija
7/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten luottaa ettei vastapuoli vain hyödy sinusta ja sen jälkeen katoa maisemista?"

Lähtökohtaisesti en suosittele tekemään mitään sellaista, mikä kaduttaa myöhemmin, jos toinen ei toimikaan toivotulla tavalla.

Esim. seksiä kannattaa harrastaa vain, jos tekee mieli seksiä riippumatta siitä, johtaako se suhteeseen. Palveluksia kannattaa tehdä vain, jos se on itselle ok, vaikka toinen ei tarjoutuisikaan tekemään vastapalvelusta tai olisi kaksinkerroin kiitollisuudesta. Töissä ei kannata joustaa niin paljon, että katkeroituu, jos joutuukin irtisanotuksi. Jne.

Pitää myös oppia kunnioittamaan omia tarpeitaan, ja hyväksyä se, että kaikki ihmiset eivät pidä sinusta koko ajan. Kukaan ei pidä puoliasi, jos et sinä itse tee niin.

Muiden tekemisiin tai tekemättäjättämisiin ei voi vaikuttaa.

Vierailija
8/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama!

Vierailija
9/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni kiltti, mutta osaan sanoa tarvittaessa ei. En muista, että kukaan olisi käyttänyt hyväkseen, vaikka silloin tällöin apua tarjoankin. 

Vierailija
10/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtemistä ei kannata estää jos kyseessä on hyväksikäyttäjä. Ethän vain ajattele että sellaista haluat siis pitää elämässäsi mukana? Jos haluat niin tee rajat selviksi. Jos se ei sovi hänelle ettekä saa kompromisseja aikaiseksi yhdessä niin jotakin tapahtuu jossakin kohdassa aina.

Vierailija
11/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylätyksi tulemisen pelon/trauman kohtaaminen auttaa paljon. Sen jälkeen on rohkeampi olo.

Vierailija
12/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kiltti ihminen voi asettaa rajat. Ihminen voi pysyä ystävällisenä ja kohdella toisia hyvin, mutta toisen kohdellessa huonosti voi vetää ne rajat. Kiltteys ei oo synonyymi matolle johon toiset voi pyyhkiä jalkansa. Jos toinen kohtelee huonosti, voi kertoa että ei tunnu hyvältä kun hän tekee niin. Jos asiat ei muutu, voi ottaa etäisyyttä. Ei oo myöskään väärin sanoa suoraan, että haluaa lopettaa jonkun ihmissuhteen. Kiltti ihminen kuitenkin myös keskustelee asiasta ensin toisen niin halutessa, mut ei loputtomiin jos asia ei mee perille. 

Vierailija
13/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täälläkään juuri kukaan kiitä vaikka antaisi kuinka paljon itsestään ja on tosissaan. Joskus suututtaa tuo yleinen välinpitämättömyys.

Vierailija
14/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylätyksi tulemisen pelon/trauman kohtaaminen auttaa paljon. Sen jälkeen on rohkeampi olo.

Tämän voisi ajatella myös niin selkeästi että opetelkaa olemaan itsenäisiä elämässä ja kohdatkaa ne ihmisten hylkäämiset eli yksinjäämiset. Kokekaa se kipu ja tuska sekä kaikki epävarmuudet ja muut, sitten olette vahvempia sekä teillä on turvallisempaa elää vaikka niitä ihmisiä ei olisi niin paljon. Toivottavaa olisi myös että ajattelette positiivisesti eli niin että kivojakin ihmisiä on ja kyllä heitä tapaa kun jatkaa elämää eteenpäin. Yksinjääminen ei tarvitse tarkoittaa loppuelämän yksinoloa. Tämä palstakin on sosialisoimista kuten ulkona käyminenkin, harrastaminen sun muut asiat. Tsemppiä jokaiselle elämään jatkoon.

Vierailija
15/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! .- Yrittämällä muistaa toisinaan myös omat tarpeeni ja toiveeni. - Ei ole mitään erityisen kilttiä siinä, että asettuu muille jatkuvasti kynnysmatoksi, jonka muut kuraavat ja polkevat jalkojensa alle. - Kiltteyttä ei ole se, että valitsee mielipiteensä ja vastauksensa vain sellaista, mitä uskoo midenkin haluavan kuulla ja olevan aina samaa mieltä.

Haluaisin olla tilannetajuinen; on asioita, joista voi perustellusti odottaa kiitosta ja  myönteistä huomiota mutta sitten on tavanomaisia askareita ja puuhia töitä ja velvollisuuksia jne, joita tapaan tehdä jotta niin itsellä kuin muilla olisi luontevaa ja helppoa olla. - Ja jos niistä joku kiittää, niin tulee monesti enempi hämmentynyt tai vähän vaivautunut olo. 

Uskovainen mies

Vierailija
16/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaa tavata ylipäänsä ketään, niin joskus tulee tilanteita että voi tulla hyväksikäytetty olo. Mutta suhde ei ole terveellä pohjalla jos toinen pyytää jotain palvelusta ja hänelle ei voi vastata että "nyt ei pysty" vaan pitää aina suostua ettei toinen saa raivaria. Jokaisella on oma elämä. Eräskin puolituttu pyysi muuttoavuksi ja kahtena päivänä roudattiin hänen tavaroitaan ja oli todella rankkaakin välillä, mutta ei edes kiitosta sanonut.

Ai vattu kun pistää vihaksi tuollaiset kiittämättömät ***päät.

Vierailija
17/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täälläkään juuri kukaan kiitä vaikka antaisi kuinka paljon itsestään ja on tosissaan. Joskus suututtaa tuo yleinen välinpitämättömyys.

Kyllä, valitettavasti se on tätä päivää. Hyvä kun tunnustat tämän havainnon ja tiedät että se ei ole hyvä asia. Toivottavasti mahdollisimman moni olisi ystävällisempi muille. Yhdessä saamme enemmän hyvää aikaan. Se on kaikille yhteiseksi hyväksi.

Vierailija
18/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltteys ei tarkoita alistumista. Oletko kiltti myös itseäsi kohtaan? Silloin täytyy ymmärtää omat rajat ja pitää niistä kiinni. Voi kieltäytyä kiltisti, olla itsenäinen kiltisti, sanoa oma mielipiteensä kiltisti.

Vierailija
19/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmissuhteen pitää olla tasapuolinen, jos autat toista ,toisen pitää auttaa myös sinua. hyväksikäyttäjät tuntee siitä, että aina mielellään käskyttävät toista ja pyytävät apua, mutta kun itse tarvitset yhden kerran jotain, niin katoavat. 

välit poikki ilkeisiin,hyväksikäyttäviin ja itsekkäisiin ihmisiin.

hyvän tekeminen,pidättäytyminen pahan puhumisesta ym.  on hyviä merkkejä ,jos ihminen hyväksikäyttää ja orjuuttaa kilttiä ihmistä tai lainaa vaan rahaa tms. ei ole kyse hyvistä tyypistä vaan ihminen osoittaa itsekkyyttä.paras vaan todeta että ihminen on hyväksikäyttäjä  ja paha ihminen.jos kyse perheenjäsenestä tai tuttavasta tämä on vaikea huomata tai hyväksyä todeksi.totuuden myöntäminen ja ei kaikelle loismaisuudelle on alku.

Vierailija
20/45 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama!

Täällä myös sama. Tasaisin väliajoin joku kyllä yrittää tuppautua ystäväkseni ja sitten suuttuu, kun minä en halua olla hänen ystävänsä. 

Mulla on yksi kaveri toisella puolella maapalloa ja hän on sellaisen etäisyyden päässä, että ei voi millään käyttää minua hyväkseen. Ei olla koskaan edes tavattu ja jos epämiellyttävää käytöstä ilmenisi, niin laittaisiin vaan yhteydet kiinni.