Pesen nyt 4 tuntia pyykkiä ( 2 koneellista)
Ensin yhden täyden koneellisen tummia vaatteita ja se kestää 2 tuntia. Sitten lakanat yms muut toinen täysi koneellinen ja se kestää 2 tuntia myöskin.
Kommentit (19)
Ja ketäkö sun pyykinpesus kiinnostaa ??
Sama. Astianpesukone jyrää kans. Pörssiväki voi säästää pimeässä nämä kalliit tunnit.
Kutiavaa pillunreikäänikin kiinnostaa,👵
Kallista, mä pesen korkeintaan tunnin ohjelmilla!
Muistan lapsuudestani 60-luvulta, kun pyykinpesu oli koko päivän projekti. Lakanat huuhdottiin ja keitettiin pesulan padassa. Pulsaattoripesukoneessa pestiin pienemmät pyykit; vettä piti vaihtaa letkun kanssa.. Hienopesut altaissa.
Pyykit ripustettiin kesällä ulos, talvella kellarin pyykkihuoneesen. Sen jälkeen vain mankelointi ja siltys.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Astianpesukone jyrää kans. Pörssiväki voi säästää pimeässä nämä kalliit tunnit.
Taitaa olla ihan yhtä kallista kummallakin tavalla. Joku 8 senttiä plus kustannusvaikutus sentin päälle sun soppari kuitenkin. Huomenna on pörssisähkö alle 5 senttiä.
Mitaliako odotat? Papukaijamerkkiä?
Oletko harkinnut psykiatrille menoa?
Vai onko sulla suur perhe? Toiseksi tuo miksi vielä analysoit tuota meille?
Aloitus kertoo pitkälle kehittyneestä ajattelusta. Tai sitten ei.
Hiukan on kiinnostavaa pyykinpesukin näinä aikoina, luulen entisen koneeni vieneen paljon sähköä. Uudessa kesti vähemmän aikaa kun vain muistaa laittaa pienemmän linkouksen, puolet siitä ajasta.
Ymmärrän. Tällaisia mitäänsanomattomia ketjuja tehdään kun kaikki vähänkin kiva ilmiannetaan tai muuten vaan mode niitä poistelee.
Sanotaanhan laulussakin,että haluun sun pyykkipäiviin! Pyykkääminen on romanttista:) Huomenna meillä pyykkipäivä,lajittelu on jo tehty: tummat,valkoiset ja värilliset. "Pyykkiä riittää vaan,kyllä mä kuntoon saan. Pyykkärin päivä on kaunis ja huoleton" Näitä äitini lauleli kun pesi lakanapyykkejä ja isä viritti väliaikaiset pyykkinarut pihaan. Pyykkipäivä oli heidän hauska yhteisjuttu,tosi lämpimät muistot.
Vau, mielenkiintoista.