Pitääkö olla opiskelija että voi saada kesätöitä?
Olen vähän päälle kolmekymppinen ja valmistunut seitsemän vuotta sitten. Haluaisin kuitenkin hakea ihan erityyppistä työtä mitä olen tähän asti tehnyt. Toiveissa on että kesätyöstä saisi ehkä jalkaa ovenväliin johonkin firmaan tai ainakin sitä kokemusta. Miten ns alanvaihtajiin suhtaudutaan kesätyönhakijoissa?
Kommentit (5)
Nuoria muka pidetään etusijalla, mutta esim. hoitoalalla se ei pidä paikkaansa lainkaan. Siellä on kesällä keski-ikäisiä ja jopa eläkeläisiä paljon töissä.
Kesätöitä sopii siis hakea tuossa iässä, jos kerran paljon vanhempiakin otetaan. Hakemalla se selviää, miten suhtautuvat.
On hienoa nähdä sinun tutkivan uusia mahdollisuuksia! Monet yritykset arvostavat monipuolisia kokemuksia ja tuoreita näkökulmia erityisesti toimialan vaihtajilta. https://backyardbaseball.io/
Kyllä mä näkisin, että varsinkin aloilla, missä on työvoimapulaa niin palkataan varmaan mielellään sellaisia henkilöitä, joille on tarvittaessa mahdollisuus tehdä jatkosopimusta vielä kesän jälkeen. Opiskelijat ei monesti ole käytettävissä enää kesäloman jälkeen kuin hyvin osa-aikaisesti.
Että rohkeesti vaan hakemaan. Siellä saat jalkaa oven väliin ja mahdollisuuden jatkoon, jos sellaista olisi mahdollisuus tarjota.
Mun entisellä työpaikalla on kesäisin myös vanhempia ihmisiä, osa jopa lähellä eläkeikää ja moni saa jossain vaiheessa vakituisen paikankin. Tehdastyö.
Kunnalle kesätöihin ei tarvitse muuta kun tulla säännöllisesti töihin