Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se määräaikaisuus tarkoittaa sitä että kokoajan saa maksaa korkeata hintaa sähköstä. Senkö ennustettavuudesta kannattaa maksaa ylihintaa?

Vierailija
22.01.2024 |

En ymmärrä määräaikaisia.

Nytkin sähkön hinta romahtaa huomiseksi joten ei tässäkään kuussa pörssisähköläiset tule merkittävästi häviämään määräaikaisille. Tästä lähtien sähkö vaan halpenee kun sää paranee.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei maailmassa tiedä mitä tapahtuu. Määräaikaiset kuitenkin alle 10 s/kWh. Monet peloteltiin ottamaan 30 s/kWh toissa syksynä. Venäjän uhittelut ja teot ei jatkossakaan tule auttamaan sähkön hinnan alhaalla pitämisessä.

Vierailija
2/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun määräaikaisella sähkösopimuksella on kuukausiveloitus jotain 35 euron tasoa,ja tietysti siirtomaksut ja alv, ja vastaavasti pörssisähköllä kuukausiveloitus on 80 euroa plus siirto ja alvit, niin kumman valitset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin vakuutus jos paska lentää tuulettimeen.

Vierailija
4/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen määräaikaiseen vaikka joskus halvat pörssipäivät sapettaa . En tykännyt pörssisähköstä , kokeilin ja ei sovi minulle.

Vierailija
5/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun määräaikaisella sähkösopimuksella on kuukausiveloitus jotain 35 euron tasoa,ja tietysti siirtomaksut ja alv, ja vastaavasti pörssisähköllä kuukausiveloitus on 80 euroa plus siirto ja alvit, niin kumman valitset.

Ei tuollainen ole mahdollista edes vaikka käyttäisit sähköä vain päivisin ja vain talvella.

Vierailija
6/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei maailmassa tiedä mitä tapahtuu. Määräaikaiset kuitenkin alle 10 s/kWh. Monet peloteltiin ottamaan 30 s/kWh toissa syksynä. Venäjän uhittelut ja teot ei jatkossakaan tule auttamaan sähkön hinnan alhaalla pitämisessä.

Sitä varten kannattaisi varmaan ostaa putteja suomi indeksille.

Vierailija
7/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma kun maksellaan geuroopan korkeinta sähkön hintaa ja silti uhkaillaan kiertävillä sähkökatkoilla !!!

Vierailija
8/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kuin vasta kaksi hiukan halvempaa päivää. 

Muistanpa kuinka sähkö ennen tätä rumbaa maksoi ihan normaalisopimuksella 4centtiä/kwh Ja nyt tää on muka joku ilon aihe? 

Kannattaisikö kysellä, että miten tähän on jouduttu tämän jatkuvan keskinäisen köydenvedon sijaan 

T. pörssisähköläinen 

Vierailija
9/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuin vakuutus jos paska lentää tuulettimeen.

Nythän paska on jo lentänyt tuulettimeen. Se vakuutus kannattaa ottaa silloin kun kaikki on hyvin, ei nyt.

Vierailija
10/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sillä laskurilla tsekkasin jä pörssi olisi meidän kulutusajankohdilla kalliimpi. Toki mennyt ei ole tae tulevasta, mutta viime vuonna oli vielä halvempi, kun 9kk oli 5snt, ja loppuvuosi 8,3. Tätä vuotta arvioin viime vuoden kulutuksella ja tuolla 8,3 hinnalla.

Vierailija
11/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kuin vasta kaksi hiukan halvempaa päivää. 

Muistanpa kuinka sähkö ennen tätä rumbaa maksoi ihan normaalisopimuksella 4centtiä/kwh Ja nyt tää on muka joku ilon aihe? 

Kannattaisikö kysellä, että miten tähän on jouduttu tämän jatkuvan keskinäisen köydenvedon sijaan 

T. pörssisähköläinen 

Joo, se oli ennen. Joskus 2021 kesällä kannatti todellakin ottaa 24kk määräaikainen.

Nyt se on ilon aihe että saa maksaa 6 senttiä kwh pörssisähköstä eikä 9-40 senttiä kuten määräaikaiset.

Vierailija
12/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen määräaikaiseen vaikka joskus halvat pörssipäivät sapettaa . En tykännyt pörssisähköstä , kokeilin ja ei sovi minulle.

Samoin. Viime talvena oli pörssisähkö ja se osoittautui monta kertaa kalliimmaksi kuin edellinen ja nykyinen kiinteähintainen ja määräaikainen sopimus. On perussähkölämmitys ja puulämmitystä tukena. Ei haittaa yhtään ns. halvat päivät pörssisähkössä koska meneehän ne siirro ja perusmaksut kuitenkin. Miksi näistä edes pitää kinata? Syynä lienee joidenkin epävarmuus omia valintojaan kohtaan joita pitää koittaa epätoivoisesti perustella. Ja ihan hyvä että on pörssisähköasiakkaita joista jotkut rajoittavat ja tasaavat käyttöä kalliina aikoina eikä meidän muiden tarvitse sen enempää murehtia.

Vierailija
13/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittojako ap:ta kiinnostaa mitä minä sähköstäni maksan. Vai kaduttaako pörssisähkö niin, että haluaa muutkin samaan ansaan?

Vierailija
14/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut turhaan kotivakuutustakin yli 30 vuotta, vaikka en ole kertaakaan tarvinnut sitä. Ei harmita siltikään. Mutta jatka sinä arkesi rytmittämistä pörssisähkön käyrien mukaan.

Vierailija
15/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankaan ei ollut määräaikainen kalliimpi sinä parin euron hinnoilla.

Vierailija
16/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sillä laskurilla tsekkasin jä pörssi olisi meidän kulutusajankohdilla kalliimpi. Toki mennyt ei ole tae tulevasta, mutta viime vuonna oli vielä halvempi, kun 9kk oli 5snt, ja loppuvuosi 8,3. Tätä vuotta arvioin viime vuoden kulutuksella ja tuolla 8,3 hinnalla.

Mikä sähköyhtiö tarjoaa nykyisin määräaikaista 8,3 sentillä?

Kumma kun teiltä aina jää mainitsematta tuo ihmeyhtiö joka myy halvemmalla kuin hintavertailusivustojen halvin sähköyhtiö.

Vierailija
17/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 euroa/kk maksan sähköstäni, 7,99 senttiä/kwh. En varmasti ala valvomaan öitäni jonkun pörssisähkön takia.

Vierailija
18/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaankaan ei ollut määräaikainen kalliimpi sinä parin euron hinnoilla.

Noh, silloin vedettiin töpselit seinästä muutamaksi tunniksi. Ei kovin vaikea juttu.

Vierailija
19/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 euroa/kk maksan sähköstäni, 7,99 senttiä/kwh. En varmasti ala valvomaan öitäni jonkun pörssisähkön takia.

Mikä sähköyhtiö tarjoaa määräaikaista 7.99 sentillä?

Vierailija
20/44 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sähköyhtiö tarjoaa nykyisin määräaikaista 8,3 sentillä?

Kumma kun teiltä aina jää mainitsematta tuo ihmeyhtiö joka myy halvemmalla kuin hintavertailusivustojen halvin sähköyhtiö.

Nykyisin ei varmaan mikään, mutta syyskuun lopulla sai 24kk sopimuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä