Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muttaakko yksiöön??

Vierailija
21.01.2024 |

Eli olen yksinasuva ja asun nyt kaksiossa (tavaraakin on, tosin arvostan sitä ettei tavaraa olisi liikaa). Rahahaasteita on ollut, kun kulut nousseet. Palkkakin nousi, mutta keskitason palkka/vähän matalampi kuitenkin joten aina saa miettiä raha asioita.

Nyt tarjottiin yksiötä, jossa kulut hyvin alhaiset. Samasta talosta todennäköisesti vapautuu myöhemmin kaksio, ja sanottiin että olisin etusijoilla jos asun jo talossa joten mahdollisesti vaihto onnistuisi myöhemmin.

Yksiön sijainti olisi tod näk itselle sopivampi, eli kivalta alueelta. Nykyinen alue ok mutta ei ihannealue.

Tuo pieni yksiö vain mietityttää. Olen yli 30 vuotias kuitenkin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, tottakai! Se on sulle mieluinen sijainti, raha-asiat painaa ja se olisi edullinen. Pidät siitä, ettei tavaraa ole liikaa. 

Kuulostaa mainiolta ratkaisulta. Samalla voit karsia tavaroista ylimääräiset ja myydä ne pois. Lisää plussaa raha-asioihin. 

Mikä siinä sitten oikeasti mietityttää? Sekö, että kolmekymppisenä asut yksin yksiössä? Mitä sitten, se on ihan yleistä. Ei sitä kukaan mitenkään erikoisena pidä. Järkevä ratkaisuhan se on.

Vierailija
2/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi yksiöön. Kaksio on jo aika pieni yleensä. Makkari sänkyhuone, muuta ei mahdu. Koirankoppielämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Toki kävisin katsomassa yksiötä, miellyttääkö se edes. 

Vierailija
4/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavarat saa karsittua tarpeeksi vähiin, niin yksiössä on kiva asua.

Vierailija
5/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sinua vanhempikin asuu yksiössä, varsinkin pk-seudulla.

Mutta jos on varaa isompaankin, niin en itse muuttaisi yksiöön, vaikka sellaisessa itse nyt asunkin. Asun siis tässä vastentahtoisesti, kun en muuttamaankaan pysty isompaan ja parempaan. Muuttaessani tähän luulin jo pian muuttavani muualle ja isompaan, mutta elämässä ei aina kaikki suju suunnitelmien mukaan ja nyt olen jumissa tässä. Välillä olen ajatellut, että mahtaako vasta kuolema vapauttaa minut tästä hiirenkolosta, niin vaikealta muuton toteuttaminen nyt vaikuttaa.

Vierailija
6/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi yksiöön. Kaksio on jo aika pieni yleensä. Makkari sänkyhuone, muuta ei mahdu. Koirankoppielämää.

MItä muuta makkariin pitää mielestäsi mahtua? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun olen tälläistä kuullut ennenkin. Itse kun käyn makkarissa ainoastaan nukkumassa tai lukemassa kirjaa sängyllä. Jos asuisin yksin, voisin aivan hyvin asua yksiössä.

Vierailija
7/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa yksiöön vuokralle. Tämän 50 luvun 160m2 talon lämmittäminen on tähtitieteellisen kallista. Pakkasta on tänä talvena saatanasti ja jos on vähemmän niin tuulee saatanasti.

Vierailija
8/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun itse yksiössä, 35 m2 ja oikein hyvin mahdun tavaroideni kanssa. Kaikki riippuu pohjasta ja siitä osaako sisustää tilan toimivaksi.

Vierailija
9/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä muuta makkariin pitää mielestäsi mahtua? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun olen tälläistä kuullut ennenkin. Itse kun käyn makkarissa ainoastaan nukkumassa tai lukemassa kirjaa sängyllä. Jos asuisin yksin, voisin aivan hyvin asua yksiössä.

Ja itse käyn kotona ainoastaan nukkumassa. Mihin sitä roinaa tarvii?

Vierailija
10/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse käyn kotona ainoastaan nukkumassa. Mihin sitä roinaa tarvii?

No ei tämä nyt oikein vastannut kysymykseen... 

Vierailija
11/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tässä on vaan se, että tämä asunto on just remontoitu, ja tällä yhtiöllä on vaan muutami remontoituja yhtiöitä ja nekin usein kalliita, ja uudet vielä kalliimpia. Ja nyt kun tosiaan on niin että talon sisäisesti vaihdetaan, niin en usko että kaksioita tulee vapautumaan juurikaan jollei talossa jo asu ja tämä on niin asoyhtiö (jonka haluan mieluiten).

Vuokra asunnot kalliimpia täällä, omistus ei tule kyseeseen.

Vierailija
12/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina haaveillut omasta huoneesta makkariin ja yksityisyydestä, sinne ei tulisi huoltomiehiä koko ajan. Haluaisin sinne kirjoituspöydän, sohvan, kirjahyllyt, lipaston, pikkumaton. Ja että voi olla sängyssä ilman pelkoa että jotain kankaista putoaa tulikuuman patterin päälle. Haluaisin normaalin elämän. Haluan koristella. Olohuone tupakeittiöineen ei luo oman kodin turvallista tunnetta, käytävästä tulee hajut ja kuuluu kaikki. Paikka ei ole asumiseen kovin rauhallinen ylipäänsä, ehkä muutto olisi hyvä.

Vierailija
13/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina haaveillut omasta huoneesta makkariin ja yksityisyydestä, sinne ei tulisi huoltomiehiä koko ajan. Haluaisin sinne kirjoituspöydän, sohvan, kirjahyllyt, lipaston, pikkumaton. Ja että voi olla sängyssä ilman pelkoa että jotain kankaista putoaa tulikuuman patterin päälle. Haluaisin normaalin elämän. Haluan koristella. Olohuone tupakeittiöineen ei luo oman kodin turvallista tunnetta, käytävästä tulee hajut ja kuuluu kaikki. Paikka ei ole asumiseen

Öö mitä?

Vierailija
14/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksiössäni on keittiö, johon mahtuu oikein hyvin 4 hengen ruokapöytä, kuusikin henkeä mahtuu istumaan, jos pöydän päät otetaan käyttöön. keittiössä on astianpesukone, jääkaappi-pakastin, liesi, reilusti säilytystilaa. mikrollekin oma paikka kaapistossa. olohuoneessa sohva, kirjahylly, tv, tv-taso, tietokonepöytä, sähköpiano (sellainen pelkkä pianonnäppäimistö siis, ei oikean pianon kokoinen). makuuhuone on erillinen tila (kyllä. puhun todellakin yksiöstä). Sinne mahtuu parisänky ja yöpöytä. koko makkarin toinen seinä on vaatekaappeja. kylppäri  on iso, sinne mahtuu helposti pesutorni, on myös likavaatekaappi, hyvän kokoinen suihku. ei ole ahdasta vaikutelmaa. Neliöt on nipsaistu eteisessä. Eteninen on käytännössä lyhyt käytävä, jonka toisella sivulla on vaatekaappeja. Tämä on mielestäni hyvä ratkaisu, koska ei kukaan eteisessä vietä aikaa, joten miksi tuhlata neliöitä siihen. Olohuoneessa on tyhjää tilaa ison maton verran, olisikohan tuo sellainen 230cmX 160, tuo avaruuden tuntua. parvekkeelle pääsee olohuoneesta ja parveke on iso. siitä saa ylimääräisen huoneen keväästä syksyyn.

tuo alkovi olisi helppo muuntaa hyvin ykstyiseksi tilaksi, ihan vain laittamalla vaikka liukuoven sen ja muun asunnon väliin. oviaukkohan siinä on jo.

huoltomiehet eivät ramppaa yksiössäni. Olen tainnut viimeksi sellaisen nähdä vuosi sitten. Eikä muutkaan vieraat: ovessani on lukko. (tämä ei siis ollut piikki tuolle yhdelle kirjoittajalle, joka kertoi ramppaavista huoltomiehistä ja miten kaipaa yksityisyyttä, vaan jäin aidosti miettimään, että eipä ole minun ausnnossani montaa kertaa huoltomiehet rampanneet. Ehkä kerran vuodessa, tänä vuona tarkistettiin parvekelasittee, viime vuonna ilmastointi ja patterit). Menin siksi ajaksi makuuhuoneeseen, koska oli koronaa liikkeellä ja meille lähetetiin laput, että pitää pitää turvaväliä huoltomiehiin.

Vierailija
15/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiö selvästikin kiinnostaa sinua, siinä on monta hyvää puolta joten mikä ettei, anna mennä! Ja epäröinnin hetkellä ajattele, että asut siinä vain hetken. Voihan käydä niinkin että pidät pienistä asumiskuluista ja simppelistä asumisesta niin, ettet vaihdakaan enää kaksioon 😊

Itse asun miehen kanssa kaksin 33 neliössä, ja hyvin mahdutaan. Tavaraa on vähennetty tietysti koska muutettiin melkein 100-neliöisestä tähän, ja tavaraa on karsittavana edelleen varastoissa. Mutta kotona on kaikki mitä tarvitaan, eikä yhtään enempää.

Ja asutaan tässä koska on meille tärkeä paikka ja alhaiset asumiskustannukset on vaan niin huippukiva asia! 😄 Jää rahaa kaikkeen muuhun.

Vierailija
16/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunnitelmissa muuttaa vanhana yksiöön niin ei jää rahaa seiniin niin paljoo kiinni kun kuolee. Rivarikolmiosta saadut ylimääräiset rahat aion käyttää ruokaravintoloihin ja kaikkeen muuhun kivaan.

Vierailija
17/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on hyvä mahdollisuus parantaa elämänlaatua kertaheitolla jos vaan saat kaiken mahtumaan yksiöön. Rahaa jää enemmän muuhun ja paljon on sisustuksesta ja pohjasta kiinni miten viihtyisän asunnosta saa. Itse en ikinä saanut kaksiostani niin viihtyisää kuin edellinen yksiöni oli.

Vierailija
18/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyinen asunto on kuitenkin ihan ok niin en muuttaisi. Naapureista kun ei koskaan tiedä. Etenkin "edullinen yksiö" vähän haiskahtaa mukavuuden kannalta.

Vierailija
19/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina haaveillut omasta huoneesta makkariin ja yksityisyydestä, sinne ei tulisi huoltomiehiä koko ajan. Haluaisin sinne kirjoituspöydän, sohvan, kirjahyllyt, lipaston, pikkumaton. Ja että voi olla sängyssä ilman pelkoa että jotain kankaista putoaa tulikuuman patterin päälle. Haluaisin normaalin elämän. Haluan koristella. Olohuone tupakeittiöineen ei luo oman kodin turvallista tunnetta, käytävästä tulee hajut ja kuuluu kaikki. Paikka ei ole asumiseen

Eli haluat yksiön, mutta niin, että huoneeseen on erillinen ovi

Vierailija
20/39 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 26 neliön 50-luvun yksiössä muka arvostetussa kaupunginosassa. 28-38v. Kaduttaa etten lähtenyt aiemmin. Yksiön pitää olla keskellä kaupunkia ja palveluja, ja alkovi olisi hieno lisä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän