Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urheilevien lasten/nuorten vanhemmat, pelkäättekö että lapsellenne sattuu joku vakava loukkaantuminen?

Vierailija
21.01.2024 |

Minä olen alkanut jostain syystä pelätä, näiden viime aikaisten onnettomuuksien takia. Tietenkin urheiluharrastus on hyvä harrastus, mutta mitä vanhemmaksi tulee sitä kovemmaksi otteet tuntuvan joukkuejajeissa käyvän ja riskit kasvavat. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ainakin jääkiekko ja nyrkkeily ovat lajeja, joihin en päästäisi lastani. 

Vierailija
2/4 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ainakin jääkiekko ja nyrkkeily ovat lajeja, joihin en päästäisi lastani. 

Mihin sitten päästät? Jooga, piirustus ja pianonsoitto? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirustus ja pianonsoitto eivät ole urheilulajeja, joogakin ennemmin liikuntamuoto kuin urheilulaji. 

Mainitsin jääkiekon ja nyrkkeilyn erityisesti siksi, että niissä päävammojen riski on korkea. Nyrkkeilyssä on jatkuvasti kyse pään hakkaamisesta eli siitä, että aivot saavat iskuja. Jääkiekossa tämän kaltainen ei ole tarkoituksena, vaan tapaturma, jolle on kuitenkin selvästi monta muuta lajia suurempi riski. 

Urheiluharrastuksissa lapselle suosisin esimerkiksi uintia, juoksua ja tennistä. Moni muu laji on myös varmasti hyvä ja yhtä turvallinen, mutta mainitut olisivat lajeja, joiden suuntaan mieluiten tukisin. Mainittakoon myös, että toivoisin, että urheilu ei olisi lasteni pääharrastus, vaan iloa ja hauskuutta tuovaa terveysliikuntaa.

Vierailija
4/4 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään päästäisi jääkiekkoon tai nyrkkeilyyn. Telivoimistelu aluksi huoletti, mutta löytyi onneksi osaava järjestö.