Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Hei te idiootit, jotka kannustavat ihmisiä äänestämään taktisesti.
Te olette se suurin syy miksi Eurovision on joinakin vuosina ihan perseestä.
Eurovisionin ei pitäisi olla mitään taktista äänestystä, että "oma maa pääsee voittoon" vaan pitäisi mennä sen mukaan mikä on hyvä kappale ja esiintyminen.
Minä en ainakaan ikinä äänestä taktisesti sen takia, että Suomi voittaisi. Jo viime vuonna se oli häpeä, ettei annettu Ruotsille lainkaan äänestyspisteitä, vaikka olisivat ansainneet.
Ruotsin häpeä oli laittaa jo kerran viisut voittanut edustaja jolla on valmis fanipohja ja vieläpä esiintymään selvällä plagiaatilla! Ruotsin häpeä oli myös olla antamatta tuomariääniä vaikka olisimme ansainneet!
Ekaa kertaa minua ärsytti ne tekstitykset ja otin ne pois. Suomen omassa biisissäkin ne olivat todella tyhmät, eivätkä minusta edes vastanneet biisin englannin kielistä sanoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin esitys vain noloa naiskarjuntaa
Jep, mitään musiikillista arvoa esityksellä ei ole, riisumalla yritti toki paikata asiaa, ihan kamala.
Musiikillista arvoa mielestäni paljonkin! Tuota ei pysty kuka tahansa laulamaan, tai kokeile itse.
Karjumaan pystyy lähes jokainen
Karjupa vähän ja kokeile pystytkö sen jälkeen laulamaan puhtaasti samalla balettia tanssien.
Vierailija kirjoitti:
Olla ei osaa laulaa? Onko dizzy...
Hänellä taisi pudota härpäke kesken esityksen?
Minua kyllä kiinnostaisi kuulla/nähdä Henrin yhteistyö Nebulossan kanssa :D Ainakin vihjaili että se olisi jännää.
Muita jotka katsoivat Suomen esitystä ilmeellä 😬?
Vierailija kirjoitti:
Eurovisionin ei pitäisi olla mitään taktista äänestystä, että "oma maa pääsee voittoon" vaan pitäisi mennä sen mukaan mikä on hyvä kappale ja esiintyminen.
Minä en ainakaan ikinä äänestä taktisesti sen takia, että Suomi voittaisi. Jo viime vuonna se oli häpeä, ettei annettu Ruotsille lainkaan äänestyspisteitä, vaikka olisivat ansainneet.
Kuka sen sanoo mikä on oikeaa äänestämistä ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bambi/Irlanti ei voita sen transapuvun ja translippujen heiluttelujen takia.
Aika moni jättää äänestämättä noiden takia. Voittoon olisi ollut mahdollisuus, jos olisi jättänyt transliput ja -puvut muualle.
Minkä translippujen heiluttelun?
Katsottiinko me sama esitys?
Sillä oli esityksessä translipun väriset bikinit ja green roomissa heilutteli translippua. En kyllä tiedä miksi, eikös hän ihan biologinen nainen ole? siltä ainakin näyttää.
Nii-in. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, että mitä oikeuksia häneltä omasta mielestään ei-binäärisenä vielä puuttuu, ja miten ne vaikuttaisivat tarkalleen hänen elämäänsä naisena elämiseen verrattuna.
Suosittelen lukemaan vaikka jonkun kirjan aiheesta, ennen kuin lauot mitään tällaista ääneen. Suosittelen vaikka Florence Given: "Olen upea, mutta en sinun mieliksesi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin esitys vain noloa naiskarjuntaa
Jep, mitään musiikillista arvoa esityksellä ei ole, riisumalla yritti toki paikata asiaa, ihan kamala.
Musiikillista arvoa mielestäni paljonkin! Tuota ei pysty kuka tahansa laulamaan, tai kokeile itse.
Karjumaan pystyy lähes jokainen
Karjupa vähän ja kokeile pystytkö sen jälkeen laulamaan puhtaasti samalla balettia tanssien.
Teknikkalaji karjuminen ja örinälaulu myös. Menee vaan ääni jos ei osaa oikeaa tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan alkaa henkisesti valmistautumaan Kroatiaan voittoon. Tuntuu että biisi uppoo äänestäjiin kaikista vaihtoehdoista eniten, ja uskon että jury palkitsee myös yleisösuosikkia niin että se riittää voittoon. En usko että Ukrainan pisteet riittää haastamaan Kroatian, eikä Sveitsin, valitettavasti. Irlanti on myös korkealla upean shown ansiosta, mutta voittoon en usko.
En usko siihen, että juryt mitenkään erityisesti palkitsevat yleisön suosikkia. Ei se ole ennenkään mennyt niin. Arviointikriteerit on se perusta, jonka pohjalta raadit pisteyttävät eli artisti(e) äänialan kapasiteetti, kappaleen rakenne ja omaperäisyys, lavaesityksen laatu ja esityksen kokonaisvaikutelma. Ukraina on vahvoilla raatipisteissä ja myös telepisteissä, ja näin ollen vahvoilla myös voiton suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuolla kylppärissä tapahtui? Yhtä huimaa ja muut myrtsinä.
Joku käytti Axea? Joissain jenkkikouluissa kiellettiin Axen käyttö jo 2010-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä saa täällä alapeukkuja, mutta Bambien esitys on omaa luokkaansa. Hän voisi voittaa.
Ehkä paras esitys Euroviisuissa koskaan. Tämä on taidetta, jos mikä.
Crown the witch!
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä kiinnostaisi kuulla/nähdä Henrin yhteistyö Nebulossan kanssa :D Ainakin vihjaili että se olisi jännää.
Tämän haluaisin ehdottomasti nähdä ja kuulla!
Ensi vuonna sitten jumalan teatteri porukka viisuihin niin voitto on varma.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis tuo Ukrainan nainen
Alyona on lastentarhanopettaja. Osaa rauhoitella jos porukalla lähtee meno lapasesta Green Roomissa.
Vierailija kirjoitti:
Muita jotka katsoivat Suomen esitystä ilmeellä 😬?
Ei, mä ihan nauroin vaikka ei yleensä edes naurata noin hölmö nakuilu :D
Muita joiden mielestä Kroatian esitys jäi vähän piippuun? Kroatian omassa finaalissa paras kohta oli mielestäni se tanssikohtaus, jossa Marko ja tanssijat lähtevät liikkumaan sivusuunnassa. Ehkä Malmön lava ei mahdollistanut sitä, mutta jollain tavalla loppuhuipennus jäi nyt osin tästä syystä puuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin häpeä oli laittaa jo kerran viisut voittanut edustaja jolla on valmis fanipohja ja vieläpä esiintymään selvällä plagiaatilla! Ruotsin häpeä oli myös olla antamatta tuomariääniä vaikka olisimme ansainneet!
Mitä höpiset? Ruotsi oli viime vuonna Norjan lisäksi ainoa maa, joka antoi Suomelle sekä täydet raati- että yleisöpisteet.
Vierailija kirjoitti:
Olly-raukalla ei ole varaa ehjään paitaan. Onneksi Uunon paidan saanut perintönä.
On kokeillut sitä patterikäyttöistä nypynpoistajaa aluspaitaansa 🤣?
Tämä kyllä loukkaa osaa homoja siksi, etteivät halua tulla leimatuiksi seksuaalisen suuntauksensa vuoksi suihkuseurapiirin pojiksi. Osaa huumori macholajia harrastavista miehistä kutkuttaa. Homoja on ihan kaikissa ammateissa ja omine mielenkiinnonkohteineen ympäri maailmaa.