Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.
Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.
Kommentit (2340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ajattelin vaan että kuulostaako gravity blast hyvältä iskelmäbiisin komppina
Miksi ei kuulostaisi? Soittaa vain hitaammin, ja samaan kohtaan lyö virvelissä kuin vaikkapa peruskompissakin.
Aha. Millaisella kompilla säestäisit iskelmäkappaletta, jos haluaisit tuoda siihen yllättävän lisämausteen?
Riippuu täysin kappaleesta.
No vaikka Matin ja Tepon Mä joka päivä töitä teen.
Five stroke roll sopisi siihen hyvin filliksi. Toki moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ajattelin vaan että kuulostaako gravity blast hyvältä iskelmäbiisin komppina
Miksi ei kuulostaisi? Soittaa vain hitaammin, ja samaan kohtaan lyö virvelissä kuin vaikkapa peruskompissakin.
Ai gravity blastia? Eikös siinä mene silloin koko idea. Kukaan ei edes tiedä soitetaanko siinä blastia vai peruskomppia.
Mitebn hitaasti gravity blastia voi edes soittaa, jotta se ei menettäisi merkitystään?
-Kestääkö pitkään aloittelevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
-Kestää
-Kiitos!
-Ei kestä!
Vierailija kirjoitti:
Mitebn hitaasti gravity blastia voi edes soittaa, jotta se ei menettäisi merkitystään?
Gravity blast on kapulatekniikka jota voi soittaa millä nopeudella tahansa. Kuten muitakin tekniikoita.
Se siis eroaa rudimentista vaan tekniikkansa vuoksi. Olin käsittänyt asian aiemmin väärin. Kiitokset selvennyksestä.
Voisitko muuten laittaa jonkun pätkän jossa joku soittaa gravity blastia armottoman hitaasti?
Vierailija kirjoitti:
Se siis eroaa rudimentista vaan tekniikkansa vuoksi. Olin käsittänyt asian aiemmin väärin. Kiitokset selvennyksestä.
Voisitko muuten laittaa jonkun pätkän jossa joku soittaa gravity blastia armottoman hitaasti?
Olisko pätkää joka ei olis trigattu?
Siis hidasta ei trigattua tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Olisko pätkää joka ei olis trigattu?
Varmaan itsekin löydät videoita Youtubesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis hidasta ei trigattua tarkoitin.
Sinulle esitetyssä videossa soitetaan gravity blastia myös hitaasti.
En ole koskaan aiemmin ajatellut, että sitä voisi soittaa/käyttää todella hitaasti. En usko, että niitä videoita montaa edes löytyy. Sillä kyselin.
Jep mutta toi triggeri vie siitä pohjan pois.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan aiemmin ajatellut, että sitä voisi soittaa/käyttää todella hitaasti. En usko, että niitä videoita montaa edes löytyy. Sillä kyselin.
Kaikkia tekniikoita voi soittaa myös hitaasti. Se että gravity blastia soitetaan yleensä nopeasti, ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi soittaa myös hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Jep mutta toi triggeri vie siitä pohjan pois.
Millä tavalla?
Siihen kai se on alunperin luotu. Ei ole tullut itsellä vastaan kyseisen tekniikan harjoittajat, jotka soittelisivat todella hitaasti. Toisaalta ehkä siinä on jo hyvä miettiä mitä tekniikkaa käytetään, jotta potentiaali olisi mahdollisimman suuri siihen mitä soitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia tekniikoita voi soittaa myös hitaasti. Se että gravity blastia soitetaan yleensä nopeasti, ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi soittaa myös hitaasti.
Näin se on. Gravity blastiakin opetellaan ensin soittamaan hitaasti ja siitä sitten nopeus kasvaa kun harjoitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Siihen kai se on alunperin luotu. Ei ole tullut itsellä vastaan kyseisen tekniikan harjoittajat, jotka soittelisivat todella hitaasti.
Ihan jokainen on kuitenkin ensin soittanut hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Nii siis soundipohjan takia.
Soundipohjalla ei ole mitään tekemistä tekniikan esittelyn kanssa. Jokaisen rumpalin soundipohja on erilainen.
No vaikka Matin ja Tepon Mä joka päivä töitä teen.