*** ELOISAT keskiviikkona 10.1.07 ***
....jolloin viimeinenkin eloinen täyttää viimein 4kk! :) Pitäis olla tänään neuvola, mutta pitänee aamulla katsella mennäänkö, siis mikä on vointi, kun on ollut kipeenä poju. :( Kova yskä raukalla ja sattuu ilmeisesti kurkkuun, kun ei syö juuri minkään vertaa ja itkee tai valittaa yskiessään ja juodessaan.
Petraelenakos se kyseli toistamiseen illalla onko ketään viikonlopputapaamisesta kiinnostunutta. Mä ainakin voisin tavata eloisia joskus myös viikonloppuna päiväsaikaa mielelläni. Iltapäivät ois mun mielestä paras ajankohta yleensäkin tapaamisiin. Pitkämatkalaisia kenties pääsis viikonloppuna ja viikollakin iltapäivällä paremmin tapaamisiin vai onko näin?
Villa ja nuhanenu
Kommentit (34)
Tuulista ja harmaata on, mutta pihalle yritetään lähteä lasten kanssa tunnin päästä. On kyllä niiiin veltto olo, että päätettiin miehen kanssa jättää tänään kumpikin treenit väliin ja käydä vuokraamassa leffa, ostaa iso pussi mässyä ja viettää ilta sohvannurkassa heti kun lapset on saatu nukkumaan. Onneksi on tullut käytyä ahkerasti liikkumassa, niin tällaisiakin iltoja on mukavempi viettää.
Viime viikolla oli siinä ja siinä ettei pikku-ukko kääntynyt masulta selälleen, mutta nyt ei ole taas minkäänlaista yritystä liikkua suuntaan eikä toiseen. Tuntuu Väinö olevan niin perusrauhallinen ja tyytyväinen, että on tyytyväinen just siinä mihin sen laittaa:) Nytkin loikoilee tuossa lattialla ja tutkii innostuneena lelujaan ja tauluja seinillä. Hyvin poika kyllä tarttuu esineisiin ja pyörii napansa ympäri lattialla, mutta kääntymistä saadaan näköjään vielä odotella.
Kakkag: Pelkällä rintamaidolla ollessa tavaraa pukkasi vain noin kerran viikossa, mutta nyt suurinpiirtein kerran päivässä.
Tapaamisesta: Pitkämatkalaisena minulle sopisi erinomaisesti myös viikonloput, jolloin voitaisiin lähteä koko perhe reissuun. Ja iltapäivät luonnollisesti passaavat paremmin kuin aamupäivät.
Aika kuluu ihan älytöntä vauhtia. En voi käsittää, että ensi viikolla meidän pikkuinen on jo puolivuotias!!!:/ Kääk, kohta on äitiyslomakin ohi ja töihin meno alkaa ahdistaa mielessä... Joka päivä vain tulee vahvemmaksi se ajatus ja tunne, että jospa kuitenkin jäisin vielä koko täksi vuodeksi kotiin ja menisin töihin vasta ensi vuoden tammikuussa. Täytyy puntaroida asiaa tarkkaan.
GALLUP: Miten helppo päätös teille on ollut mennäkö töihin vai jäädäkö kotiin?
Pantoufle
Kyllä vaan onkin ihana auringonpaiste!! Väkiksinkin laittaa hymyilyttään. Kun viel lisäks molemmat pienet tarjoo mammalle laatuaikaa nukkumalla kunnon tirsoja niin mikäs tässä. huominen onkin sit taas varmaan ihan pepusta - musta on alkanu tuntuun ett meillä menee aina joka toinen hyvin ja joka toinen vähän päin peetä.
Mulla on ihan hirvee niska-hartiajumi:( Viime yö meni jo tuskaillessa ja lisäks Peppikin valvoskeli. Sain onneks illaks hierojan, nyt vaan tarvis toi lastenvahti kuvio selvitellä. ihana ois jos mies pitäs tänään raksavapaan...toivottavasti!!
UniGEE: N. 11h yöunta miinus heräämiset (joskus max 30 min/yö, pahimmas tapaukses 2h/yö...GRRRR), päiväunia n.3h täs iltapäiväl, aamupäivästä ehkä 30min tirsat, samoin iltasella max 30min tirsaa. Eli tollanen n.15h/vrk. Aika hyvin pärjätään miltei vaan yksilläkin päikyillä plus minitirsoilla.
KakkaGEE: Miltei joka päivä tulee, tiukempaa hieman nyt kun maitokaudella!
Nyt Peppi heräs, tarvii mennä.
Töihinmenopäätös EI helppo mut pakko se on kait elokuussa mennä:((((
Vieteri
äitille taaskaan kuin vajaa puoli tuntia hengähdystaukoa...Hahaa, likka nukku vaan tunnin unet, ei auttanu vatkaukset eikä mitkään.... Milloinkohan nuo saisi nukkumaan samaan aikaan päikyt... Miten te muut siinä onnistutte? Kun meillä menee väkisin niin, että typy nukkuu vaan tunti max puolitoista aamupäivällä eli yleensä se aika kun ulkoillaan ja sitten pitemmille unille menee vasta kun poika herää, eli tossa kolmen neljän maissa....
Huhti, laitan sulle viestiä heti kun vaan kerkeän niin katotaan sitä tapaamisajankohtaa sitten...
Joo, ja nyt tarvii ilmeisesti TAAS jo kolmannen (vai oliko se neljännen??) kerran tänään mennä kakkavaippaa korjaamaan....! Tää rupee kyllä hiukkasen ärsyttämään. Eilen löytyi kakkaa vaipasta varmaan viis kuus kertaa ja tosiaan ihan vaan sen verran että just ja just voi sanoa että kakkaa on.... Kiva jos tää nyt tämmöseksi sitten menee. Tarttis varmaan sitä luumua kokeilla jos sais kertasatsilla tuleen eikä tolleen tiputellen. No niin! Kyllähän on taas kakkaset jutut....
Poistuu hän---
Mie en tiijä mikä ihmeen kirous täsä ny on, kun ihmiselle sattuu ja tapahtuu alvariisa... Josen töpeksi nuitten poikain kanssa, nii sitten jottaa muuta.
Tänään sitten tuo Jaakko armahin onnistu vetämään tosta ohjaimen johdosta ton pleikan tohon lattialle (pudotus 5 cm) ja sehän juutas lakkas toimimasta, että näin. Kivahan se on sitten tolle esikoiselle selvittää tilanne, joopajoo.
Muutenkin on ollu muka älyttömän hankalaa. Uloskaan en viittinyt nuitten kanssa lähteä, kun sielon nii kurasta. Eilen ku oltiin, nii toi kakkonen oli melekeen munaskuita myöten kuralöllössä, että ei kiva.
TyöG: mullapa ei sinällään ole siitä asiasta huolta, kun ei ole mihin palata :( se kun oli viimevuonna tähän aikaan se tilanne, notta minut irtisanottiin tuotannollisista & taloudellisista syistä 10 vuoden työrupeaman päätteeksi :( Mutta HUOLI töistä siis on ja töihin menosta, kun pitäs johonkin mennä ja jotakin tehä...kai?
Tämmöstä kuitenkin, nyt aletaan tuota pleikkaa korjaamaan, koko perheen voimi :D
Eria
Tosiaan oon ollu " jonkun aikaa" nettipimennossa. Siis ei ollu mahd kirjoittaa tänne, harvoin vaan käyny lukemassa teidän kirjoituksia.. Ja saanu ehdottomasti tukea! :)
Joulu meni mukavasti. Pikkumies oli ollu tosi kiltti! :) Pukin mielestä, ja toki äitiki oli samaa mieltä.. Lomalla oli tosi mukavaa, mut oli ihana päästä kotiinki ja aloittaa taas arki (oltiin 1.5vkoa reissussa).
Meillä oli 5kk neuvola maanantaina ja mukavat oli pojun mitat: 9,2kg, 66cm ja 46 pään ympärys. Eli pikkumies on jo ISO! Huiii - missä meidän vauva?
Kylläpä on ollu vilkasta keskustelua täällä, ja mielenkiintoista! Mukava on taas päästä nörtteileen teidän kans vähän paremmin. Siis et itsekki kirjoittelee vähän useemmin.
UNI: Meillä nukutaan yöunet 21.30-9.00 ja sit päivällä 2krt noin 2-3h päikkärit eli keskimäärin 15-17h vuorokaudessa.
KAKKA: Kiinteiden maistelun aloitettua kakka on tullu harvemmin. Pelkällä rintamaidolla ollessa poju kakkas joka päivä ainaki kerran, mut nyt saattaa olla pariki päivää välissä.. Oon ollu vähän ihmeissään, ku kakkaa ei ookkaan aina tullu.
KIINTEÄ: Ollaan maisteltu kiinteitä parisen viikkoa. Siis alkuun se oli tosiaan vain maistelua ja nyt menee jo vähän enemmän kerralla. Poju kyllä tykkää ja aukoo suuta ihan onnessaan. On ollu niin kiinnostunu jonkin aikaa jo, kun itse syö et seuraa ihan tosissaan!
Me aloitettiin aika rauhassa kiinteät, eli nyt ollaan syöty vasta porkkanaa ja perunaa. Seukiksi otan jonku hedelmän mukaan..
Siitä tulikin mieleen, et kuinka tiheesti otatte uuden maun mukaan? Mulla on ollu nyt viikon väli (ja neuvolassa sanoivat et parempi jos maistattaa tiettyä ruokaa melkein viikon ni sit jos tulee allergiaa ni tietää heti et mikä ruoka sen aiheutti.)
Ja toinen kysymys on et mitä velliä annatte illalla pullosta? Ne jotka sitä antavat. Siis aattelin ottaa myös velllin tai puuron nyt jo iltapalaksi, ko pikkumies on heräilly öisin syömään nyt aika tiheesti, ni aattelin josko sillä sais unipätkiä vähän pidennettyä.. Mene ja tiedä.
Mut semmosta tältä erää.
Onelinen ja pikkumies 5kk
Näin joulun ja vuodenvaihteen jälkeen vihdoin pääsee taas kirjoittelemaan!
UNIg: Meillä nukutaan yöllä n. 0:00-11:00. Herää pari kertaa syömään. Yks yö meni 8 tunnin syöttövälillä!! Herää yleensä kerran itkemään ilmavaivoja, mutta nukahtaa röyhtäisyn jälkeen heti. Päivisin mennään puolentunnin tai tunnin unilla. Riippuen ajankohdasta.
KIINTEÄT: meillä menee perunaa ja maissia ihan kivasti. Maissivellikin menee ja vatsa toimii. Porkkanasta tuli ihottumaa. Ensi viikolla kokeilen kukkakaalia. Kuulemme voi tulla enemmän kaasuja sen jälkeen...mutta en tiedä miten pieruja voisi muka tulla enemmän?? Kun nyt on jo sellaista sarjatulta! = )
Poika on alkanut kauheasti kiljua! Välillä menee ihan korvat lukkoon! Ja nauraa kauheesti. On ihana katsella sen touhuja. Viihtyisi vain hieman kauemmin yhden asian kanssa. Ja telkkua on ruvennut katsomaan....ainakin piirretyt aiheuttavat ihmetystä.
Nyt meen katsomaan mitä puuhamatolla tapahtuu, kun yhtäkkiä tuli hiljaista. On pari kertaa simahtanut siihen...ja herännyt sitten säihkähtäen, että missä on!
T: Pia ja Patrik 4kk 6pv
Uni-G: Olisko noin 14 tuntia unta vuorokaudessa. Näistä päivällä varmaan noin 3-4 tuntia, loput sitten yöllä, mutta vaihtelee kyllä aika paljon nukahtamisajat niin illalla kuin päivälläkin eri päivinä, vaikka ihan rauhassa oltaisiin kotosalla.
Kakka-G: Pari kertaa viikossa, ja rintamaidolla ollaan vielä täysin.
Työ-G: Olen hakemassa uuteen työpaikkaan, ja hiukan pelottaa, että jos tuleekin valituksi, niin joutuu liian aikaisin palaamaan työelämään. Ristiriitaista. Mutta jos jatkan entisessä, niin ainakin kesän olen vielä kotona.
Nyt jatkuu siivoilut!
Picapica ja pojukka 1808
Onpa mukavaa kuulla pitkästä aikaa monesta nettipimennossa olleesta eloisasta!
PUMPULILLE ja PUBULLE suuren suuret kiitokset! Tuntuipa hyvältä nauraa ja olla vähän aikaa vain minä, ei kierrätetty kodinkone, äippä, erotuomari,kuraan kuollut kuttu, vaimo jne. Olitte oikea piristysruiske,se mitä tarvitsin! Juttua piisaisi vaikka kuinka:) Anoppikin siihen sitten pamahti...:) Minun vanhempani olivat niin onnellisia,kun pojat olivat hetken heillä hoidossa, hyvä niin.
Minulle sopii tapaamisten suhteen kaikki. Reissuun lähdetään aina kun se mahdollista, olipa paikka tai kellonaika mikä tahansa. Kaikki eloisat ovat toki tervetulleita myös tänne Turkkuseen, järjestän ohjelmaa ja tapaamispaikan:) Tuonne Pantouflen kotikonnuille suuntaan taas viimeistään ensi kesänä,toivottavasti ehditään vaikka kahville.
Töihin en ole menossa ainakaan muutamaan vuoteen.Virka on, mutta ei työhaluja...
Mitähän muuta...No eipä nyt tule mieleen, sama pää kesät talvet...Illanjatkoja kaikille!
Opemamma ja Leevi 2808 (jolle on pahuksen vaikea vaihtaa vaippaa...kaikki muu kiinnostaa poikaa enemmän)
iida teki jotain edes kehityksen eteen :D se nous istuu mun sylissä ;) kyllä tuli ilonen mieli kun oon ollu huolissaan ku ei tee mitään elettä mihkään suuntaan...:) eipä mulla muuta...:)
KakkaG: Joka päivä ainakin kerran. Tänään jopa 3X :) Nukuttaa itsensä tissille niin varmaan syö silleen aika reippaasti. Kiinteitä menee varmaan 2 tl per päivä. Tänään meni helpommin ilman suurempia yökkäilyjä. Ja oli tällä kertaa omatekoista kukkakaali-porkkana-parsakaali sosetta, mutta tällä kertaa mikrolämmintä eikä kylmää. Mä olen ihan epäjärjestelmällinen kun en malta pysyä yhdessa maussa tms.
Töihin menopäätösG: Jeps täälläkin kauhistellaan että kohtahan sinne duuniin pitäisi jopa vihjaista mitä on tekemässä, koska äippäloman loppuun on kohta 3 kk aikaa. No joo ei ole vaikea päätös, koska on niin kaukanakin että hoitoon vieminen ja hakeminenkin olisi hirveetä stressisäätöä ja vaikka olis vaan 6 tuntia töissä niin silti vauva joutuis oleen päälle 8 tuntia siellä hoidossa.
Meillä alkoi tällä viikolla kunnon reality elämä eli ollaan ihan nähty livenä paljon ihmisiä kun alkoi harrastukset. Meillä on nyt muskaria, vauvajumppaa, perhekerhoa ja uintia. Hups kun niitä kasaantukin kun kaikkeen yllättäen pääsi mukaan. Mutta mä tykkään että on jotain ohjelmaa aamupäivisin kun mulla ei ole muita lapsiakaan eikä mitään muuta silleen tekemistä. Päästään liikkeelle ja sitten on loppupäivä ihan vapaata olemista. Niin ja onhan meillä peräti 3 vapaata aamua viikossa ;)
huhti: Samasta raivoamisesta kokemuksia täällä ;) Koitapas jaksaa ja tosiaan ihanaa että nämä on jo niin isoja että ovat saaneet jo hyvin osakseen sitä äidinmaitoa jos tähän saakka on pystynyt ja jaksanut imettää.
Pia
Nallukka: Meille ei valitettavasti käy 18.1. Annilla on silloin Rota-tutkimus. Onko ne vauvakinot kuinka usein? Kiinnotaisi kovasti lähteä. Meillä on mummi ja pappa helmi-maaliskuussa reissussa eli pientä lastenhoito ongelmaa pukkaa isoveljen kohdalla mutta jospa miehelle sattuisi vapaa leffapäivälle.
UniG:Anni nukkuu 14-16 tuntia/vrk.
Oinasmamma: Ei meillä nukuta päikkäreitä yhtäaikaa. Nyt tuntuu, että poika on omista unistaan jo luopumassakin.
TyöG: Työt kutsuu syyskuussa. Päätös oli sinällään helppo kun lainat painaa päälle joten töihin on lähdettävä.
Ope: Kiitos itsellesi :)
pubu ja anni 2908
Muutama päivä väliä kirjoittamiseen ja lukemiseen ja sen seurauksena olen ihan pihalla!
Yrtitän nyt vastailla niihin galluppeihin joita olen bongaillut ja joita muistan.
HiusG: Tukkaa lähtee ihan hirveesti, jo parin kuukauden ajan on lähtenyt. Lisäksi poika roikkuu niissä lopuissa haituvissa ja edesauttaa niiden lähtemistä...
KakkaG: Kyllä päivässä saa usein vaihtaa 3 kakkavaippaa, yksi vaippa on jo tosi harvinainen ilmestys. Tissimaidolla mennään.
TapaamisG: Iltapäivät sopivat, viikolla on parempi, kun viikonloppuna yleensä muita menoja. Mutta miksei viikonloppukin kun vain järjestää. Leffatapaaminenkin olisi ihan kiva, olenkin käynyt niissä jonkin verran.
UniG: Yöunta 11-12 h ja päivällä vaihtelevasti 2-4 h, keskiarvona ehkä noin 14 h.
TyöG: Syyskuussa olen ajatellut mennä. Lainat painavat päälle enkä toisaalta halua pudota ihan kelkasta liian pitkän äitiysloman takia... Nyt kyllä jo ahdistaa tuo hoitorumba. Hoitopaikkaakin pitäisi hakea, mutta en tiedä mistä aloittaa. Tiedustelenkin teiltä, joilla on kokemusta: kannattaako ennen hakemuksen täyttöä olla ensin yhteydessä alueen siihen henkilöön, joka vastaa päivähoidosta. Vai miten kannattaa toimia? Kumpaa suosittelette näin pienelle, perhepäivähoitoa vaiko päiväkotia? Vai joku muu ratkaisu? Kotiin jääminen kun ei ole ratkaisu minun tapauksessani.
Tintarella ja poika 2808
Unet: meilläkin vuorokaudesta uniaikaa n. 13-14h. Yöunet 10 h, aamupäivällä 1,5 tuntia, iltapäivällä lyhyemmät nokoset 30-40 min ja vielä illalla 1,5 tuntia ennen kuin mennään yöunille 22-23 aikoihin. Näin ollut nyt viime aikoina.
Kakkaa kerran tai kaksi päivässä, ei ole onneksi tullut ummetusta kiinteistä. Luumusosepurkki on varulta kaapissa jos ihan tukkoon menee...
Töihin en taida tänä vuonna mennä. Kyllä sitä usein tulee pohdittua koska palaan töihin vai koska mahdollisesti yrittäisi toista vauvaa. Vaikeaa! Yleensäkin mietin yön unettomina tunteina liikaa menneitä tai tulevia.
Täytyy mennä itsekin nyt petiin, huomenna kokeillaan vauvajumppaa.
Mantse ja typy
Laita vaan oinasmamma viestiä niin treffataan kummallekin sopivana ajankohtana.