Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta

Vierailija
22.01.2024 |

Voiko tänne hakeutua vaikka elämä olisi noin muuten kunnossa? Tarvitsen taukoa työnhausta ja haaveeni on lähteä opiskelemaan, mutta pitäisi hakea ensin jännitykseen apua. Kuntouttava voisi auttaa tässä etten pelkäisi ihmisiä.

Stressaa työnhaku niin että sydämestä ottaa 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava ei nähtävästi ole sama kun työkokeilu.

Ei ole sama, mutta kummassakaan ei olla työsuhteessa työnantajaan. Tämä tarkoittaa sitä, että ei saa lomia, no mitäpä niistä, kun nimen omaan haluaa tekemistä. Muutkin mahdolliset edut, jotka kuuluvat työsuhteeseen jäävät saamatta.

Minulla ei ole kuitenkaan pahaa sanottavaa kummastakaan.

Siinä paikassa, missä minä olen kuntouttavassa, saa halutessaan lomaa 2 viikkoa per kolmen kuukauden jakso. Lisäksi kesällä ja vuodenvaihteessa on tauot ohjaajien lomien takia. Joskus on myös etäpäiviä.

Tässä on tehty väärin. Laki kuntouttavasta työtoiminnasta ei tunne lomia. Ainoa tapaus on se, että olet 4 pv/viikko kuntouttavassa työtoiminnassa, pitää seurata vuoden kuluessa täyttyykö 178 päivää, joka on lain maksimi. Kaikissa muissa tapauksissa olet viranomaispäätöksellä KuTy:ssä siten kuin sovittu.

Vierailija
22/24 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama tapaus, mutta luin iltäpäivälehden hyvin lyhyen toteamuksen. Nyt googlettamalla löysin ylen uutisen, jossa oli enemmän tietoa: https://yle.fi/a/74-20069824

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010124743.html

"31-vuotias mies menehtyi Kaarinassa työtapaturman seurauksena tiistai-iltana, tiedottaa poliisi.

Tapaturma sattui sisätiloissa. Mies työskenteli tapahtumahetkellä yksin.

Poliisi jatkaa asian tutkintaa kuolemansyyn selvittämisenä."

Vierailija
24/24 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava ei nähtävästi ole sama kun työkokeilu.

Ei ole sama, mutta kummassakaan ei olla työsuhteessa työnantajaan. Tämä tarkoittaa sitä, että ei saa lomia, no mitäpä niistä, kun nimen omaan haluaa tekemistä. Muutkin mahdolliset edut, jotka kuuluvat työsuhteeseen jäävät saamatta.

Minulla ei ole kuitenkaan pahaa sanottavaa kummastakaan.

Siinä paikassa, missä minä olen kuntouttavassa, saa halutessaan lomaa 2 viikkoa per kolmen kuukauden jakso. Lisäksi kesällä ja vuodenvaihteessa on tauot ohjaajien lomien takia. Joskus on myös etäpäiviä.

Tässä on tehty väärin. Laki kuntouttavasta työtoiminnasta ei tunne lomia. Ainoa tapaus on se, että olet 4 pv/viikko kuntouttavassa työtoiminnassa, pitää seurat

Nuo lomat on voitu toki sopia TE-palveluiden kanssa, jos ohjaajat on lomalla, ei kuntoutettavakaan voi olla töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme