Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin teidän lapset ovat kiinnostuneet yökyläilystä kavereillaan?

09.01.2007 |

Mun ekaluokkalainen tyttö oli nyt joululomalla kaverinsa luona yökylässä ja nyt puuu koko ajan että pitäsi päästä uudestaan. Kaveri oli vähän ennen joulua meillä yötä. Oikein hyvin on mennyt, vaikka ei tytöt ole tunteneetkaan kun vasta puolisen vuotta. Ovat kuitenkin jonkin verran toistensa luona kyläilleet ja mäkin olen käynyt kahvilla kaverin kotona, joten tunsin vanhemmat niin hyvin että ilomielin annoin tyttäreni mennä yöksi. Aiemmin on yökyläillyt isovanhemmillaan, kummitädillään ja pari kertaa myös minun tätini luona ja 4-vuotiaasta asti on noin 4-6 kertaa vuodessa ollut yökylässä kaverinsa luona, jonka äiti on mun hyvä kaveri ja olemme lähes päivittäin tekemisissä. Kaverini on hoitanut tytärtäni pienempänä jka minä hänen tytärtään, joka on nyt 6-vuotias. 3 vuotta ollaan vuoroteltu niin etä noin kerran kuussa tai joka toinen kuukausi ovat molemmat tytöt vuorollaan jomman kumman luona yötä la-su ja toisen perheen vanhemmat saa vapaailllan. Kyläilyssä oli vähän taukoa lkun molemmille syntyi pikkusisarus, mutta nyt 1,5 -vuotiaat pikkukaveruksetkin ovat jo 2 kerta päässeet kyläilyn makuun. Eikä ongelmia ole ollut.. =)

Jaahas.. kylläpäs taas meni jaaritteluksi.. mutta siis alkuperäinen kysymys oli että milloin on kaverilla yöpyminen alkanut kiinnostaa vai onko kiinnostanut??

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemminkin ollut mummulla tai kummilla yksittäisen yön, mutta kaveria halusi kylään 6v ja nyt 8v kutsui kolme kaveria yöksi ja kävi vastaavasti yhdellä yötä. Mökille haluaisi myös kaverin mukaan. Kai se alkaa tässä kouluiässä tuo kavereiden suuri merkitys näkyä, ja kivahan se on äitinä että lapsella on niin hyviä ystäviä joita voi yökylään kutsua tai joille lasta päästää.

Vierailija
2/2 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se alkoi jo ennen eskari-ikää.JOhtui varmasti siitä,että meille tuli usein viikonloppuisin naapurin poikia hoitoon.Meidän poika on nyt 13-v ja edelleenkin yökyläilyt on todella suosiossa.JOka viikonloppu meillä on joku kaveri,tai poikamme en jossain.Varsinkin lapsille,joilla ei ole sisaruksia on nämä yökyläilyt mielestäni hyvin tärkeitä.Mutta pienille koululaisille suosittelisin nämä yöreissut jo perjantai-illaksi,koska kumminkin valvotaan myöhempään.Ehtii sitten vielä yhden yön nukkua kunnolla viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla