Potilas heitti kiehuvat vedet hoitajan päälle
"Hoitaja sai pahoja palovammoja. Käräjäoikeus ei kuitenkaan pitänyt tekoa törkeänä."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f787c39-d33f-46bc-83d9-c399fe485b90
"Kuntoutuskodin potilas heitti kiehuvat vedet hoitajan päälle, aiheuttaen tälle vakavat vammat.
31-vuotias nainen oli ollut laitoksessa hoidettavana päihdeongelmansa vuoksi reilun viikon verran. Tuon viikon aikana nainen oli kritisoinut kuntoutuskodin toimintaa kovasanaisesti, joten hänen hoitosuhteensa päätettiin päättää.
Nainen ei ottanut päätöstä hyvillä mielin. Hän heitti kiehuvaa vettä toisen hoitajista päälle. Kuuma vesi osui viisikymppistä naista kasvoihin, kaulalle ja rintakehälle, aiheuttaen hänelle ensimmäisen ja toisen asteen palovammoja.
Väkivaltatilannetta oli edeltänyt tilanne, jossa hoitajat olivat pyytäneet potilasta pakkaamaan tavaransa ja poistumaan paikalta.
Nainen oli kuvannut hoitajia puhelimellaan ja vaatinut perusteita päätökselle. Nainen oli myös viskonut kylmää vettä hoitajien päälle."
Ei vankilatuomiota. Ei törkeä teko. Miettikää, jos se olisi ollut lääkäri niin tuo nainen ei olisi enää vapaalla jalalla.
Tai miettikää, jos teidän päällenne joku heittäisi kiehuvaa vettä töissä.
Kommentit (29)
Siinähän luki, että potilas itse oli kritisoinut hoitopaikkaa ja sitten kun hänet ollaan uloskirjaamassa, niin hän suuttuu siitä . Eikö hänen olisi pitänyt olla tyytyväinen, että pääsee pois sieltä? Onhan niitä muitakin katkaisuhoitopaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti täällä ulistaan, että miehet tekevät yhteiskunnan vaaralliset työt :D
Katso tilastoja vaarallisista töistä. Top 10 vaarallisimmista hommista hoitaa miehet. Ei mulla muuta. Tätä ei muuta joku hoitajan kiehuva vesi.
Että jaksatkin tulla tänne tuollaista paskaa suoltamaan ja vähättelemään uhrin kokemusta ja hoitajien työtä. Mene pois.
Ap
No, tuota, minä en ole hoitaja, mut mut on päihdeongelmainen (kaiken muun tekemisensä ohella) tyrkännyt nurin kovalle alustalle, ja tällöin minulta murtui kylkiluita... Mutta ei se mitään, ei se päihdeongelmainen ole siitä mitään vakavampaa rangaistusta saanut, ja jatkaa edelleen touhujaan.
ÄÄÄÄ, jos olisin lääkäri tai hoitaja, se päihdetyyppi istuis varmaan vankilassa, näinkö pitäs ajatella.
On tää Suomen oikeuslaitos ja poliisi aika kummallinen....
Sinä aloittaja, et nyt kuitenkaan kaikkea tästä asiasta tiedä, joten turha arvostella käräjäoikeuden tuomiota. Toki, voihan tuo vielä edetä hovioikeuteen käsittelyyn... Ja mitkä ne törkeät vankilaan johtavat teot sitten on luokituksessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tilastoja vaarallisista töistä. Top 10 vaarallisimmista hommista hoitaa miehet. Ei mulla muuta. Tätä ei muuta joku hoitajan kiehuva vesi.
Psykiatrisilla osastoilla pakkotoimet kuten esimerkiksi kiinnipito, eristyksiin laitttaminen sekä sitominen jää aika usein miesten tehtäväksi. Sen tietää jokainen psykiatrisella työskennellyt. Aika moni naishoitaja luikkii sivuun. Jättää hankalat rajaukset miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että jaksatkin tulla tänne tuollaista paskaa suoltamaan ja vähättelemään uhrin kokemusta ja hoitajien työtä. Mene pois.
Ap
Vastasin kommenttiin joka väitti että miehet eivät tee yhteiskunnan vaarallisimpia töitä vaikka kaikki vaarallisimmat työt tekevät miehet. Sinä se tässä vähättelet pieni rotta.
Pieni rotta? Etkö parempaan pystynyt. Ainut argumenttisi on mennä henkilökohtaisuuksiin. Itse ole paskapää luuseri ruma idiootti.
Miksi sinun tarvitsee tulla tuota juuri tähän ketjuun kommentoimaan? Tuo mitä tapahtui oli rikos eikä kuulu normaaliin toimenkuvaan eikä kukaan ole täällä taistelemassa siitä mikä on Suomen vaarallisin työ tai kuka sen tekee.
Ei saanut hoitoa ja hätääntyi. Ymmärrän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, tuota, minä en ole hoitaja, mut mut on päihdeongelmainen (kaiken muun tekemisensä ohella) tyrkännyt nurin kovalle alustalle, ja tällöin minulta murtui kylkiluita... Mutta ei se mitään, ei se päihdeongelmainen ole siitä mitään vakavampaa rangaistusta saanut, ja jatkaa edelleen touhujaan.
ÄÄÄÄ, jos olisin lääkäri tai hoitaja, se päihdetyypp
No todellakin pitäisin! Hoitohenkilökunta, oli sitten hoitaja tai lääkäri, on myös ihminen eikä todellakaan ansaitse vammoja siitä, että tekee työtään. Siis väitätkö tosissasi, että potilaiden hoitajiin kohdistama väkivalta tulisi hyväksyä? HITTO MITEN SAIRASTA PORUKKAA TÄÄLLÄKIN ON. IHMISET OVAT NIIN SAIRAITA NYKYISIN JA KOKO TÄMÄ YHTEISKUNTA.
En edes jaksa vastailla teille enää. Kyllä ihmiset ovat sairaita joka tasolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus nististä.
Ei siitä ole hyötyä. Oikea tapa toimia on niskalaukaus nagant pistoolilla nistille.
Kun nististä on tehty riittävän monta rikosilmoitusta, joutuu se jossain vaiheessa linnaan. Riehukoon siellä aseistettujen vartijoiden seurassa.
Tuo niskalaukaus olisi nisteille täysin oikea ratkaisu. Toki se pitäisi tehdä vasta esim 3. rikkomuksesta. Siinä olisi ollut tarpeeksi aikaa parantaa vielä tapansa
Vakava vamma on esim. se jos jossakin tilanteessa saa murtuman. Se on vakava vamma,mutta....