Onko sauna hyväksi iholle vai ei?
Sanotaan, ettei se kuivata, mutta mun iho tuntuu saunomisen jälkeen entistäkin kuivemmalta (rasvaamisesta huolimatta).
Kommentit (7)
Olisko teillä liian kuiva sisäilma? Meillä saunotaan joka päivä ja en ole huomannut ihossa muutoksia huonoon suuntaan.
Kyllä mulle ainakin tekee sauna hyvää, mutta riippuu varmasti ihmisestä ja ihosta!
Itselläni on talvisin atopiaa, ei rasvaaminen ole niihin se juttu vaan ilmasto vaikuttaa juurikin eniten. Nyt talvella olen ottanut joka aamu reilun ruokalusikallisen luomu oliiviöljyä suoraan suuhun, se on varmasti auttanut siihen ettei iho ole mennyt kovin pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuma yleisesti ottaen oo koskaan... Kylmä sen sijaan on hyväksi iholle ja monelle muulle vaivalle
Kylmä hyväksi iholle? Pakkasella on todella kuiva ilma. Ja minulla menee iho reisien takaosista ja käsistä pakkaskaudella kuivan ilman ja kylmyyden takia todella huonoon kuntoon vaikka en saunassa kävisi kuukauteen. Kesällä voin saunoa vaikka joka päivä, eikä kuivan ihon kanssa ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuma yleisesti ottaen oo koskaan... Kylmä sen sijaan on hyväksi iholle ja monelle muulle vaivalle
Kylmä hyväksi iholle? Pakkasella on todella kuiva ilma. Ja minulla menee iho reisien takaosista ja käsistä pakkaskaudella kuivan ilman ja kylmyyden takia todella huonoon kuntoon vaikka en saunassa kävisi kuukauteen. Kesällä voin saunoa vaikka joka päivä, eikä kuivan ihon kanssa ole mitään ongelmaa.
Puhuin vedestä, en ulkoilmasta.
Itselleni taas esim. höyrysauna, höyryhengitys, kuumassa vedessä kasteltu pyyhe kasvoille ja sen läpi hengitys tekee hyvää.
Kylmällä vedellä kyllä valelen kasvot aina aamupesun päätteeksi 20krt, olen tehnyt niin ihan nuoresta saakka samoin kuin suihkun jälkeen aina jääkylmää vettä jolla huuhtelen hiukset ja koko kehon.