Niin vaikea tilanne miehen haastavan työtilanteen takia - olen väsynyt, yksinäinen ja onneton, miten jaksaa?
Sen kummemmin avaamatta asiaa yksityisyyssyistä, niin miehellä on ollut isoja ja haastavia muutoksia työelämässä viimeisen vuoden ajan. Siis myönteisiä ja pääosin itse valittuja, mutta paljon aikaa, energiaa ja henkistä jaksamista vaativia.
Olen auttanut, tukenut, neuvonut, hoitanut, tsempannut. Välillä on tuntunut jo hellittävän mutta aina vain tulee uusia juttuja. Ja välillä kun tosiaan on ollut upeita menestyksiä, joista olen luullut että mieskin osaisi nauttia ja iloita. Mutta muutokset taitavat olla tosi rankkoja henkisesti, menestyksen eteen joutuu luopumaan monista asioista. Ja kun miehellä on oikein vaikeaa, niin mies käpertyy itseensä, ilmoittaa tarvitsevansa omaa aikaa ja jättää minut täysin yksin.
Niin taas nyt. En vain jaksa. Olin jo toivonut, että vuoden vaihteesta olisi ollut normaalimpaa elämää ja myös ihan mukavaa yhteistä arkea. Olikin hetken aikaa, mutta sitten taas tapahtui työelämässä ja mies hävisi taas omiin kuvioihinsa. Olen niin yksinäinen.
Tiedän, että pitäisi vain keskittyä omaan elämääni nyt, uraan, urheiluun ja omiin läheisiin ja ystäviin ja katsoa sitten joskus jatkossa mikä tilanne on. Tuntuu vain niin surkealta kun matto taas vedettiin jalkojen alta ja kaikki jo nousseet toiveet vietiin.
En nyt tiedä mitä haen, mutta miten parhaiten viedä omat ajatukset pois tästä yksinäisyydestä, surullisuudesta ja pettymyksestä?