Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnoista tihkuu maitoa, mistä on kysymys?

10.01.2007 |

Siinähän se tulikin, ovis oli ja meni menkkoja odottelen. Onko raskausoire?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin yleistä ja normaalia. Mulla tuli puristaessa ihan kunnolla maitoa 5vuotta.

Kävin lekurissa ja ekana otettiin prolaktiiniarvot verikokeella, jotka oli ok. Sitten katsottiin kilpirauhasarvot. Mitään vikaa ei ole missään ja maidon tulo loppui pari kuukautta sitten kun tulin raskaaksi, ikävä kyllä se oli kohdunulkoinen ja piti leikata pois, mutta nyt taas tihkuu maitoa.

Joten tokihan sitä voi ja kannattaa tohtorilla käydä, mutta tuskinpa ainakaan alkuraskauden oire on.

Vierailija
2/8 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis mulla ainakin tihkunut jo pidempään vaikka raskaana en olekkaan.. eikä tarvitse mennä lääkäriin sen takia. ne on vain nesteitä maitotiehyistä, ei sitä " oikeaa maitoa" ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullaki tullu " maitoa" kuukausikaupalla, mutta lakkas tulo kun lopetin ehkäisynkäytön. jotenkin voisin kuvitella siltä pohjalta että keltarauhashormoonin iso pitoisuus olis mulla vaikuttanu tihkumiseen... tiedä sitten.

Vierailija
4/8 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi,

en ketään halua pelotella, päinvastoin.

Maidon tihkuminen voi olla merkki prolaktiinin liikatuotannosta.

Ei käynyt ilmi, onko sinulla lapsia ennestään vai ei, mutta jos

maitoa on alkanut tihkua " tyhjästä" , suosittelisin lääkärikäyntiä.

Prolaktiinin liikatuotanto voi johtua monesta syystä, mm.

stressistä. Se voi pidemmän päälle hoitamattomana aiheuttaa

lapsettomuutta, mutta siihen on lääkkeet, joten ei kannata jäädä

miettimään liian pitkäksi aikaa.

Ystäväni, jolla tämä liikatuotanto todettiin ja kamalasti peloteltiin

plussasi viime viikolla, eli ei se nyt ihan hetkessä varmaan

lapsettomuutta aiheuta.

Eli, en tiedä tauostoja ja varmasti on hyvinkin yksilöllistä mutta

jos yhtään mietityttää, kannattaa varmasti kävästä lääkärin juttusilla.

terveisin

Pearl

Vierailija
5/8 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kp 28/30-32 ja testasin tänään plussan. Maitoa on tullut puristaessa rinnoista kp 26 lähtien. Lisäksi rinnat on olleet kipeät ja nännit myös n. kp 20 lähtien. Plussatuulia myös sulle, Menier. Toivotaan, että sulla myös tuo maidontulo olis r-oire!

Mulla on jo yksi lapsi, häntä odottaessa maitoa tuli rinnoista noin raskauden puolivälin jälkeen.

Vierailija
6/8 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertopäivistä ei ihan varmuutta ole mutta olen siis testannut todella todella haalean plussan ja nyt alkoi rinnoista tulla puristamalla kirkasta nestettä ja rinnat ovat turvonneet kaksinkertaisiksi o_O Ukko on kyllä mielissään mutta mä toivoisin että olisi raskausoire ;)

Vierailija
7/8 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli juuri vastikään samanmoista, eikä ollut raskausoire. Terkkari meinasi, että synnyttäneillä naisilla sitä saattaa tulla, mutta jos alkaa olla runsasta ja rinnoissa jotain muutoksia (luulisin että ihottumaa, patteja tms) niin kipin kapin lääkäriin. Ja niitä rintojahan ei muuten saisi puristella!!! Siis moneltakaan ei ehkä tuota maitoa tmv nestettä tulisi ihan itsestään, eli ei huomaisikaan mitään poikkeavaa, jollei kovasti purista...

Vierailija
8/8 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vähän sama ongelma, tosin rinnoista ei tihku maitoa, mutta nännien päässä on jotain valkoista ja märkää töhnää. kai se voi olla merkki raskaudesta. missä vaiheessa kiertosi on? mulla on nyt kp33/?. tämä on toinen kierto pillerien lopettamisen jälkeen, joten en tiedä tota lopullista kiertoaikaa vielä. tänään tuli postista mammaksin testit ja nyt mietin kuumeisesti, joko uskaltaisin huomenna testata. testit on niitä erittäin herkkiä...