Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä edes "oikea" perhe?

Vierailija
21.01.2024 |

Mies viikonloput kakkosasunnolla, aina. Itse en lähde koska haluan olla omassa kodissa. Lapset omissa menoissaan. Minä tunnen itseni päivystäväksi kotipalvelijaksi, ja kovin yksinäiseksi. Olen alkanut kyseenalaistaa kaiken mielekkyyttä.

Onko kellään samanlaista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä, kun et mene miehesi kanssa! Törkeä! Ja vielä valitat!

Vierailija
2/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia?

Älä palvele tai päivystä. Nauti omasta ajastasi ja tee suunnitelmia tuleville viikonlopuille. Lähde reissuun, tapaa ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Om perhe. Ei sun tartte siellä kotona päivystää ja palvella. Elä omaa elämääsi. 

Vierailija
4/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

Älä palvele tai päivystä. Nauti omasta ajastasi ja tee suunnitelmia tuleville viikonlopuille. Lähde reissuun, tapaa ystäviä.

Niin, pitäis opetella. Olen vaan niin tottunut olemaan "tärkeä."

Lapset lukio ikäisiä, eivät tarvitse muumimammaa, mies ei senkään vertaa. Ap.

Vierailija
5/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

Et osaa edes yhdyssanoja...

Vierailija
6/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee vaikka opiskelemaan jotain 

vaikka joku kieli huvin vuoksi 

Vierailija
7/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

Et osaa edes yhdyssanoja...

Sulla se on fiksuja kommentteja.

Vierailija
8/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siellä vaan tiellä, miehellä paljon omia juttuja. Ap.

Vierailija
9/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

Eli et arvosta itseäsi vain omana itsenäsi, vaan merkitys pitää hakea itsen ulkopuolelta. Tässä oiva esimerkki, miten se vanhemmuus ei tee ihmisestä aikuista. Nyt on sinulla hyvä hetki hankkia elämä ja kerta kaikkiaan aikuistua.

Vierailija
10/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku vaatinut päivystämään? Miksi et mene omille menoillesi tai miehen kanssa kakkosasunnolle? Aloitus kuulostaa uhriutumiselta eli omalta valinnalta joka halutaan sysätä muiden niskoille.

Ja mitä muutenkaan on oikea perhe-elämä? Veikkaan ettei ole kahta identtistä elämää elävää perhettä. Joillain se on tiivistä yhdessäoloa ja toisilla itseellisempää elämää. 

Vierailija
11/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tiedän tilanteesi. Pikkuhiljaa etsit itsellesi muutakin elämää, vahvistut.

Vierailija
12/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei ole omia juttuja? Ei kannata uhriutua, ei ainakaan miehen takia. Ärsyttää naiset jotka istuu kotonaan odottamassa että elämä muuttuisi, ei se muutu ellet itse tee sille jotain.

Vierailija
13/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ärsyttävän kuuloinen marttyyri. En jaksaisi hetkeäkään seuraasi. 

Vierailija
14/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian tunnollinen ja kiltti. Ymmärtääköhän miehesi arvostaa sinua?

Vierailija
15/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe se on. Se millainen, voit siihen itse vaikuttaa. Kuulostaa siltä, että haluaisit olla läheisempi lapsiesi ja miehesi kanssa. Järjestä yhteistä tekemistä. Lukiolaisten kanssa voi laittaa vaikka yhdessä ruokaa ja auta opiskeluissa. Oma äitini kyseli aina läksynä olleista kappaleista, tenttasi sanakokeisiin ja kokeisiin. Oli ihanaa. Kerro heille, että haluaisit olla läheisempi ja viettää enemmän aikaa heidän kanssaan. Kysy ehdotuksia yhteiselle tekemiselle.

Vierailija
16/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi lapsiperheellisille: se on ohimenevä vaihe, sen varaan ei kannata elämäänsä rakentaa, vaan sen pysyvän eli oman itsesi. Lapsiperhevaihe kestää noin 20 vuotta. Ja avioliitot voi aina hajota, toinen menehtyä, tms. 

Vierailija
17/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe se on. Se millainen, voit siihen itse vaikuttaa. Kuulostaa siltä, että haluaisit olla läheisempi lapsiesi ja miehesi kanssa. Järjestä yhteistä tekemistä. Lukiolaisten kanssa voi laittaa vaikka yhdessä ruokaa ja auta opiskeluissa. Oma äitini kyseli aina läksynä olleista kappaleista, tenttasi sanakokeisiin ja kokeisiin. Oli ihanaa. Kerro heille, että haluaisit olla läheisempi ja viettää enemmän aikaa heidän kanssaan. Kysy ehdotuksia yhteiselle tekemiselle.

Siis mitä, lukiolainen tekee läksyjä vanhemman kanssa? Ei näin, ei missään nimessä. 

Vierailija
18/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siellä vaan tiellä, miehellä paljon omia juttuja. Ap.

Kuinka pieni se sitten on?

Vierailija
19/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät yhdessä elämän suurista murroskohdista. Lapset eivät enää tarvitse sinua samalla tavalla ja miehesi on löytänyt itselleen mielekästä tekemistä. Sinä vielä haikailet mennyttä aikaa. Nyt sun olisi hyvä pohtia, mikä tuottaisi sinulle mielihyvää. Jos haluat viettää enemmän aikaa miehesi kanssa, kerro se hänelle. Jos hän ei ole valmis joustamaan yhtään omista menoistaan, on hyvä miettiä, paljonko teillä on muutenkaan enää yhteistä. Kiva harrastus tai pari itselle tekisi myös tosi hyvää!

Itse istuin sohvalla vuoden tuossa tilanteessa ja mietin, että nyt olis sitä omaa aikaa, mitä tekisin. Aloitin yhden kulttuuriharrastuksen sekä kolme kertaa viikossa liikuntaa. Ja toki olen työssäkäyvä. Mieli pysyy virkeänä. Miehen kanssa meillä on hyvä olla yhdessä. Hän tekee paljon töitä ja on vielä kuopuksen harrastuksessa mukana, mut vapaa-aikana matkustelemme ja se on tosi kivaa.

Vierailija
20/35 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo kakkosasunto on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän