Haluaisin parisuhteen, mutta oon aivan liian mustasukkainen
Miten te pystytte elämään sen asian kanssa, että kumppani saattaa liehitellä jotain muita samaan aikaan? Nykyään se on niin älyttömän helppoakin, kun on tinderit ja some.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä vaan, että puoliso kelpaa toisillekin. Kertoo, että puolisolla on seksuaalista vetovoimaa.
Minunkin itsetuntoa hivelee, kun joku yrittää vikitellä omaa kumppania. Erityisen tyydyttävää on nähdä vikittelijän ilme, kun kumppani lopulta esittelee minut hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä vaan, että puoliso kelpaa toisillekin. Kertoo, että puolisolla on seksuaalista vetovoimaa.
Minunkin itsetuntoa hivelee, kun joku yrittää vikitellä omaa kumppania. Erityisen tyydyttävää on nähdä vikittelijän ilme, kun kumppani lopulta esittelee minut hänelle.
Taas se mielikuvitus vaimo..
Kaikkiin ihmissuhteisiin liittyy yhdessä sovittuja sääntöjä ja odotuksia. Ketään ei voi niitä pakottaa noudattamaan kontrolloimalla toista. Ainoa, mihin voi itse vaikuttaa on omista rajoista kiinni pitäminen. Jos mieheni pettää minua, lopetan suhteen. En rangaistukseksi, vaan siksi, että minulla menee siinä raja, jolla suojaan itseäni. Sama asia pätee muihinkin ihmissuhteisiin - jos ystäväni pettää luottamukseni ja vaikka varastaa minulta, lopetan ystävyyden suojatakseni itseäni.
Jos en luottaisi mieheeni, en jaksaisi olla parisuhteessa hänen kanssaan. Jos menetän luottamuksen kumppaniini, lopetan suhteen hänen teoistaan riippumatta, koska kumpikaan meistä ei ansaitse elää sellaisessa tilassa. Luottamus ei tarkoita sitä, etteikö hän _voisi_ pettää, vaan sitä, että en usko hänen haluavan tehdä sellaista.
Mustasukkaisuutta ei voi hallita hallitsemalla toista ihmistä. Lopulta, vaikka toisen sulkisi häkkiin, mustasukkaisuus laajenisi käsittämään myös hänen ajatuksensa, joihin kukaan ei pääse käsiksi. Kannattaa siis pohtia, mistä oma yletön mustasukkaisuuden tunne kumpuaa, ja yrittää korjata itsessään se asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki ensin itsekunnioitusta ja omanarvontuntoa itseksesi. Sitten ymmärrät, ettet voi ketään omistaa. Jos joku on kanssasi vapaaehtoisesti, on tilanne hyvä.
Ei kai se ole mitään omistamista, jos toivoo toisen olevan uskollinen ja rehellinen?
Ap
Tietysti kaikki haluavat toisen olevan uskollinen ja rehellinen. Jos olet mustasukkainen, sinulla on joku epäily sille, että toinen ei ole uskollinen ja rehellinen. Yleensä tämä epäily kumpuaa heikosta itsetunnosta tai kontrollin halusta.
Mustasukkaisuus on sairaus. Hoida pääsi ensin kuntoon. Parisuhde perustuu aitoon luottamukseen, ja tällöin mustasukkaisuudelle ei ole mitään tilaa.
Oletko miettinyt, miksi olet mustasukkainen? Oletko itse rehellinen tai jopa potentiaalinen pettäjä?
En ole potentiaalinen pettäjä enkä oikeastaan pelkää sitä, että kumppani pettää vaan sitä, että mun selän takana puuhaillaan jotain, naureskellaan ehkä perään, valehdellaan ja pidetään mua tyhmänä. Pahinta olisi sellainen, että tyyliin kaikki muut tietäisivät asiasta.
Ap
Prismassakin mies vain katsoisi muiden naisten peppuja ja rintoja!
Ap näemmä haluaa keskustella parisuhteista ilman vaaleanpunaisia laseja. Kyllä, valtaosa parisuhteista perustuu molemminpuolisille hyödylle. Rakkaus muodostuu suhteesta saatavista eduista. Mies saattaa haluta terveitä jälkeläisiä tuottavan naisen, sinä taas komean hyvää seksiä antavan miehen. Kumpikin ootte tasan yhtä pinnallisia.