Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5 vuoden kriisikö? Erotako vai ei?

Vierailija
24.01.2024 |

Minulla on tällainen etäseurustelusuhde, ollut jo 5 vuotta. Minulla on lapsia ex-liitosta, kumppanilla ei. 

On ollut hyvä suhde ja molemmilla omaa aikaa ja tilaa. Luotetaan toisiimme ja viestitellään ja soitellaan joka päivä. Ollaan läheisiä. Kumppani on todella ihana ihminen, joka osaa puhua tunteistakin.

Nyt oon kyllä jo jonkin aikaa miettinyt eroa. Isoin juttu on seksin puute, sitä on liian harvoin. Minä haluaisin lähes aina kun nähdään, kumppani ei, tai kärsii potenssiongelmista ja turhautuu siitä. Tuntuu välillä liikaa pelkältä läheiseltä ystävyyssuhteelta. En ole saanut orgasmia ainakaan vuoteen. Miestä ei huvita edes sormettaa minua tms, jos yhdyntä ei onnistu. Olen ehdottanut potenssilääkettä, mies tuntui loukkaantuvan siitä, vaikka sanoin sen kiltisti ja asiallisesti (en seksin aikana). Suhteen alussa oli paljon hyvää seksiä, mutta säännöllisesti ehkä vain vuoden ajan.

Toinen juttu on se, että biologinen kelloni tikittää ja haluaisin luultavasti vielä yhden lapsen ja olen tajunnut, että tämän kumppanin kanssa se ei toteudu. Haluaisin myös perustaa yhteisen perheen ja kodin. Mennä naimisiinkin. Nyt ei olla edes kihloissa.

Olen kuitenkin myös miettinyt, voiko kaikkea saada, ja onko minulla oikeus vaatia, että parisuhteessa olisi edes kerran kuussa seksiä.

Haluaisin myös kumppanin olevan tiiviimmin minun ja lasteni elämässä mukana, niin että viettäisi välillä arkea meillä tai että jopa asuisimme yhdessä. Pitäisi ainakin todella tykätä lapsista. Tiedän, että sellaista miestä voi olla vaikea löytää. Ehkä joku, jolla olisi itselläkin lapsi tai pari. Minun elämääni mahtuisi toisenkin lapset ja kiintyisin heihin. Se oma kolmas lapsi ei ole pakollinen, mutta se tekisi minusta todella onnellisen.

Mutta pakko sanoa, että seksittömyyskin raastaa aika paljon. Tulee myös olo, etten ole yhtään haluttava, vaikka kumppani sanoo, ettei se siitä johdu, vaan olen kaunis.

Elämä ilman seksiä tuntuu kyllä välillä hukkaan heitetyltä. Viime kerrasta on monta kuukautta. Seksi on kuitenkin aika olennainen osa parisuhdetta ja ainakin minulla tuo sellaista rakastumisen ja kiintymyksen tunnetta.

Sekin, että jos eroaisin, pelkään, miten mies kestäisi sen. Hänellä ei ole oikein muita läheisiä kuin minä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan ihan hirveältä edes miettiä eroa. :/ Kyllä minä varmasti jonkun muun löydän, olen kuitenkin viehättävä nainen, mutta noita kaikkia samoja hyviä puolia kumppanissa on silti varmasti vaikea löytää. Toisaalta on kumppanissani myös hankalia puolia, jotka ärsyttävät. Ja tosiaan välillä koen, että mennään liikaa hänen ehdoillaan.

-ap

Vierailija
22/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rohkeasti nykyisen seurustelukumppanin kanssa puheeksi, että haluaisit seksiä enemmän/useammin ja se ei tunnu nyt lainkaan luonnistuvan suhteessanne. Kerro, että arvostat miehen tunteista puhumista mutta et pysty elämään seksittömässä suhteessa, koska se tuntuu kaverisuhteelta.

Sitten voit myös kertoa, että lisäksi koet suurta tarvetta yhteiseen arkeen ja perhe-elämään ja jos se ei miehen kanssa luonnistu, tahdot erota.

Kyllä parempaa voi löytyä, kun vaan uskallat kertoa omista tunteistasi ja päätöksestäsi. Tee päätös rohkeasti, jos nykyinen ei halua seksiasiaan ja arkeen muutosta eikä perhe-elämää.

Jos mies kysyy, mitä hän voisi tehdä, voit kertoa että lääkäristä voisi pyytää erektiolääkitystä. Jos ei ole halukas tähän eikä yhteenmuuttoon sekä lapsenhankintaan, ei kannata jäädä odottelemaan. Itse tein vaikean päätöksen 5 v sitten erotessani silloisesta epävarmasta kumppanista. Löysin unelmieni miehen, joka halusi viedä minut vihille, 4 vuoden yhdessäolon jälkeen toteutimme haaveen. Samoin yritämme lasta (yhteinen haave).

Ärsyttäviä piirteitä voi ja saakin aina kumppanissa olla, mutta kyllä parisuhteesta pitäisi enimmäkseen saada tyydytettyä läheisyydenkaipuu yms. Toki voi huonompia kausia olla, mutta sinun tapauksessasi nuo kuulostavat kyllä valitettavan pitkäaikaisilta ongelmilta.

Jos/kun tapaat uuden miehen, jonka kanssa haluatte yhteistä arkea ja samoja asioita, muista ensin katsoa yhteiseloa (=arkea) vähintään pari vuotta. Kahdessa vuodessa suurimmat ongelmat tulevat yleensä ilmi, niin ei tulisi sitten heti eroa ensihuuman haihduttua ja et heti jäisi 3 lapsen yksinhuoltajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu melkein kuin keskustelisin itseni kanssa, olen siis kommentin 19 kirjoittaja. 

Sama fiilis, mennään aivan liikaa miehen menojen, kiireiden, töiden yms ehdoilla. Alan olla turhautunut.

Enkä todella helpolla ole luovuttanut, vaan yrittänyt puhua ja kertoa mitä toivon tältä suhteelta. 

Tsemppiä ap! Ollaan tympeässä veneessä.

Vierailija
24/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei siis ole pelkkä seksin puute. Yritin sitä tuoda aloituksessa ilmi.

Kumppani käyttää myös aika paljon alkoholia ja olen miettinyt, aiheuttaako sekin potenssiongelmia.

Toivottavasti ymmärrät että jos muuttaisitte yhteen, niin miehen alkoholinkäyttö ei tule muuttumaan. Se voi olla myös yksi syy siihen, että mies on tyytyväinen nykytilanteeseen, pelkää ehkä että pääse kontrolloimaan juomista. Pelkästään jo se olisi itselle ehdoton ei, varsinkin jos on lapsia.

Vierailija
25/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että olette vanhoja, mutta ette kai olekaan jos haluat vielä lapsia. Onko mies sitten vanha kun ei seiso? 

Vierailija
26/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pettää miestä

Etsi uusi selän takana.

Jos on hyvä jätät tuhkamunan.

Vierailija
27/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että olette vanhoja, mutta ette kai olekaan jos haluat vielä lapsia. Onko mies sitten vanha kun ei seiso? 

Vähän vanhempi kuin minä, 5-10 vuotta.

Vierailija
28/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko ahteriin?

Vierailija
29/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei siis ole pelkkä seksin puute. Yritin sitä tuoda aloituksessa ilmi.

Kumppani käyttää myös aika paljon alkoholia ja olen miettinyt, aiheuttaako sekin potenssiongelmia.

Toivottavasti ymmärrät että jos muuttaisitte yhteen, niin miehen alkoholinkäyttö ei tule muuttumaan. Se voi olla myös yksi syy siihen, että mies on tyytyväinen nykytilanteeseen, pelkää ehkä että pääse kontrolloimaan juomista. Pelkästään jo se olisi itselle ehdoton ei, varsinkin jos on lapsia.

Tämä on myös yksi asia, mitä olen miettinyt. Mies kyllä myöntää itsekin että lievä ongelma se alkoholi on. Työssäkäyvä normaali ihminen on kuitenkin. Ei ole ikinä ollut lasteni nähden juonut tai humalassa. Joskus minua ärsyttää, jos hänellä on krapula, kun olisi yhteistä aikaa eikä hän sitten jaksa tai halua tehdä mitään.

-ap

Vierailija
30/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi reipas, urheilullinen ja komea 38-43v mies joka etsii kumppaniksi 35-39v 2-3 lapsen äitiä, joka haluaisi ehkä vielä 1-3 lasta lisää. Jos kiinnostuit, jätä viesti alle.

1-5 mies

Vierailija
31/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu melkein kuin keskustelisin itseni kanssa, olen siis kommentin 19 kirjoittaja. 

Sama fiilis, mennään aivan liikaa miehen menojen, kiireiden, töiden yms ehdoilla. Alan olla turhautunut.

Enkä todella helpolla ole luovuttanut, vaan yrittänyt puhua ja kertoa mitä toivon tältä suhteelta. 

No niinpä! Tuo on kurjaa, mitä kerroit, että tuntuu kuin olisit tärkeysjärjestyksessä viimeisenä.

Vierailija
32/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi normaali mies haluaa vieraita pentuja elättää. Ja hyvä niin.

Vierailija
33/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Tuo on kurjaa, mitä kerroit, että tuntuu kuin olisit tärkeysjärjestyksessä viimeisenä.

Edellinen viesti siis myös ap:lta, unohdan aina sen lisätä tuonne...

Vierailija
34/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu kumppanin kanssa siitä, mitä toivot. Tämä voi johtaa eroon, jos kumppani toivoo suhteelta eri asioita, mutta siinä tilanteessahan ero ei välttämättä ole lainkaan huono ratkaisu. Ehdit hyvin löytää vielä nuoremman miehen, joka on viriili ja voi haluta lapsiakin.

Vierailija
35/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita orgasmeja voi saada myös yksin. Sitä oikeaa/tai lääkitystä odotellessa.

Vierailija
36/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvempi normaali mies haluaa vieraita pentuja elättää. Ja hyvä niin.

En ole ikinä pyytänyt tai odottanut, että elättää minun edellisen liiton lapsiani. Lapsillani on jo ihan hyvä isä, jonka luona ovat säännöllisesti.

-ap

Vierailija
37/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että et kestä enää. Menee lääkäriin tai sitten eroatte. Ei ole kohtuutonta haluta kerran kuussa, päinvastoin normaalia. Minulle kerran kuussakin olisi aivan liian vähän. 

Niin se on minullekin. Paras olisi ehkä 1-3 kertaa viikossa. Muutaman vuoden vähäinen seksi on ollut tosi vaikeaa, koska itse olen intohimoinen ihminen, joka nauttii seksistä paljon.

-ap

Kaikkeen voi tottua. Pian huomaat, että omat konstit paremmat. 

Vierailija
38/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ryhtiä, nainen! Kirjoitit itse ketjuun:

En koskaan ole eronnut helposti vaan olen ollut kärsivällinen ja antanut toiselle ja suhteelle aikaa korjata epäkohtia. Joskus olen ehkä liiankin kiltti ja mukautuva. Haluaisin sitoutuneen loppuelämän suhteen ja _perheen_. Tämän miehen kanssa se ei toteudu.

- ap

Kerroit, että mies käyttää alkoholia, ei halua seksiä/ei kykene siihen, ei hae apua potenssiongelmiinsa vaikka olet kertonut kärsiväsi seksinpuutteesta, ei vaikuta haluavan yhteenmuuttoa vaikka sinä haluaisit. Haluaisit myös lapsen ja ikää sinulla on jo yli 35 v, jolloin naisen hedelmällisyys laskee rajusti.

Itselleni jo pelkkä alkoholi olisi ehdoton dealbreaker. En näe seurustelusuhteestasi tulevan mitään perheidylliä. Sinulla alkaa olla jo kiire, jos haluat toimia järkevästi: ensin pitäisi kerätä rohkeus eroon, toipua siitä ainakin muutama kuukausi, sitten deittailla potentiaalisia miehiä. Ja kun olet tavannut kunnon miehen, sinun kannattaisi tutustua häneen rauhassa kunnes ensi-ihastus ja vieraskoreus haihtuu (tähän voi mennä kolmekin vuotta, että näet todellisen luonteen).

Nopeimmillaan (jos heti jättäisit miehen ja löytäisit uuden ja tutustuisit järkevän aikaa uuteen kumppaniisi ennen lisääntymisen aloitusta) voisit siis alkaa odottaa lasta uuden, sopivan kumppanin kanssa noin 2,5 vuoden päästä! Jos siis haluat varmistaa, ettei ole älyttömän suurta riskiä, että tuore perhe taas hajoaa ihastuksen haihduttua ja vauvan ollessa pieni!

Vierailija
39/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ryhtiä, nainen! Kirjoitit itse ketjuun:

En koskaan ole eronnut helposti vaan olen ollut kärsivällinen ja antanut toiselle ja suhteelle aikaa korjata epäkohtia. Joskus olen ehkä liiankin kiltti ja mukautuva. Haluaisin sitoutuneen loppuelämän suhteen ja _perheen_. Tämän miehen kanssa se ei toteudu.

- ap

Kerroit, että mies käyttää alkoholia, ei halua seksiä/ei kykene siihen, ei hae apua potenssiongelmiinsa vaikka olet kertonut kärsiväsi seksinpuutteesta, ei vaikuta haluavan yhteenmuuttoa vaikka sinä haluaisit. Haluaisit myös lapsen ja ikää sinulla on jo yli 35 v, jolloin naisen hedelmällisyys laskee rajusti.

Itselleni jo pelkkä alkoholi olisi ehdoton dealbreaker. En näe seurustelusuhteestasi tulevan mitään perheidylliä. Sinulla alkaa olla jo kiire, jos haluat toimia järkevästi: ensin pitäisi kerätä rohkeus eroon, toipua siitä ainakin muutama kuukausi, sitten deittailla potentiaalisia miehiä. Ja kun olet tavann

Kiitos. Joihinkin asioihin on vaikea saada selkoa itse ja näitä miettii aika yksin. Olisi minun pitänyt olla tarkempi kumppanin alkoholinkäytöstä, kun tutustuttiin. Itse en alkoholia käytä juuri yhtään.

Se oli alkuun vähän salamarakkaus. Alkoholinkäyttö ei tullut heti ilmi vaan pikkuhiljaa. Usein hän juo silloin, kun emme ole yhdessä, harvoin minun kanssa.

Vierailija
40/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihonut paljon 5 vuoden aikana?