Sanna Marin 8000 euron takissa - en ole enää pääministeri mutta juhlin yhä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010145330.html?utm_medium=promobox…
En ole enää pääministeri, mutta juhlin yhä.
Lue lisää: Sanna Marin avautuu harvinaisella tavalla bilevideokohusta tätä mieltä hän on asiasta nyt
ELLE haastatteli Marinia hänen Los Angelesin -vierailunsa yhteydessä lokakuussa. Samalla Marin kuvattiin tuhansien eurojen arvoisissa vaatteissa. Hän esiintyy muun muassa lähes 8000 dollarin arvoisessa trenssitakissa ja yli tuhannen dollarin hintaisissa kengissä.
MARIN kritisoi suomalaista mediaa tavoista, joilla häneen liittyvistä kohuista uutisoitiin. Marin sanoo Ellelle, että bilekohu tuntui hyökkäykseltä hänen yksityiselämäänsä. Kesällä 2022 julkisuuteen levisi videoita, joissa Marin juhli ja tanssi villisti julkisuudesta tuttujen ystäviensä kanssa.
Hänen mukaansa kyseessä oli ennen kaikkea naisiin kohdistuvaa moraalista arvostelua. Hänen mukaansa naispolitiikkoja arvioidaan eri mittarilla kuin miehiä.
Ongelma ei ollut minun tanssini. Me olemme nähneet, kun muut poliitikot tanssivat ja juovat. Oikea ongelma oli, että näytin liian seksikkäältä
Kommentit (370)
Arvoihin liittyen, eikös se joku vihreä poliitikkokin ole ainakin jossakin vaiheessa postannut hurjasti matkakuvia?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ulkonäöllä ratsastaminen on ymmärrettävää. Ketä ko. henkilö kiinnostaisi, jos hän ei olisi melko nuori ja hyvännäköinen, vaan (jo) hieman tätimäinen?
Pääsisikö Saarikko, tai edes Li tai Ohisalo, Elleen ja Vogueen? On turha esittää, etteikö edustava ulkonäkö ole Marin-ilmiön keskeisin tekijä. Vai voisiko joku luetella Marinin suurimmat oivallukset ja teot?
Vierailija kirjoitti:
Arvoihin liittyen, eikös se joku vihreä poliitikkokin ole ainakin jossakin vaiheessa postannut hurjasti matkakuvia?
Joo, Haavisto.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, miten täällä edelleen huudellaan kateuskorttia. :)
Olen akateeminen, paljon Marinia kauniimpi nainen Tampereelta, jolla on rakas ja ehjä perhe, hyvä terveys, merkityksellinen, arvojen mukainen työ ja toistakymmentä sijoitusasuntoa.
En kyllä keksimälläkään keksi, mistä voisin olla Marinille kateellinen. :)
Kerro nyt koulutuksesi ja paljonko saat asunnoista tuottoa. Ja kerro myös miten tiedät olevasi terve. Onko sinulta poissuljettu kaikki olemassaolevat sairaudet?
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa, kun tajuan miten Persuja harmittaa. Köyhiä, työttömiä ressukoita.
Sinäpä sen sanoit. Demarit eivät koskaan ole olleetkaan köyhien tai työttömien asialla suurista puheistaan huolimatta. Höynäyttävät äänestäjiään päästäkseen itse nauttimaan porvarillista elämää.
Sanna Marin kertoili, että näytti liian seksikkäältä. Hän taitaa elää omissa harhoissaan. Minusta hänen käytöksensä Pääministerinä oli ala-arvoista, teinimäistä. Mielestäni hän näytti niissä bilevideoissa huumeita käyttävältä nistiltä, se on minusta kaukana seksikkyydestä. Hänessä ei ole mitään seksikästä, hän on lauta ja perseetön. Hän kuvittelee itsestään liikoja. Pelkkä naaman vääntely ei tee kenestäkään seksikästä. Marin on hyvin harhainen ja narsisti omissa kuvitelmissaan.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, että nimenomaan nainen on mieluummin vaateripustin kuin muuttamassa maailmaa paremmaksi. Tuossako ovat vasemmiston arvot käytännössä?
Minä myös olen ihmetellyt tätä muodonmuutosta.
Vai onko raadollisesti asia niin, että jos saa rahaa ja vaikutusvaltaa, niin suurin osa ihmisistä vaihtaa aatteen näihin?
Jos Sanna haluaa olla muoti-ikoni, niin on hyvä vaan. Mutta pääministeriksi en halua peilin edessä viihtyvää tyyppiä. Työtä on paljon, enemmän kuin ehtii tekemään. Siihen ei sovi biletys ja muotikuvaukset. Sannahan oli Ruisrockissa samaan aikaan, kun Fortumista neuvoteltiin Saksan kanssa ja perseelleen meni. Annettiin ilmaiseksi pois puolet yrityksestä sen jälkeen, kun Fortum oli ajanut itsensä konkurssin partaalle maksaakseen Saksalaisten halvan maakaasun.
kun Sanna oli PM, yksi englantilainen sanoi minulle että teillähän on se nuori Maailman talousfoorumin sätkynukke pääministerinä
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalidemokratia on kyllä hyvä aate.
Ei varmaan ole aatteesta kysymys.
Poliitikoista on aina henkilöitä, jotka pyrkii sinne rahan ja maineen vuoksi. He saattavat valita puolueen sillä perusteella, jossa arvelevat menestyvänsä parhaiten.
Missään nimessä tuo puolue ei ole yleensä mikään pienpuolue, kuten Piraattipuolue. Eli SDP on siihen aika hyvä valinta. Kuten olisi Kokoomus, PS ja Keskusta.
Tuommoinen rahan tuhlaaja käyttää myös yhteisiä rahoja tyhmästi.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tuottaa teille duunareille pettymys, mutta kaikki kirjoittamani on totta.
Miten nyt kommentoitte kateutta?
- se menestynyt
Menestyksestä puhuvat yleensä keskiluokan edustajat, jotka ovat vain suorittajia.
Vierailija kirjoitti:
Jos Sanna haluaa olla muoti-ikoni, niin on hyvä vaan. Mutta pääministeriksi en halua peilin edessä viihtyvää tyyppiä. Työtä on paljon, enemmän kuin ehtii tekemään. Siihen ei sovi biletys ja muotikuvaukset. Sannahan oli Ruisrockissa samaan aikaan, kun Fortumista neuvoteltiin Saksan kanssa ja perseelleen meni. Annettiin ilmaiseksi pois puolet yrityksestä sen jälkeen, kun Fortum oli ajanut itsensä konkurssin partaalle maksaakseen Saksalaisten halvan maakaasun.
Katsopa mikä on Uniperin osakekurssi nyt ja katso mikä on Fortumin osakekurssi nyt.
"Oikea ongelma oli, että näytin liian seksikkäältä".
Noloa. Ymmärtäisin, jos häntä olisi Suomessa ja maailmalla ylistetty seksikkääksi pääministeriksi, mutta tämän "seksikkyyden" hän on vetänyt omasta hatustaan.
Jo on suuret luulot itsestään.
vihreät postaa kuvia maailmanympärysmatkoilta jumbojetillä. käsittääkseni kokoomuslaiset ja persut sentään käy usein töissä. vihreät saa yliopisto apurahaa. jostain ambomaan virkkaus esseestä.
demarit joita tunnen töistä, opiskelee just jotain valtiotiedettä/politiikkaa ja sitten sijoittelee massia jossain treidaus sivustolla. esim.demari opiskelijoilla on aina paljon massia ja sijoituksia. puolue palkkaa niitä aina johonkin pikku hyväpalkkaiseen juttuun. suorastaan epäilyttäviä määriä nuorilla teini demareilla....mun henk koht tuntemilla.
Mikseivät Henriksson, Kiuru ja Essayah saa vastaavaa kansainvälistä mediahuomiota? Ovathan he vähintään yhtä päteviä poliitikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ulkonäöllä ratsastaminen on ymmärrettävää. Ketä ko. henkilö kiinnostaisi, jos hän ei olisi melko nuori ja hyvännäköinen, vaan (jo) hieman tätimäinen?
Pääsisikö Saarikko, tai edes Li tai Ohisalo, Elleen ja Vogueen? On turha esittää, etteikö edustava ulkonäkö ole Marin-ilmiön keskeisin tekijä. Vai voisiko joku luetella Marinin suurimmat oivallukset ja teot?
Suurin oivallus ja teko on uhriutuminen ja naiseuden käyttäminen aseena. Ja ison porukan ja median huijaaminen mukaan tukemaan tällaosfa käsittämätöntä showta.
Vierailija kirjoitti:
vihreät postaa kuvia maailmanympärysmatkoilta jumbojetillä. käsittääkseni kokoomuslaiset ja persut sentään käy usein töissä. vihreät saa yliopisto apurahaa. jostain ambomaan virkkaus esseestä.
demarit joita tunnen töistä, opiskelee just jotain valtiotiedettä/politiikkaa ja sitten sijoittelee massia jossain treidaus sivustolla. esim.demari opiskelijoilla on aina paljon massia ja sijoituksia. puolue palkkaa niitä aina johonkin pikku hyväpalkkaiseen juttuun. suorastaan epäilyttäviä määriä nuorilla teini demareilla....mun henk koht tuntemilla.
Vihreillä ei myöskään ole kaikki pennaset koneessa, vaan estävät seksi- ja väkivaltarikollisten palautukset vaikka häiriköimällä lentokoneessa.
Mulle on epäselvää vieläkin, mikä on Sannan tehtävänkuva? Hidastaa ilmastonmuutosta lentämällä ympäriinsä?
Meinasin tulla kommentoimaan lähes samaa, tosin en ole Tampereelta eikä sijoitusasuntoja ole noin montaa :) Ei monella kriittisesti Mariniin suhtautuvalla ole mitään syytä olla kateellinen, vaan ihan syystä kyseenalaistetaan varauksetonta ylistämistä.
Minua Marinissa hämmentää eniten täydellinen itsereflektion puute. Jos itse saan kritiikkiä vaikka johtamistyylistäni, katson ensin peiliin ja mietin, mitä omassa toiminnassa pitäisi parantaa, enkä todellakaan uhriudu ja syyttele kaikkia muita omista virheistäni.