Oikeiston suosio
Nykyvasemmisto: Rikkaat saa vaurastua rauhassa kunhan työntekijälläkin olisi mahdollisuus parantaa asemaansa
Nykyoikeisto: Kaikkien pitää tinkiä elintasostaan. Paitsi rikkaiden.
Tämä on minun elinikäni (+30v) ollut suomalaisen politiikan keskeinen sisältö, ja pikkuhiljaa oikeisto on kasvanut enemmistöksi eduskunnassa. Kansaa ei kiinnostaa pätkääkään lukea mitä päätöksiä kukakin tekee, vaan edelleen äänestyspäätökset perustuu 100% vaalipuheisiin.🤦
Itse toki "viherpunikkina" en sallisi rikkaiden rikastumista ollenkaan, koska maailmassa on rajalliset resurssit ja epäreilusti jakautuva työtaakka. Tinkimätön linja saattaisi parantaa vasemmiston suosiota, mutta siltikin ihmetyttää äänestäjien logiikka: Jos joku parantaa mun asemaa huonosti, niin sitten äänestän sitä joka heikentää mun asemaa? Hä?🤔
Kommentit (5)
Mistä tulee vasemmiston harhakäsitys, että rikkaat ei tee työtä ollenkaan? Kyllä ne tekee, elämä on tylsää, jos se on pelkkää lomaa.
Ja kun on rahaa elää kartanossa ja vetää huumeita joka päivä loppuelämän ajan, sitä ei kannata tehdä.
Oikeisto ymmärtää tämän toisin kuin vasemmisto, jonka mielestä on jotain ihailtavaa elää kadulla ja vetää huumeita loppuelämänsä ajan.
Vasemmisto nostaisi kannatustaan heti kunhan hylkäisi woken, feminismin, ilmastovouhotuksen ja lopettaisi "insinöörien" roudaamisen Suomeen. Tämä toisi äänet oikeistolta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan maailman superrikkaat ovat alkaneet toivoa lisää veroja. He pelkäävät talousjärjestelmän romahdusta ja kokevat että omaisuutta on jo liikaa:
Suomessa vasemmisto katsoo että jokainen joka tienaa omalla työllään enemmän kuin on mahdollista saada tukia nostamalla on rikas ja tulee verottaa kuiviin.
Sä olet kyllä käsittänyt väärin. Vasemmistohan nimenomaan ei salli rikastumista, vaan kaikille saman verran, riippumatta siitä mitä tekee tai on tekemättä. Unohtuu sekin, että mistä ne rahat sitten oikein tulee, jos tilanne olisi edellä mainittu.
Samaan aikaan maailman superrikkaat ovat alkaneet toivoa lisää veroja. He pelkäävät talousjärjestelmän romahdusta ja kokevat että omaisuutta on jo liikaa:
https://yle.fi/a/74-20069853