Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensäpaljastaja euroviisuissa. Nykymaailmassa se ei yllätä, mutta inhottaa
Ketä tarkoitat?
Suomen edustajaa
Espanjassa ja Italiassa löytyy sulle lisää inhottavaa.
Miksi Italiassa?
Kyllä niillä tanssijoilla näytti toinen pakara vilkkuvan aika lahjakkaasti.
No jaa, Itävallan ja Maltan esityksissä on sitten kaksin verroin paheksuttavaa, kun artistien kummatkin pakarat vilkkuvat ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkääs viisaammat se, miksi Kroatia vain jatkaa nousuaan listalla ja muut tulevat alas. Mitä erikoista siinä lavastuksessa oli? Olenko jotenkin tyhmä, koska en näe vieläkään voittopotentiaalia?
Mä näen siinä jotain 2000-luvun alkupuolen viisuja. Tuommoisia vaatetuksia jne näki silloin. En näe siinä Käärijää vaan nimenomaan tuulahduksen menneiltä vuosikymmeniltä enkä itsekkään näe että voittaisi.
Oonko ainut, jolle tulee asuista mieleen Wolves of the Sea?
Tuo oli multa unohtunut mutta tuon tyylinen juuri. Yritin itse etsiä että mikä olisi sama mutta ei aivan löytynyt. Monia sinne päin löytyi eli heitetty joukko sekalaisesti ja kansallispukumaisestikin pukeutuneita lavalla ja sitten kukin tekee siellä vähän mitä sattuu. Perinteisiä tanssikuvioita ja sekalaista (tekee melkein mieli sanoa että hieman onnetonta) koreografiaa ja esitys on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkääs viisaammat se, miksi Kroatia vain jatkaa nousuaan listalla ja muut tulevat alas. Mitä erikoista siinä lavastuksessa oli? Olenko jotenkin tyhmä, koska en näe vieläkään voittopotentiaalia?
Samoilla linjoilla olen. En osaa sanoa, ehkä jengi lyö vetoa tän puolesta kun olettaa sen olevan suosittu kansan keskuudessa. En usko, että äänestystulos on yhtä hyvä, eikä raatitulos satavarmasti ole. Muuta syytä en keksi.
Paljasta pintaa näkyy enemmän kuin viime vuonna. Viime vuonnahan Puolan edustaja oli ainoa, joka yrtti saada seksikkyydellään pisteitä, nyt vastaavia on huomattavasti enemmän sekä miehissä että naisissa. Luulen, että Espanja tulee olemaan top-kolmosessa tänä vuonna lava-shown ansiosta.
Suomen eduksi on sanottava niin viime kuin tänä vuonna, että paljon on panostettu ja nähty vaivaa lava-shown eteen. Monilla mailla on ihan päämäärätöntä rymistelyä kuten Kroatialla ja Armenialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensäpaljastaja euroviisuissa. Nykymaailmassa se ei yllätä, mutta inhottaa
Ketä tarkoitat?
Suomen edustajaa
Espanjassa ja Italiassa löytyy sulle lisää inhottavaa.
Miksi Italiassa?
Kyllä niillä tanssijoilla näytti toinen pakara vilkkuvan aika lahjakkaasti.
No jaa, Itävallan ja Maltan esityksissä on sitten kaksin verroin paheksuttavaa, kun artistien kummatkin pakarat vilkkuvat ;)
Joo onhan siellä muitakin, heitin nuo vaan esimerkkinä. Itseäni ei haittaa vaan jopa toivon että espanjalaiset saavat heivattua sukkiksensa mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Paljasta pintaa näkyy enemmän kuin viime vuonna. Viime vuonnahan Puolan edustaja oli ainoa, joka yrtti saada seksikkyydellään pisteitä, nyt vastaavia on huomattavasti enemmän sekä miehissä että naisissa. Luulen, että Espanja tulee olemaan top-kolmosessa tänä vuonna lava-shown ansiosta.
Suomen eduksi on sanottava niin viime kuin tänä vuonna, että paljon on panostettu ja nähty vaivaa lava-shown eteen. Monilla mailla on ihan päämäärätöntä rymistelyä kuten Kroatialla ja Armenialla.
Mä en usko Espanjan huippumenestykseen. Ehkä jossain kympin lähettyvillä.
Ajattelin pitkästä aikaa jättää kisat väliin. Ei vaan huvita katsoa, kun ei tuo Suomen esitys vaan yhtään sytytä. Ei väliä farkkumunista tai nudepöksyistä, vaikka en kyllä yhtään hiffaa niiden hauskuutta, mutta biisi on vaan tylsä ja sen esitys aika huono, kun laulaja vetää falskisti korkealta ja ohi.
En vaan tajua biisin tai esityksen suosiota. Viime vuonna kyllä rakastin Cha Cha Chata.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin pitkästä aikaa jättää kisat väliin. Ei vaan huvita katsoa, kun ei tuo Suomen esitys vaan yhtään sytytä. Ei väliä farkkumunista tai nudepöksyistä, vaikka en kyllä yhtään hiffaa niiden hauskuutta, mutta biisi on vaan tylsä ja sen esitys aika huono, kun laulaja vetää falskisti korkealta ja ohi.
En vaan tajua biisin tai esityksen suosiota. Viime vuonna kyllä rakastin Cha Cha Chata.
Se on just tämä! "Kaikki" rakastivat "Cha Cha Chata" - ja siitä on paha pistää paremmaksi. Jo UMK:n finaali tuntui niin lattealta viime vuoden Käärijä-hypetyksen jälkeen.
En aivan ymmärrä miksi jättää kisat välistä jos Suomen oma esitys ei ole mieleen. Harvoin se ainakaan itselläni on ollut ja silti olen jokaiset viisut katsonut jo yli 20 vuoden ajan. Yksi esitys sinne tai tänne.
Onko toi Eestin viisun nimi mahdollisesti viisihistorian pisin?
Vierailija kirjoitti:
Onko toi Eestin viisun nimi mahdollisesti viisihistorian pisin?
On, jossain luki siitä.
Mulle tuli nyt fiilis, että Kärtsä esiintyy viisuissa. Tossa pisteidenjakovideossa on esiintymisasussaan esiintymiskuulokkeet korvissa, ja tausta on sellainen sermirakennelma mikä on isoissa halleissa, kuten artistien omat kopit Euroviisuissa. Oon vähän pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
En aivan ymmärrä miksi jättää kisat välistä jos Suomen oma esitys ei ole mieleen. Harvoin se ainakaan itselläni on ollut ja silti olen jokaiset viisut katsonut jo yli 20 vuoden ajan. Yksi esitys sinne tai tänne.
Niinpä! Ja vaikka viime vuonna jännitys Suomen sijoittumisen osalta kulminoitui finaaliin ja pistelaskuun, niin tänä vuonna jänskättää se pääseekö Suomi semfinaalista finaaliin. Katsoin youtubesta videon, jossa Keisteri kertoi kokemuksiaan harjoituksista ja kyllä minua hirvitti tuo palovamma, vaikka se ei onneksi ollut suuri, mutta kuitenkin varoitus siitä mitä kaikkea voi sattua. En muista, että koskaan olisi tapahtunut täydellistä kömmähdystä euroviisulavalla kenellekään, mutta tämän vuoden Suomen esityksessä se on mahdollista: farkkumunan aukeamisen tai sulkeutumisen epäonnistuminen, palovammat. Miten noi Keisterin silmälasit pysyvät päässä esityksen aikana? Ym...
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli nyt fiilis, että Kärtsä esiintyy viisuissa. Tossa pisteidenjakovideossa on esiintymisasussaan esiintymiskuulokkeet korvissa, ja tausta on sellainen sermirakennelma mikä on isoissa halleissa, kuten artistien omat kopit Euroviisuissa. Oon vähän pettynyt.
Mikä pisteidenjakovideo missä?
Vierailija kirjoitti:
Eikä minkään muunkaan maan esitys sytytä?
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä oli virallinen "juontolappu", ja aiemmin jossain videossa taustalla oli sen juontajanaisen nimellä oleva pukuhuone. Joten kyllä on Malmön areenalla, eikä tasan mene vain minkään pisteiden jakamisen vuoksi sinne.
Suomelta on tulossa yhtä legendaarinen pisteidenanto kuin tämä:
Vierailija kirjoitti:
Otaksuisin että kyse on siitä, että vedonlyöjien mielestä sen kovimmat kilpailijat joko vähän epäonnistuivat (Sveitsi, mikä on ennenaikaista) tai ovat niin epämääräisiä ettei ota selkoa (Hollanti, eiköhän pian selkene). Toisin sanoen Kroatia pelasi turvallisesti eikä ottanut riskejä, mutta ei myöskään mokannut mitään. Se koetaan turvalliseksi vedonlyönnin kohteeksi tasaisuuden vuoksi, joten tyypit epävarmuudessa hyppäävät muista veneistä siihen.
Näkyy vähän Irlannissakin että sillä menee ehkä hiukan liian lujaa muutaman klipin jälkeen. Näillä vedonlyöjillä vaan on sormi liipaisimella herkästi.
Viime yönä tuli viimein viisut jo uniin. Unessa katsoin viisuja, en tiedä oliko semi vai finaali, siinä oli Slovenian esitys menossa, mutta jokin meni siinä vikaan ja se jouduttiin keskeyttämään ja aloittamaan alusta. Oispa kiva nähdä enneuni siitä, kuka voittaa!