Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannustinloukut poistuisivat, jos töistä maksettaisiin palkkaa, jolla tulee toimeen

Vierailija
23.01.2024 |

Niin se vaan on. En ymmärrä yhtään miksi raataisin itseni sairaaksi, kun en saa siitä edes mitään arvostusta. 

Suomalaisten työntekijöiden haluttaisiin olevan pelokkaita nöyriä hiirulaisia, jotka piipittävät kiitollisena, kun saavat rikkailta valuvia murusia...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Siitä vaan yritystä perustamaan ja maksamaan sitä Parempaa Palkkaa. Kun se nyt näköjään on vain tahdosta kiinni.

Siitä vaan laskuttamaan asiakasta niin että on varaa maksaa parempaa palkkaa. 

OK, tuletko ensimmäiseksi asiakkaaksi maksamaan vaikkapa maitolitrasta selvästi suurempaa hintaa jotta voisin maksaa parempaa palkkaa? Netissähän on aina hyvä huutaa, mutta todellisuus on osoittanut että kuluttajat ovat aivan äärimmäisen hintatietoista porukkaa, ja osaavat kyllä valita aina halvimman vaihtoehdon muuten samanlaisten tuotteiden välillä.

Ainakin K ryhmän osinkojen jakoa kun katsoo niin maitolitran hinta on ollut niin paljon yläkantissa että on varaa antaa rahaa ihmisille jotka ei ole tikkua laittaneet ristiin sen tuloksen eteen.

Näinhän se toki menee että noihin miljoonatuloihin pääsee helposti kuka tahansa kiinni laittamatta tikkua ristiin. Se että meillä on pitkät leipäjonot ja paljon köyhiä ruikuttajia johtuu sit varmaan siitä että ne ei osaa olla edes laittamatta tikkua ristiin.

Vierailija
22/27 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Siitä vaan yritystä perustamaan ja maksamaan sitä Parempaa Palkkaa. Kun se nyt näköjään on vain tahdosta kiinni.

Onhan se huonoa yrityksen johtamista jos työntekijöille ei kunnolla pysty maksamaan mutta johto veteen kunnon tiliä. Alas sellaiset yritykset tai sitten veroilla tasataan tätä johtotason osaamattomuutta. Maksavat tavalla tai toisella.

Onhan se huonoa sosiaaliturvan nostoa jos ei osata itse mitään luoda vaan huudetaan vaan muita maksamaan lisää. Nyt työhakuun siitä!

Et osaa ajatella yhtään isommin. Se huono johtaminen ei tule katsomaan sillä että työntekijät vaihtuu. Johtotasolla ei ole syytä kitistä veroista kun eivät itse osaa maksa palkkoja niin että niillä eläisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kus vaan ap alkaa makselemaan kunnon palkkoja. Maailma on kyllä niin vapaa ettei sitä häneltä kielletä, ainakaan ihan kaikkialla.

Vierailija
24/27 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se huonoa yrityksen johtamista jos työntekijöille ei kunnolla pysty maksamaan mutta johto veteen kunnon tiliä. Alas sellaiset yritykset tai sitten veroilla tasataan tätä johtotason osaamattomuutta. Maksavat tavalla tai toisella.

Onhan se huonoa sosiaaliturvan nostoa jos ei osata itse mitään luoda vaan huudetaan vaan muita maksamaan lisää. Nyt työhakuun siitä!

Et osaa ajatella yhtään isommin. Se huono johtaminen ei tule katsomaan sillä että työntekijät vaihtuu. Johtotasolla ei ole syytä kitistä veroista kun eivät itse osaa maksa palkkoja niin että niillä eläisi.

Nyt mä luulen että sä yritit ajatella tasoosi nähden vähän liian isosti.

Vierailija
25/27 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/27 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se huonoa sosiaalitur.. eiku yritystuen nostoa jos ei osata itse mitään luoda vaan huudetaan muita maksamaan lisää. Tehkää töitä!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009579833.html

Vierailija
27/27 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan laskuttamaan asiakasta niin että on varaa maksaa parempaa palkkaa. 

OK, tuletko ensimmäiseksi asiakkaaksi maksamaan vaikkapa maitolitrasta selvästi suurempaa hintaa jotta voisin maksaa parempaa palkkaa? Netissähän on aina hyvä huutaa, mutta todellisuus on osoittanut että kuluttajat ovat aivan äärimmäisen hintatietoista porukkaa, ja osaavat kyllä valita aina halvimman vaihtoehdon muuten samanlaisten tuotteiden välillä.

Ainakin K ryhmän osinkojen jakoa kun katsoo niin maitolitran hinta on ollut niin paljon yläkantissa että on varaa antaa rahaa ihmisille jotka ei

Kela hakemusten täyttö ja leipäjonossa jonottaminen on raskaampaa kuin osakesijoittaminen ja osinkojen nosto. Ihan tämä tieto kokemuksesta.  Aikoinaan kun päätin lopettaa tukien nostaminen minua ei koulutukseen ja töihin hakeutumiseen kannustanut raha vaan sossun akkojen käsittämätön osaamattomuus ja tyhmyys kun niitä piti joka kuukausi katsoa perään ja ohjeistaa miten työnsä tehdä. Olin väsyneempi ja stressaantuneempi niiden kontaktien takia kuin työnteosta olen ollut ikinä.  Sen jälkeen on hommat siirtyneet Kelaan, mutta uskoisin että laatu ja osaaminen nousi kohinalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi