Mistä saisi edullisesti nippuna leikkokukkia?
Haluan opetella itse tekemään kukkakimppuja kotona. Ja ostaisin sitä varten nippuna vaikka jotain vihreitä, ja muutamia eri leikkokukkia. Kukkakaupasta ostettuna tämä maksaa maltaita, eli aivan liikaa harjoittelukappaleiksi, kun vasta opettelen. Tietääkö joku mistä voisi saada vaikka tilattua halvalla noita?
Kommentit (9)
Eihän niitä nyt yksittäin missään myydä kuin korkeintaan jotain harvoja kukkia, kuten neilikoita ja ruusuja, joita ostetaan myös yksittäin. Kukkaupassa on myös mahdollisuus valita, mitä kaikkea haluaa kimppuunsa, joten siinä voi sitten sanoa, että jättää ne sitomatta ja nykertää sitten itse niistä kimpun kotona. Halvemmaksi se tuskin siltikään tulee, vaikka niin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi kasvattaa kesällä itse. Parhaiten onnistuu kasvimaalla, siis vaikka vuokratulla palstalla. Noin onnistuvat monet matalammat kesäkukkasekoitukset ja korkeammat auringonkukat, värililjat, miekkaliljat, daaliat. Kärsivällisenä ehkä ihana pionikin.
Epäilen että tilattuna voi olla hintavaa yksityiselle. Jos edes myyvät.
Asumme kerrostalossa eikä lähellä ole edes niitä palstoja, joten joudun ostamaan. Tulppaaninippuja saa aika edullisesti ruokakaupasta, niin ajattelin ostaa niitä, mutta lisäksi tarvisin jostain nippuna leikkivihreitä ja jotain täytekukkia kuten vaikka harsokukkaa, pientä krysanteemia, vahakukkaa tms. Toivottavasti joku paikka olisi tilata. Ap
Kansalaisopistoilla saattaa olla kukansidontakursseja. Tuo voi olla suht järkevä paikka saada tuntumaa aiheeseen jos kohdalle osuu. Toki kirjojakin aiheesta löytyy.
Youtubessa tuntuu olevan opetusvideoita aiheeseen kuin aiheeseen, joten löytyykö siellä mitään sinulle sopivaa?
No miksi niitä kukkakauppoja enää edes olisi, jos jostain voisi tilata sikahalvalla leikkokukkia? Hieman hankala niitä on verkkokaupan kautta myydä ja varsinkin toimittaa. Kaiva kuvettasi tai unohda kokon juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisopistoilla saattaa olla kukansidontakursseja. Tuo voi olla suht järkevä paikka saada tuntumaa aiheeseen jos kohdalle osuu. Toki kirjojakin aiheesta löytyy.
Ap ei kaipaa kursseja, vaan halpoja kukkia, urpå.
Miksi et menisi kurssille? Siellä on joku materiaalimaksu mikä on varmaan aika edullinen verrattuna siihen että ostaisit kukat kukkakaupasta.
Kannattaisi kasvattaa kesällä itse. Parhaiten onnistuu kasvimaalla, siis vaikka vuokratulla palstalla. Noin onnistuvat monet matalammat kesäkukkasekoitukset ja korkeammat auringonkukat, värililjat, miekkaliljat, daaliat. Kärsivällisenä ehkä ihana pionikin.
Epäilen että tilattuna voi olla hintavaa yksityiselle. Jos edes myyvät.