Leikkaatko itse varpaan kynnet vai menetkö aina jalkojenhoitajalle?
Kommentit (55)
Siis mitä ihmettä? Käykö joku oikeasti leikkauttamassa varpaankynnet? Miksi ihmeessä?
52v enkä kumpaakaan. Nypin ne aina kun kasvaa liian pitkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on avuttomia ihmisiä, jos ei kykene edes omia varpaankynsiään leikkaamaan.
Joo, oon aika avuton, sillä polvi ja lonkka ovat pskna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on avuttomia ihmisiä, jos ei kykene edes omia varpaankynsiään leikkaamaan.
Kyllä on ajattelemattomia ja tuomitsevia ihmisiä, kun eivät kykene ymmärtämään, että ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja kohtaloita, ruumiinrakenteita ja sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse tietysti. Mutta ihmettelen lihavia ihmisiä, kuinka he tekevät sen.
yliliikkuvat nivelet auttaa, voin nostaa jalkaterän risti-istunnassa vaikka niskan taakse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yritän mutta vaikeaa on. Ei varaa jalkojenhoitajaan. Joskus haavoja kun hankaavat varpaisiin. Ikä 46.
Mikä siinä on vaikeaa?
Kaikki eivät yllä.
Siis eivät yllä varpaisiinsa? Miten se on mahdollista? Voihan sitä taivuttaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lihava niin ihan itse leikkasin.
Olen lihava ja ihan itse leikkaan. Ei mitään ongelmia asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ajattelemattomia ja tuomitsevia ihmisiä, kun eivät kykene ymmärtämään, että ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja kohtaloita, ruumiinrakenteita ja sairauksia.
Ainoastaan käsien puuttuminen estää itse leikkaamasta.
Aivan viimeisilläni raskaana en pystynyt itse tekemään pedikyyriä. Mies hoiti varpaankynsien lakkaamisenkin mallikkaaksti. Kehui nuoruuden osaamistaan autojen paikkamaalaamisesta.
60 ja itse. Olen yhden ainoan kerran vuosia sitten käynyt jalkahoitajalla kivuliaan ongelman vuoksi jonka ajattelin ammattilaisen hoitavan rutiinilla. Ei hoitanut, sanoi vaan että kappas tällaista. Päätin itse hoitaa, vaiva parani ja hyvin on mennyt sittemmin.
Varmasti niitä parempiakin hoitajia olisi jos vielä todellinen tarve tulisi.
Ovat niin kovat ja paksut, ettei riitä puristusvoima millään leikkurilla, joten muutaman kuukauden välein hinkutan viilalla lyhyiksi. Välillä annan vaan olla ja viilaan sitten kun repeävät ja lohkeavat, koska en vaan jaksa istua huonossa asennossa ja viilata, viilata ja viilata useampaa kymmentä minuuttia.
Minulla on polvet niin kankeat ja kipeät, että en saa kaikkiin varpaisiin hyvää otetta leikatakseni kynnet. Joskus selkä niiin kankea tai kipeä, että en vaan pysty kivuilta. Tervetuloa tähän tilanteeseen. Olen joskus ihan miltei itkenyt turhaantuneena kun ei vain onnistu ja varpaankynnet tarvisi leikata. Unelmoin kun pääsisi säänmöllisesti jalkahoitoon muutenkin, tekisi hyvää ja kovettumat sun muut tulisi hoidettua. Myös mielelle olisi hoitoa ja piristäisi.
Terveisin vanha kipeäpolvinen ja -selkäinen yksineläjä
Jalkahoitajalla parin kuukauden välein.
En tunne yhtäkään ihmistä joka ei leikkaisi itse varpaankynsiään. Todella hassu kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ovat niin kovat ja paksut, ettei riitä puristusvoima millään leikkurilla, joten muutaman kuukauden välein hinkutan viilalla lyhyiksi. Välillä annan vaan olla ja viilaan sitten kun repeävät ja lohkeavat, koska en vaan jaksa istua huonossa asennossa ja viilata, viilata ja viilata useampaa kymmentä minuuttia.
Tuolla on apuvälineitä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt jalkojenhoitajalla, manikyyrissä tai kosmetologilla.
Terveisin Salme 72 v.
Samat sanat!
Terveisin Tuulikki 70 v.