Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläastelaisten pukeutuminen talvella

Vierailija
24.01.2024 |

En voinut aamulla olla nauramatta kun olin laiturilla kuvaamassa auringonnousua ja sumua ja yhtäkkiä takana olevasta pyörätiestä alkaa kuulumaan aivan hirveä huuto ja kiroilu ja yläastelaiset siinä menivät nilkat paljaana ja farkut jalassa ja pelkkä huppari päällä. Miksi pitää pukeutua tammikuussa kuin olisi toukokuun puoliväli? Prismasta ja cittarista yms saa aivan hyviä talvivaatteita joissa on myös ns. tyyliä jos se nuorille on niin tärkeää. Ei tarvitse ulkona paleltua sen takia että "No kunhan nyt kuuluisi porukkaan"

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ikään, suurinosa kulkee bussilla pienetkin välimatkat, eli ulkona ei juurikaan oleskella..

Vierailija
2/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulua ikään mutta ei ennen kuulunut. Mitä siis on tapahtunut kun ei osata pukeutua? Itsekkin nähnyt joka kerta kauppareissulla ettei nuoret osaa pukeutua. Toista oli omana nuoruudessa. Silloin käytiin laskettelemassa ja lukureillakin oltiin monta tuntia pihalla muiden nuorten kanssa. Oltiin lumisotaa yms. Eikä kukaan valittanut koska käytettiin vaatteita jotka kuuluivat siihen vuodenaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jo mun nuoruudessa (90-luvulla) oli ihan samaa käytöstä, takki auki ja ilman pipoa mentiin kovallakin pakkasella. Toppahousuissa kouluun meno olisi ollut sosiaalinen itsemurha.

Vierailija
4/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla lailla saatiin kuulla 70-luvulla, miten nylonit jäätyy kiinni jalkoihin ja aivot jäätyy, kun ei käytetty pipoa. Nuoret on sellaisia.

Vierailija
5/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulua ikään mutta ei ennen kuulunut. Mitä siis on tapahtunut kun ei osata pukeutua? Itsekkin nähnyt joka kerta kauppareissulla ettei nuoret osaa pukeutua. Toista oli omana nuoruudessa. Silloin käytiin laskettelemassa ja lukureillakin oltiin monta tuntia pihalla muiden nuorten kanssa. Oltiin lumisotaa yms. Eikä kukaan valittanut koska käytettiin vaatteita jotka kuuluivat siihen vuodenaikaan.

Kyllä näilläkin nuorilla varmasti laskettelu vaattet rinteessä on, koulu on ihan eri juttu. 

Vierailija
6/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret on tyhmiä laumasieluja.

Vierailija
7/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon ollu ja olen edelleenkin vilukissa. Pukeuduin ja pukeudun edelleen lämpöisesti. Kun viikonloppuna nuorina oltiin discojonossa niin kyllä mulla oli hameen alla villahousut. Sitte tietysti kiireesti vessaan ottaan ne pois.;)

Vierailija
8/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisolaiset ovat samanlaisia sukupolvesta toiseen.

Vierailija
9/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kasiluokkalainen tyttö käyttää untuvatakkia, pipoa, lapasia, kaulahuivia ja kunnon talvikenkiä. Ihan oma-aloitteisesti ja omasta tahdostaan, on ne itse tietysti valinnut myös. Ei ole porukasta jäänyt. Päinvastoin tuntuu, että koko ajan on jotain menoa, päivittäin kavereita käy meillä tai hän käy kavereilla, poikien keskuudessa on suosittu myös ja useampi on ollut matkan varrella ihastunut. Häntä ei tosin sekään tunnu kauheasti kiinnostavan ja hetkauttavan. Luulen, että jos ihan pokkana on omanlaisensa, tekee reippaasti juuri niin kuin haluaa muiden mielipiteistä välittämättä, niin muut aistii itsevarmuuden ja ei kiinnostu kiusaamaan vaikkei ihan menisi massan mukana.

Vierailija
10/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milleniaalit pukevat zoomereita, käytännössä lapsen tasolla kummatkin.

Vierailija
11/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ikään, suurinosa kulkee bussilla pienetkin välimatkat, eli ulkona ei juurikaan oleskella..

Olisko koulun välitunti pisin aika, kun joutuvat ulkona olemaan? Vai tarviiko nykyään mennä edes ulos?

Vierailija
12/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millon olet ollut nuori? Joskus 40-luvulla? Aikakin 80-luvulla ja 90-luvulla kuljettiin ilman pipoa ja takki auki, vaikka olisi ollut millainen pakkanen. Muu olisi ollut noloa. Itsekin pidin pipoa vain matkalla kouluun ja otin pois ennen koulun pihaa.

Vierailija
13/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku kaupunkiteinien juttu? Ei meidän pikkupaikkakunnalla pohjoisessa teinit toimi näin.

Vierailija
14/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita pipoa, tukka litistyy. Hanskat kädessä vaikea käyttää kännykkää. Irtoripsiin kunnon liima niin ei sade haittaa. Lisäilen bussissa ihanaa parfyymiani ja juttelen kavereitten kanssa. 

Vierailija
15/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki löytyy päältä, mutta ei pipoa eikä talvikenkiä. Air forceilla lampsii ja niken trikoilla. Hanskat saattaa hyvällä tuurilla eksyä käteen. En jaksa välittää, omapahan on ongelmansa, varoitettu on. 

Vierailija
16/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä ilmiö. Tyttö harrastaa lumilautailua useamman kerran viikossa. Siellä pitää ongelmitta takkia, laskuhousuja, paksuja hanskoja, kauluria kasvojen suojana, pipoakin, villakerrastoa. Koska kaikki muutkin tekevät niin. Mutta toisen kaveripiirin kanssa ei voi kuin hädin tuskin takin pistää ja muut kuin tennarit on maailman loppu.

Vierailija
17/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ihan ikään. Ysärillä viiletin ilman pipoa, nahkatakissa ja se takki ei ollut koskaan kiinni. Ei edes 30 asteen pakkasilla. Lapaset oli ja kunnon kengät. Jos tarjottiin toppatakkia tai pipoa niin suutuin. Ei missään nimessä toppatakkia saati pipoa päähän, koska piti olla katu-uskottava.

Vierailija
18/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän paikkakunnalla on vielä yläASTE?

Vierailija
19/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun 20-vuotiaana olin bussipysäkillä pipo päässä 20 asteen pakkasessa. Yläasteikäiset nuoret palelivat paljain päin. Ajattelin: ihanaa, kun mä olen näin vanha!

Vierailija
20/37 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuului 2000 luvulla, 90 luvulla ja 80 luvulla.